افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

چرا سال 2024 بهترین سال برای فیلم های وسترن است؟

  • کد خبر : 370009
چرا سال 2024 بهترین سال برای فیلم های وسترن است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر نگاهی به فیلم های پرطرفدار سال 2024 بیندازیم باید بگوییم که ژانر وسترن همچنان زنده است. به گزارش روزیاتو؛ کوین کاستنر امسال اولین فیلم از سری Horizon را که خودش کارگردانی کرد در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشت. این فیلم سه ساعته با سرمایه گذاری شخصی کاستنر ساخته شده […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر نگاهی به فیلم های پرطرفدار سال 2024 بیندازیم باید بگوییم که ژانر وسترن همچنان زنده است.

به گزارش روزیاتو؛ کوین کاستنر امسال اولین فیلم از سری Horizon را که خودش کارگردانی کرد در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشت. این فیلم سه ساعته با سرمایه گذاری شخصی کاستنر ساخته شده است.

اگر کاستنر با وجود نقدهای منفی توانست وسترن سه ساعته خود را در کن ارائه کند، مشخص است که این ژانر همچنان در سینما جای خود را دارد.

فیلم هایی مانند The Thicket، The Last Stop in Yuma County، The Dead Don’t Hurt، The Settlers و Place of Bones توجه بیشتری را به خود جلب کرده و ژانر وسترن دوباره محبوب شده است.

آنچه این فیلم‌ها را از وسترن‌های قدیمی متمایز می‌کند، نه تنها کیفیت تولید بالای آن‌هاست. بلکه جدیدترین برداشت از این فیلم هاست. دیدگاه‌های واقعی‌تر از مهاجران در خلال احیای ژانر وسترن در اواخر دهه 1960 به نمایش درآمد.

اما چرا سال 2024 سال خوبی برای ژانر وسترن بوده است؟ این در مورد علاقه ما به داستان های قدیمی نبرد بین خیر و شر چه می گوید؟ آیا نشانه هایی از تجدید حیات این ژانر وجود دارد؟

غربی در قرن بیست و یکم تا کنون

عناصر اصلی ژانر وسترن، یعنی نبرد بین خیر و شر، هنوز در اکثر فیلم های امروزی دیده می شود. شاید این مفاهیم در قالب های پیچیده تری ارائه شوند، اما ریشه های غربی همچنان در سینمای معاصر وجود دارد.

برخی از فیلم‌هایی مانند Hell or High Water و Taylor Sheridan’s Wind River نمونه‌های بارزتر وسترن مدرن هستند. حتی یک فیلم ابرقهرمانی مانند لوگان را می توان با فیلم وسترن شین مقایسه کرد. در لوگان، شخصیت ها قسمتی از فیلم شین را تماشا می کنند که این مقایسه عمدی را نشان می دهد.

در فیلم‌هایی مانند «اگر از آسمان بیفتد»، «رودخانه باد» و «لوگان»، شخصیت‌های کابوی وسترن به افرادی تبدیل شده‌اند که به دنبال عدالت هستند یا در آخرین روزهای زندگی‌شان هستند.

این همان شخصیتی است که در فیلم های دهه 1960 مانند مردی که لیبرتی والنس را شلیک کرد و روزی روزگاری در غرب دیده می شود. فیلم هایی که جزو تاریک ترین آثار این ژانر محسوب می شوند.

این ژانر ممکن است جدیدتر باشد، اما پایه های آن بدون حذف تغییر کرده است.

وسترن های قرن بیست و یکم، مانند افق کاستنر، این مزیت را دارند که نگاه تاریخی و دقیق تری به رویدادها داشته باشند. چیزی که فیلم های دوران شکوفایی این ژانر از آن بی بهره بودند.

امروزه با استفاده از تکنیک های مدرن سینمایی و سلیقه مخاطبان معاصر علاقه مند به نشان دادن پیچیدگی های اخلاقی شخصیت ها، می توان دید کاملتر و دقیق تری از آن دوره تاریخی داشت.

چرا سال 2024 سال خوبی برای ژانر وسترن بوده است؟

وسترن های سال 2024 اهداف متفاوتی نسبت به دهه 2010 دارند، امسال سالی غیرقابل پیش بینی برای فیلم ها بوده است. به عنوان مثال، فیلمی با بودجه نسبتاً کم می تواند سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد کند، مانند فیلم Longlegs.

یا اینکه درست زمانی که مردم فکر می کردند پیکسار به پایان راه رسیده است، توانست با اکران Inside Out 2 یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد. امسال ژانر وسترن به شکلی غیرمنتظره از این فضای سینمایی بهره برده است.

این مشکل ممکن است نشان دهنده تمایل جمعی برای تغییر باشد. اگرچه Deadpool & Wolverine یک موفقیت در گیشه بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا دیدگاه مخاطبان در مورد فیلم های ابرقهرمانی را تغییر داده است یا خیر. این نشان می دهد که این ژانر ممکن است در حال افول باشد و ژانر وسترن ممکن است محبوبیت سابق خود را بازیابد.

245245

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.