افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ششمین جشنواره سیر و موسیر در روستای سولان برگزار شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 370015
ششمین جشنواره سیر و موسیر در روستای سولان برگزار شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، نایب رئیس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: سالانه 120 هزار تن سیر در کشور تولید می شود که 60 هزار تن آن مربوط به استان همدان است. حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه 89 درصد سیر همدان دارای خواص دارویی است، افزود: به زودی شاهد توسعه شهر سیر […]

به گزارش خبرنگار مهر، نایب رئیس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: سالانه 120 هزار تن سیر در کشور تولید می شود که 60 هزار تن آن مربوط به استان همدان است.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه 89 درصد سیر همدان دارای خواص دارویی است، افزود: به زودی شاهد توسعه شهر سیر در این منطقه خواهیم بود که خاستگاه تولید سیر در همدان است.

وی ادامه داد: پس از راه اندازی شهرک سیر، انواع داروها در این منطقه تولید می شود و این امر اشتغال زایی و سرمایه گذاری بالا را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین وی در شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: 300 میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب شهر همدان و بخش مرکزی و روستاهای بخش مرکزی اختصاص می یابد و کریدور فاضلاب این منطقه فعال می شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری ابرو، طعم و سد اکباتان نیز به تاسیسات فاضلاب مجهز می شود، گفت: برای بهسازی روستاهای مرکز همدان 70 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه قصد دارد جشنواره گردشگری در کنار سد اکباتان را به زودی برگزار کند، بیان کرد: بودجه 80 میلیاردی برای سه راه تکمیل بزرگراه امامزاده محسن (ع) است. طعمسد آبرو و اکباتان پیش بینی می شود.

همدان رتبه اول تولید سیر در کشور را دارد

همچنین رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 100 کشور دنیا سیر تولید می کنند، ایران رتبه 25 جهان را دارد و همدان رتبه اول کشور را دارد که سالانه 4 هزار هکتار سیر در آن کشت می شود استان .

دعا کن بهراملو بین 50 تا 60 تن سیر در استان تولید می شود و افزود: کیفیت سیر همدان شهرت جهانی دارد و خواص دارویی آن نیز شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود در مدل کشت همدان محصولات پرمصرف را جایگزین سیر با سیر جایگزین کنند، گفت: سردخانه های سیر استان در سال های گذشته مشکل داشتند، اما مشکلات برطرف شد و خام فروشی و خام فروشی کاهش زیادی پیدا کرد و هم اکنون ما باید آنها را پردازش کنیم. و تبادل ارز

بهراملو وی گفت: در استان 90 واحد ترشی و نمک پاشی وجود دارد که 8 هزار تن محصول فرآوری می کنند اما تولید آنها نسبت به تولید پایین است و با ایجاد شهرک سیر این مشکل حل می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی سیر سیتی با 70 واحد فرآوری بسیاری از مشکلات را حل کرده و ارزآوری بالایی دارد، ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی برای ارائه محصولات بومی بسیار مهم و مفید است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.