افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

وزیر خارجه لبنان: اعتبار شورای امنیت به دلیل اقدامات اسرائیل در خطر است + فیلم

  • کد خبر : 369943
وزیر خارجه لبنان: اعتبار شورای امنیت به دلیل اقدامات اسرائیل در خطر است + فیلم

به گزارش صبح شنبه آیرین عبدالله بو حبیب از المیادین در ابتدای سخنان خود در جلسه شورای امنیت گفت: از همه اعضای شورای امنیت که جدیت حملات سایبری و بزرگی تأثیر آنها را بیان کردند تشکر می کنم. وی افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل به این اقدام تروریستی توجه نکند و عامل آن نادیده […]

به گزارش صبح شنبه آیرین عبدالله بو حبیب از المیادین در ابتدای سخنان خود در جلسه شورای امنیت گفت: از همه اعضای شورای امنیت که جدیت حملات سایبری و بزرگی تأثیر آنها را بیان کردند تشکر می کنم.

وی افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل به این اقدام تروریستی توجه نکند و عامل آن نادیده گرفته شود، اعتبار این شورا در خطر جدی قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: آیا حمله به کل مردم در شهرها، بازارها، مغازه ها و خانه هایشان به خودی خود تروریسم نیست؟

بوحبیب در ادامه گفت: حمله اسرائیل (رژیم) بیمارستان‌ها و تیم‌های پزشکی لبنان را در وضعیت اضطراری بی‌سابقه قرار داد.

وی افزود: توسل به انفجار مهیب هزاران دستگاه ارتباطی به دلیل وحشیگری و وحشت، روشی بی سابقه در جنگ است.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: آنچه رخ داد تروریسم محض و نقض آشکار قوانین بین المللی است که بدون شک جنایت جنگی تلقی می شود.

بوحبیب در ادامه با بیان اینکه تداوم عدم پاسخگویی رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست، گفت: ماجراجویی جدید اسرائیل ممکن است به یک جنگ ویرانگر منطقه ای منجر شود.

وی افزود: اسرائیل (رژیم) باید بداند که آوارگان خود را به زور اسلحه به شمال بازنمی گرداند و اگر حملات خود را گسترش دهد، آوارگان خود را که هنوز آواره نشده اند، آواره خواهد کرد.

وزیر امور خارجه لبنان در پایان گفت: یا شورای امنیت (رژیم) اسرائیل را مجبور به توقف تجاوز و جنگ در همه جبهه ها می کند و یا شاهد انفجاری مهیب خواهیم بود.

به گزارش ایرنانشست بعد از ظهر جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره انفجارهای اخیر در بیروت بار دیگر سناریویی رویایی برای حامیان و مخالفان جنایات اسرائیل بود. برخی از اعضای این شورا با بیان اینکه اسرائیل حاکمیت ملی لبنان را نقض کرد، از همه بازیگران منطقه خواستند تا برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه، خویشتن داری کنند، اما آمریکا به حمایت از ماشین تروریستی اسرائیل ادامه داد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تروریستی روز سه شنبه و چهارشنبه در لبنان با انفجار هزاران پیجر، دستگاه های بی سیم و سیستم های ارتباطی دست کم 37 شهروند لبنانی را به شهادت رساند و بیش از 4 هزار نفر را مجروح کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم کرده و بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تاوان زیادی خواهد پرداخت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.