افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

عمل جراحی چشم سفیر ایران در بیروت

  • کد خبر : 370034
عمل جراحی چشم سفیر ایران در بیروت

آفتاب نیوز: نرگس قدیریان همسر مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان درباره آخرین روند درمانی سفیر ایران در لبنان گفت: الحمدالله حال آقای امانی خوب است و تیم پیگیری روند درمان ایشان بسیار راضی هستند. وی افزود: اعلام کردند مشکل حادی وجود ندارد و با یک سری درمان و دوره نقاهت کوتاه مشکل حل می […]

آفتاب نیوز:

نرگس قدیریان همسر مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان درباره آخرین روند درمانی سفیر ایران در لبنان گفت: الحمدالله حال آقای امانی خوب است و تیم پیگیری روند درمان ایشان بسیار راضی هستند.

وی افزود: اعلام کردند مشکل حادی وجود ندارد و با یک سری درمان و دوره نقاهت کوتاه مشکل حل می شود و به محل کار خود برمی گردد.

قدیریان با تکذیب شایعات در مورد وضعیت دید سفیر ایران گفت: این یک جراحت سطحی و کوچک است که آقای قاضی زاده هاشمی، پزشک معالج گفتند با انجام اقدامات کوچک دیگر مشکلی وجود ندارد. دیروز یک عمل جراحی کوچک انجام شد و پزشکان گفتند که مراحل بعدی درمان بسیار کوتاه و سطحی خواهد بود و انشاالله وضعیت چشم آقای امانی به حالت قبل بازگردد.

همسر سفیر ایران تصریح کرد: پزشکان امیدوار هستند و اعلام کردند که زخم های سطحی به زودی برطرف شده و به محل کار خود باز خواهند گشت.

وی در خصوص انفجار پیجرها در لبنان و شرایط ایجاد شده برای شهروندان این کشور گفت: این پیجرها وسیله ای بود که همه لبنانی ها در اختیار دارند. این پیجرها به دلیل نبود سیستم هشدار توسط اورژانس، آتش نشانی و مدارس مورد استفاده قرار می گیرند و در دست مردم هستند. این روشی است برای اطلاع رسانی به مردم لبنان که اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد، گروه های خدمات اجتماعی با این وسایل آماده می شوند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

قدیریان با بیان اینکه مجروحان فقط نیروهای نظامی و امنیتی نبودند، بلکه بسیاری از مردم عادی نیز بودند، خاطرنشان کرد: پس از انفجار و مجروح شدن آقای سفیر به بیمارستان رفتم و صحنه های بسیار وحشتناکی را دیدم. بیمارستان مملو از مجروحانی بود که روی زمین بودند و جراحات شدیدی داشتند. بیشتر آنها مردم عادی، زنان و کودکان بودند. دست های بسیاری از آنها بریده شده یا صورتشان آسیب دیده است. برخی که پیجرهای خود را به پهلو بسته بودند، باعث شکافتن پهلوهایشان شدند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام جنایت بسیار بزرگی در حق مردم عادی است، تصریح کرد: نظام پزشکی در یک زمان با 4 هزار مجروح مواجه شد و در این زمان امکان تحویل مجروحان وجود نداشت. بیمارستان تقریبا غرق در خون مجروحانی بود که روی زمین بودند. این جنایت بزرگی بود که علیه شهروندان عادی رخ داد و می توان گفت بمب های خوشه ای سایبری بود که در این جنایت رخ داد.

همسر سفیر ایران در خصوص رصد امانی در خصوص این اقدام تروریستی گفت: آقای امانی از اولین لحظات مجروحیت تحت تعقیب بود. آقای عراقچی هم تماس گرفت و اعلام کرد که حتماً برای اعزام آقای امانی هواپیما می فرستند. آنها اصرار داشتند که چند پزشک بیایند و مجروحان را انتقال دهند. آقای امانی به شدت نگران مردم عادی لبنان بود و اصرار داشت که شرایط آنها رعایت شود. آقای عراقچی هم خیلی تمایل داشت و با وزیر بهداشت و رئیس هلال احمر به توافقاتی رسید.

و افزود: آقای امانی همچنان اصرار دارد. دیروز پزشکان به ملاقات او آمدند و او با اعزام مجروح موافقت کرد. حالا یک هواپیما از راه رسیده و یک هواپیمای دیگر امروز وارد تهران می شود. قرار است مجروحان لبنان را به ایران بازگرداند.

قدیریان در خصوص کمک های ارسالی ایران به لبنان گفت: الحمدلله دولت ایران کمک های خوبی در این زمینه کرده است و آقای امانی تاکید دارد که باید برای نجات جان مجروحان لبنانی تلاش شود. آقای امانی به عنوان یک دیپلمات انقلابی با همین شرایط از روی تخت بیمارستان امور سفارت را اداره می کرد و با وجود زخمی شدن از ناحیه دست و صورت و خونریزی دست از کار نمی کشید.

وی ادامه داد: در آن صحنه یک کارگردان میدانی و یک جهادگر حضور داشت. حتی بعد از مهاجرت به ایران تلفنی به کار خود ادامه می دهند. این مدل مدیریتی است که یک دیپلمات انقلابی روی صحنه داشت و کار را تعطیل نکرد. شهید حاج قاسم سلیمانی می گفت ما امت امام حسین هستیم و امت شهید هستیم و از این زخم ها پشیمان نیستیم و آقای سفیر هم در عمل و در صحنه آن را نشان داد.

قدیریان در پایان از رئیس جمهور، سردار قاآنی وزیر امور خارجه، سردار سلامی، شهردار تهران، معاون وزیر بهداشت، سخنگوی دولت و تمامی مسئولانی که در این شرایط یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.