افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ویدئوی 31 ثانیه ای پزشکان همه را شگفت زده کرد

  • کد خبر : 370025
ویدئوی 31 ثانیه ای پزشکان همه را شگفت زده کرد

به گزارش منیبان، روزنامه اعتماد نوشت: رئیس جمهور پزشکی در اولین سفر خارجی خود به عراق رفت و با رئیس جمهور، نخست وزیر و رهبران سیاسی و قومیتی در بغداد، کربلا، نجف هولیر، سلیمانیه و بصره دیدار و گفتگو کرد. اما آنچه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت، پاسخ رئیس‌جمهور به پرسش پربیننده‌ترین […]


به گزارش منیبان، روزنامه اعتماد نوشت: رئیس جمهور پزشکی در اولین سفر خارجی خود به عراق رفت و با رئیس جمهور، نخست وزیر و رهبران سیاسی و قومیتی در بغداد، کربلا، نجف هولیر، سلیمانیه و بصره دیدار و گفتگو کرد.

اما آنچه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت، پاسخ رئیس‌جمهور به پرسش پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی کردستان عراق، رووداو، بود که با لحنی آرام و دوستانه به کردی سورانی گفت: روابط ما خوب است و در حال بهبود، به خواست خدا!

این ویدئوی 31 ثانیه ای از پرسش و پاسخ فارسی و کردی در ابتدای سفر رئیس جمهور به بغداد و پس از آن در سفر به اقلیم کردستان عراق و دیدار با مقامات و رهبران سیاسی هولیر (اربیل) و سلیمانیه تکرار شد. افکار عمومی در کردستان عراق به دنبال آن بود.

دیپلماسی عمومی هوشمندانه رئیس‌جمهور در سفر به عراق و منطقه، گره‌های مهمی را که در سال‌های اخیر در افکار عمومی عراق به‌ویژه در بخش کرد ایجاد شده بود، باز کرد و محبوبیت ایران را در کشورهای بزرگ به‌طور چشمگیری افزایش داد. همسایه غربی

ساکنان منطقه صراحت و نگاه برادرانه رئیس جمهور به حرفه پزشکی را با رفتار همسایه اش در قبال کردها مقایسه کردند. آنهایی که هنوز از ترور لقمان حکیم در استانبول که گفته می شد برای کردها صحبت می کرد شوکه شده اند… دیدند که چگونه رئیس جمهور ایران آشکارا و به زبان کردی از دوستی، برادری و همکاری صحبت می کند. دوستی و برادری که البته عملاً در حمله داعش به نمایش گذاشته شد. نکته ای که بافل طالبانی، فرزند رهبر فقید اتحادیه میهنی و رئیس جمهور سابق عراق، جلال طالبانی، در دیدار با رئیس جمهور تاکید کرد: ما معتقدیم حتی اگر هزار سال هم تلاش کنیم، نمی توانیم به آن پاسخ دهیم. محبت و حمایت جمهوری اسلامی ایران.

ابتکار کردها در سخنرانی رئیس جمهور و پیام برادری آن نمونه موفق دیپلماسی عمومی و مکمل دیپلماسی سنتی بود که جایگاه ایران را در افکار عمومی عراق بسیار بهبود بخشید.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.