افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

خودروی برقی جدید کیا وارد ایران شد

  • کد خبر : 369921
خودروی برقی جدید کیا وارد ایران شد

امیر مسعود عابدین_ کوشا خودرو واردکننده محصولات کیا در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، جدیدترین محصول برقی کیا با نام EV5 را معرفی کرد. فروش این خودروی الکتریکی به زودی آغاز خواهد شد. در 14 آگوست 2023، شاسی بلند الکتریکی EV5 کیا تحت نظارت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این […]

امیر مسعود عابدین_ کوشا خودرو واردکننده محصولات کیا در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، جدیدترین محصول برقی کیا با نام EV5 را معرفی کرد. فروش این خودروی الکتریکی به زودی آغاز خواهد شد.

در 14 آگوست 2023، شاسی بلند الکتریکی EV5 کیا تحت نظارت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این خودروی الکتریکی در تاریخ 25 آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو به طور رسمی معرفی شد. این خودرو پس از عرضه محصولاتی مانند EV6 و EV9 توسط این خودروساز کره ای معرفی شد.

کیا EV5 توسط شرکت مشترک کیا-یودا در کارخانه یانچنگ در چین تولید می شود.

طراحی و شکل این خودرو همانند سایر مدل های برقی این شرکت با نام EV می باشد. تهاجمی و در عین حال مدرن و آینده نگر عناصر طراحی خودروهای برقی کیا هستند. در نمای جلو، چراغ ها به صورت متصل طراحی شده اند. از آنجایی که این خودرو برقی است، فضای زیادی در نمای جلو و بدون درهم ریختگی وجود دارد.

SUV الکتریکی

نمای عقب از سبک L شکل استفاده می کند. در کل، نسخه تولیدی EV5 بسیار شبیه به نسخه مفهومی آن است.

SUV الکتریکی

با ورود به کابین EV5 به سبک طراحی غالب در محصولات الکتریکی این خودروساز پی می بریم. یکی از چیزهای جالبی که با اولین دیدن فضای داخلی این خودرو توجه شما را به خود جلب می کند، صندلی های متصل در ردیف جلو است. به دلیل کوچک بودن کنسول میانی EV5، یک قسمت اضافی به صندلی دانش آموز اضافه شده است و به نظر می رسد فضایی برای سه نفر در ردیف جلو ایجاد کرده است. کابین EV5 مجهز به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی و کیلومترشمار متصل و فرمان تهویه دستی و سانروف از دیگر ویژگی های این خودرو است.

این خودرو در ابتدایی ترین مدل بدون دستیار در ایران عرضه می شود.

SUV الکتریکی

این خودرو در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره موجود است. نسخه تک موتوره مجهز به موتور 215 اسب بخاری و 310 نیوتن متری است که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. نسخه دو موتوره در مجموع 308 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت تولید در این مدل به هر دو محور منتقل می شود. باتری های 64 و 88 کیلووات ساعتی این خودرو از نوع LFP Blade و ساخت شرکت BYD می باشد. برد این باتری ها بین 530 تا 720 کیلومتر است.

نسخه وارداتی خودرو کوشا تک موتوره و مجهز به باتری 64.2 کیلووات ساعتی است. طبق چرخه NEDC، این خودرو پس از هر بار شارژ می تواند 665 کیلومتر را طی کند.

58322

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.