افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

تعداد شهدا در حومه جنوبی بیروت به 26 نفر رسید

  • کد خبر : 370085
تعداد شهدا در حومه جنوبی بیروت به 26 نفر رسید

پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان: یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت علیه کمیته فرماندهی یگان رضوان وابسته به حزب الله انجام شد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی قدس فید، بر اساس آخرین آمار در حمله […]

پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان:

یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد: حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت علیه کمیته فرماندهی یگان رضوان وابسته به حزب الله انجام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی قدس فید، بر اساس آخرین آمار در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت 26 نفر شهید و 76 نفر دیگر زخمی شدند.

تعداد شهدا در حومه جنوبی بیروت به 26 نفر افزایش یافت
کانال تلگرامی قدس فید اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار، در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت و تلاش برای آواربرداری در جستجوی مفقودین این حمله، 26 نفر شهید و 76 نفر دیگر زخمی شدند. . هنوز ادامه دارند.

گزیده ای از زندگی شهید ابراهیم عقیل
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مرکز اطلاع رسانی جنگ حزب الله خلاصه ای از زندگی شهید ابراهیم محمد عقیل (حاج عبدالقادر) را از تولد تا شهادتش منتشر کرد.

در این خلاصه آمده است: شهید عقیل در 24 دسامبر 1962 در شهر بودنایل از توابع منطقه بقاع دیده به جهان گشود، وی از بنیانگذاران جبهه اقدام اسلامی در بیروت و از فرماندهان عملیات قهرمانانه علیه تهاجم اسرائیل بود. بیروت در اوایل دهه 1980.

در اوایل دهه 1990، شهید عقیل مسئولیت آموزش مرکزی حزب الله را بر عهده گرفت و نقش اساسی در توسعه نیروی انسانی مقاومت داشت. در اواسط دهه 90 مسئولیت ستاد مقاومت اسلامی را بر عهده داشت.

وی از سال 1997 مسئول واحد عملیات منطقه جبل عامل تا پس از آزادسازی جنوب لبنان بود و در این مدت فرماندهی مستقیم بسیاری از عملیات های بزرگ را بر عهده داشت.

این شهید موسس ستاد عملیات مقاومت اسلامی بود و از سال 1387 به عنوان معاون دبیرکل در امور عملیاتی حزب الله و عضویت در شورای جهادی منصوب شد.

وی از فرماندهان برجسته ای بود که نقش مهمی در دفاع قهرمانانه جنگ 2006 اسرائیل و لبنان داشت و تا زمان شهادت ناظر بر تأسیس، توسعه و فرماندهی نیروی رضوان در مقاومت اسلامی بود.

شهید ابراهیم عقیل از فرماندهان برجسته جهادی بود که عملیات علیه گروه های تکفیری را در مرزهای شرقی لبنان، القصیر، قلمون و دیگر مناطق سوریه طراحی و رهبری کرد.

این شهید از ابتدای نبرد هجومی الاقصی، مسئول طراحی و نظارت بر عملیات نظامی نیروی رضوان در جبهه پشتیبانی لبنان بود.

وی در 29 شهریور 1393 در جریان عملیات ترور ناجوانمردانه اسرائیل در حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

منبع امنیتی: نشست فرماندهان یگان الرضوان هدف قرار گرفت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد که خبرنگار این شبکه به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت علیه کمیته فرماندهی یگان رضوان وابسته به حزب الله انجام شد.

در این دیدار بیش از 20 شخصیت از فرماندهان یگان رضوان حضور داشتند. این حمله هوایی 20 فرمانده یگان رضوان را که در طبقه دوم زیرزمین نشسته بودند هدف گرفت. این حمله هوایی با 4 موشک انجام شد که باعث ریزش ساختمان به طبقه دوم زیرزمینی شد.

هنوز از سرنوشت ابراهیم آگیل یکی از فرماندهان حزب الله اطلاعی در دست نیست. پس از این حمله هوایی، چند تن از فرماندهان یگان الرضوان زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند اما مجروح شدند.

13 شهید حزب الله در حمله هوایی به حومه جنوبی بیروت
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، حزب الله لبنان علاوه بر حاج ابراهیم محمد عقیل (حاج عبدالقادر) و احمد محمود وهبی (حاج ابوحسین سمیر) در خصوص شهادت 11 تن دیگر از مبارزان خود در این رژیم بیانیه های جداگانه ای صادر کردند. صهیونیست. یک حمله هوایی در حومه جنوبی بیروت گزارش شد.

تعداد شهدا در حومه جنوبی بیروت به 17 نفر افزایش یافته است

شهید ابراهیم عقیل – شهید سراج حدرج – شهید حمزه الغربیه – شهید حاج نینوی – شهید ابو یاسر – شهید مهدی البوکس – شهید ابوحسین وهبی – شهید محمد العطار – شهید حاج حسن حجری – شهید جمال حاج عباس مسلمی – شهید حاج سامر حلاوی

شهادت حاج ابوحسین سمیر در راه قدس
مرکز اطلاع رسانی حزب الله لبنان از شهادت فرمانده مجاهد احمد محمود وهبی (حاج ابوحسین سمیر) متولد 1964 اهل شهرک عدلون در جنوب لبنان و شهر بعلبک در منطقه بقاع در جنوب لبنان خبر داد. حمله هوایی رژیم صهیونیستی رژیم در حومه جنوبی بیروت.

تعداد شهدا در حومه جنوبی بیروت به 17 نفر افزایش یافت

تصاویر جوان لبنانی شهید در حمله به حومه جنوبی بیروت
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از شهید جوان «نادیا قاضی» را منتشر کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب زجیه در بیروت به شهادت رسید و جسدش ساعاتی بعد پیدا شد.

تعداد شهدا در حومه جنوبی بیروت به 26 نفر رسید

ادامه جستجوی مفقودین پس از حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت
کانال تلگرامی القسطال تصاویری از ادامه جستجوی افراد مفقود در حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت منتشر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.