افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بازگشت 16 میلیون دانش آموز به مدارس / 790 هزار نفر ثبت نام نشده اند!

  • کد خبر : 370262
بازگشت 16 میلیون دانش آموز به مدارس / 790 هزار نفر ثبت نام نشده اند!

به گزارش رکنا و به نقل از تسنیم، سال تحصیلی جدید برای حدود 16 میلیون دانش آموز کشور از فردا یکشنبه اول مهرماه آغاز می شود. تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی حدود 9 میلیون و 200 هزار نفر، متوسطه اول حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر و متوسطه دوم حدود 2 میلیون و 900 […]

به گزارش رکنا و به نقل از تسنیم، سال تحصیلی جدید برای حدود 16 میلیون دانش آموز کشور از فردا یکشنبه اول مهرماه آغاز می شود.

تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی حدود 9 میلیون و 200 هزار نفر، متوسطه اول حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر و متوسطه دوم حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر است.

امسال یک و نیم میلیون دانش آموز وارد کلاس اول ابتدایی شده اند.

2.5 میلیون دانش آموز در کشور نیز در 18 هزار مکتب خصوصی تحصیل می کنند.

700 هزار دانش آموز کجا هستند؟

154 میلیون کتاب درسی دانش آموزی چاپ شده است و افرادی که کتاب های درسی خود را در سامانه https://irtextbook.ir سفارش داده اند، ابتدا مهر کتاب خود را از مدرسه دریافت می کنند. اما بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی محمد علوی تبار؛ معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: 890 هزار دانش آموز هنوز کتاب درسی خود را سفارش نداده اند که از این تعداد 100 هزار نفر در مدارس ثبت نام کرده اند اما کتب درسی خود را سفارش نداده اند و 790 هزار نفر نیز در مدارس ثبت نام نکرده اند.

اقدامات خودسرانه ای که باعث ایجاد عدم اطمینان شد

به نظر می رسد مشکلات پیش آمده در تابستان امسال از جمله ممنوعیت برخی مدارس دولتی عادی از ثبت نام دانش آموزان با نمرات ضعیف یا عدم ثبت نام به بهانه «کمبود مکان» باعث سردرگمی و بلاتکلیفی خانواده ها شده است و همچنان 790 هزار دانش آموز مدیریت می کنند. در مدارس ثبت نام کردند و نشدند.

امکان سفارش کتاب درسی در مهر ماه وجود دارد.

این در حالی است که سازمان برنامه ریزی و پژوهش آموزشی اعلام کرده است که سامانه ثبت سفارش کتاب درسی همچنان باز است و امکان سفارش کتب درسی برای دانش آموزان باقی مانده در مهرماه نیز وجود دارد.

74 هزار معلم جدید در مدارس

در سال تحصیلی جدید 176 هزار معلم در مدارس کشور کمبود داریم که 93 هزار نفر از آنها مربوط به آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمان خریدار خدمات هستند و به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مابقی این کمبود مربوط به آن است. به دلیل اضافه ساعت تدریس معلمان فعال است که جبران می شود.

از طریق آزمون استخدامی 21 هزار نفر در رشته معلمی، 17 هزار نفر در رشته دبیری و تربیت هنری و 11 هزار نفر در آموزش و پرورش، تربیت بدنی و مربیگری سلامت و نیز حدود 18 نفر جذب شده اند. هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی و 26 هزار کارمند خرید امسال در مدارس از خدمات استفاده می کنند.

آموزش 26 هزار بازنشسته

با احتساب 74000 معلم جدید و 26000 معلمی که خدمات خریداری کرده اند، 93000 معلم امسال به مدارس خواهند پیوست.

همچنین امسال 74 هزار معلم بازنشسته شدند که از این تعداد 26 هزار نفر خواستار ادامه خدمت شدند و در مهرماه در مدارس تدریس خواهند کرد.

زمان شروع مدارس اعلام شد.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده داده اند که امسال کلاس بدون معلم در مدارس دولتی وجود نخواهد داشت و مشکل کلاس های بدون معلم که تا اوایل آذرماه سال تحصیلی گذشته در مدارس عادی دولتی مشاهده شده بود، وجود نخواهد داشت.

شروع کلاس ها از ساعت 8:00 صبح در مقطع ابتدایی و ساعت 7:30 صبح در مقطع متوسطه.

مسئولان آموزش و پرورش گفته اند که در اولین روز مهرماه، زنگ نماز در مدارس نواخته می شود و همزمان با اذان ظهر، زنگ نماز در مدارس سراسر کشور نواخته می شود و نماز جماعت دانش آموزان در صف ها بیشتر می شود. با شکوه نسبت به سال های گذشته

میز و نیمکت جدید در 8 هزار مدرسه

در این ماه 8000 کلاس درس دارای میز و نیمکت جدید، تجهیزات کارگاهی جدید به 200 هنرستان و 10000 مدرسه دارای تجهیزات ورزشی جدید هستند.

2.3 میلیارد تن مصالح برای تجهیز 1700 مدرسه اختصاص یافته است و به گفته حمیدرضا خانمحمدی؛ رئیس سازمان برنامه ریزی و پژوهش آموزشی به درخواست هنرستان ها تجهیزات آموزشی، وسایل کمک آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و هنرستانی را به مدارس ارسال کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.