افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

صدای تولیدی در مناطق عشایری ایلام مزایای کارگری باید پرداخت شود.

  • کد خبر : 369907
صدای تولیدی در مناطق عشایری ایلام مزایای کارگری باید پرداخت شود.

بازار؛ گروه استان ها: عشایر به عنوان جمعیتی کم جمعیت اما جامعه مستقل دارای قابلیت ها و توانمندی های مهمی در زمینه های مختلف هستند که با خودکفایی و استفاده از حداقل امکانات علاوه بر وقف زندگی و معیشت، بسیاری از تولیدات و توانمندی های خود را نیز در اختیار مردم قرار می دهند. عمومی […]

بازار؛ گروه استان ها: عشایر به عنوان جمعیتی کم جمعیت اما جامعه مستقل دارای قابلیت ها و توانمندی های مهمی در زمینه های مختلف هستند که با خودکفایی و استفاده از حداقل امکانات علاوه بر وقف زندگی و معیشت، بسیاری از تولیدات و توانمندی های خود را نیز در اختیار مردم قرار می دهند. عمومی

عشایر استان ایلام با بیش از 60 هزار نفر جمعیت و یک میلیون و 400 هزار راس دام، نقش مهمی در سبد غذایی هر روستا ایفا می کنند. گفتنی است عشایر این استان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، بازیگران فعال و پیشروان نهضت عظیم اقتصادی و تولیدی هستند و می توان از آنها الگوی هم افزایی در تولید نام برد.

همانطور که گفته شد عشایر استان ایلام نقش ارزنده ای در تولید محصولات، تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی دارند.

اما این دسته از کارگران در زمینه فروش و عرضه محصولات خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

تحقیقات نشان داده است که عشایر استان به دلیل نداشتن سرمایه، ناآگاهی و بی سوادی همواره قادر به فروش مستقیم محصولات خود نیستند و مجبورند نتیجه تلاش خود را با سود اندک به دست بازرگانان بسپارند.

ایجاد شغل برای جامعه عشایری

نوشین ناصری کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: عشایر در گذشته با جان و مال و هستی خود پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند و امروز حرکت عظیم اقتصادی آنها در تحقق شکوفایی اقتصادی کشور نقش موثری دارد. .

وی افزود: زندگی عشایری در رشته های مختلف از جمله صنایع دستی، سبک زندگی، آشپزی، تولید محصولات دامی، ریسندگی پشم گوسفند، تهیه لبنیات، قالی بافی، سیاه پرده بافی، دست بافی، پوشاک بافته شده، کشاورزی و گردشگری قابلیت های بسیاری دارد. که به دلیل نبود بازار فروش مناسب، پیشرفت چندانی نکرده اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام: سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان و امسال 60 میلیارد و در مجموع 110 میلیارد تومان برای اشتغالزایی در 2 سال به عشایر ایلام اختصاص یافت.

ناصری یکی از راهکارهای موجود برای توانمندسازی عشایر را ایجاد کسب و کارهای کوچک بومی برای آنان عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد فرصت های شغلی متناسب با توان اقتصادی تولید عشایر همواره موجب ایجاد فرصت های شغلی، بهبود وسایل زندگی و درآمدزایی برای عشایر می شود. عشایر، شاخص های اقتصادی استان را ارتقا می دهد و حتی اقتصاد ملی را تقویت می کند.

وی افزود: بنابراین ارائه خدمات و اقدامات منجر به حفظ و ارتقای اشتغال و ایجاد حداقل امکانات زیربنایی لازم و مناسب برای عشایر بسیار ضروری است و باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

بازاریابی محصولات عشایری و ایجاد صنایع تبدیلی.

فریدون همتی نماینده مردم ایلام در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: جامعه عشایری به عنوان سنگ بنای تولید بر خلاف نسبت جمعیتی پایین نقش مهمی در امنیت، اقتصاد و استقلال دارد. کشور و به عنوان مراکز کوچک تولیدی سهم بسزایی دارند. توسعه همه جانبه دارند.

وی در خصوص فروش محصولات عشایری افزود: بازاریابی محصولات عشایری و ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راهکارهایی است که می تواند محصولات عشایری را به موقع وارد بازار کند و دست دلالان و دلالان را کوتاه کند.

همتی تصریح کرد: دولت باید با کمک مجلس مدیریت عشایر را به تشکل های عشایری بسپارد و برای ایجاد اشتغال برای عشایر اقدام اساسی انجام دهد.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی عشایر

محمدجواد خانزادی مدیرکل امور عشایر ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: استان ایلام با 60 هزار عشایر دارای یک میلیون و 400 هزار راس دام است که ارزش اقتصادی تولید آنها 3 هزار و 500 میلیارد شات در هر واحد است. سال

وی با بیان اینکه نقش عشایر و تولیدات آنها در جامعه مشخص و پررنگ است، افزود: برای حمایت از تولیدات عشایری و کسب و کار آنها مبلغ 6 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات تبصره 2 ابلاغ شده است.

خانزادی با اشاره به آمادگی کامل بانک ها برای ارائه تسهیلات به عشایر تصریح کرد: سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان و امسال 60 میلیارد و در مجموع 110 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی به عشایر ایلام تخصیص یافت.

جامعه عشایری در زمینه های صنایع دستی، سبک زندگی، آشپزی، تولید فرآورده های دامی، کشاورزی و گردشگری توانمندی های زیادی دارد به همین دلیل لازم است با استفاده از ظرفیت های اقتصادی برای ایجاد اشتغال برای عشایر اقدام اساسی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.