افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

گزارش جدید FTC “نظارت گسترده” رسانه های اجتماعی از کاربران خود را نشان می دهد

  • کد خبر : 369780
گزارش جدید FTC “نظارت گسترده” رسانه های اجتماعی از کاربران خود را نشان می دهد

به گزارش بازار، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گزارش جدیدی از سیاست های جمع آوری داده های شبکه های اجتماعی و سرویس های پخش ویدئو منتشر کرده است. گزارش FTC نشان می دهد که این پلتفرم ها نه تنها بر مصرف کنندگان نظارت می کنند، بلکه اغلب اطلاعات گسترده ای را در مورد آنها به طور […]

به گزارش بازار، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گزارش جدیدی از سیاست های جمع آوری داده های شبکه های اجتماعی و سرویس های پخش ویدئو منتشر کرده است. گزارش FTC نشان می دهد که این پلتفرم ها نه تنها بر مصرف کنندگان نظارت می کنند، بلکه اغلب اطلاعات گسترده ای را در مورد آنها به طور نامحدود حفظ می کنند. با توجه به دلایل گفته شده، نمی توانید برای ایجاد کسب و کار خود به این پلتفرم ها اعتماد کنید.

با توجه به میلیاردها دلاری که شرکت‌ها از جمع‌آوری داده‌های کاربران به دست می‌آورند، طبق گزارش FTC، “خود تنظیمی یک مسئله ناموفق است.” این گزارش ادامه می‌دهد: پیش‌بینی، شکل‌دهی و کسب درآمد از رفتار انسان از طریق ردیابی کسب‌وکار بسیار سودآور است و شرکت‌ها را به باارزش‌ترین شرکت‌ها بر روی کره زمین تبدیل کرده است و هدایت صنعت نتایج قابل پیش‌بینی داشته است.

FTC می گوید مشکل مدل کسب و کار یک شرکت خاص نیست، بلکه ساختارهای مشوق صنعت است که به جمع آوری و کسب درآمد از داده های کاربران توسط خدماتی مانند رسانه های اجتماعی پاداش می دهد.

لینا خان، رئیس FTC گفت: «در حالی که این اقدامات نظارتی برای شرکت‌ها سودآور است، اما می‌توانند حریم خصوصی افراد را به خطر بیاندازند، آزادی آنها را تهدید کنند و آنها را در معرض آسیب‌های زیادی مانند سرقت هویت و آزار قرار دهند.» همچنین یکی از نگرانی‌های خاص، شکست چندین شرکت فناوری در محافظت کافی از کودکان و نوجوانان است.»

گزارش FTC به کدام شبکه های اجتماعی اشاره دارد؟

گزارش FTC بر اساس سؤالات کتبی ارسال شده به 9 شرکت رسانه های اجتماعی در سال 2020 است که به کمیسیون اجازه می دهد مطالعات خود را بدون تحمیل قوانین خاص انجام دهد. سوالات به آمازون (صاحب Twitch)، فیس بوک، یوتیوب، X، Snap، ByteDance (صاحب TikTok)، Reddit، Discord و Meta (صاحب WhatsApp و Instagram) ارسال شد و بر نحوه جمع‌آوری و ذخیره داده‌های کاربران و نحوه تمرکز آنها متمرکز شد. کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکته قابل توجه دیگر این گزارش 129 صفحه ای این است که حتی داده های افرادی را که از این پلتفرم ها استفاده نمی کنند جمع آوری می کند. به همین ترتیب، شرکت‌های فناوری اطلاعات مصرف‌کنندگان خود را از منابع مختلفی مانند تبلیغ‌کنندگان یا استنباط از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی به دست می‌آورند.

کمیسیون تجارت فدرال در پایان گزارش خود توصیه هایی را برای محدود کردن این تکنیک ها توضیح می دهد. همچنین کنگره را تشویق می کند تا قوانین جامع حریم خصوصی را برای محدود کردن نظارت تصویب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.