افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

عکس های باورنکردنی 8 بازیگر زن جذاب دهه شصتی / هر روز جوان تر و جذاب تر!

  • کد خبر : 369769
عکس های باورنکردنی 8 بازیگر زن جذاب دهه شصتی / هر روز جوان تر و جذاب تر!

سینمای دهه 90 ایران متولدین دهه 60 را بیش از هر دوره دیگری مجذوب خود کرد. از این رو در این مطلب به بررسی بهترین بازیگران زن متولد دهه 60 سینمای ایران پرداخته ایم. بهنوش طباطبایی یکی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد 27 اردیبهشت 1360) است. تحصیلات وی دکترای روانشناسی بالینی است و […]

سینمای دهه 90 ایران متولدین دهه 60 را بیش از هر دوره دیگری مجذوب خود کرد. از این رو در این مطلب به بررسی بهترین بازیگران زن متولد دهه 60 سینمای ایران پرداخته ایم.

بهنوش طباطبایی یکی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد 27 اردیبهشت 1360) است. تحصیلات وی دکترای روانشناسی بالینی است و دوره بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است. او در فیلم داستان نیمروز به ایفای نقش می پردازد. رد خون نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (1396) شد. بهنوش طباطبایی در 20 اسفند 1396 با مهدی پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرد و در سال 1394 از یکدیگر جدا شدند.

فرناز رهنما

فرناز رهنما یکی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد 6 اسفند 1360 در اصفهان) است. بازی در سریال ساختمان دکتر و فیلم سگ بعدازظهر از کارهای معروف اوست. او در رشته بازیگری تئاتر در دانشگاه هنر و معماری تحصیل کرد. فرناز رهنما با بازی در نقش نازنین در ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت به شهرت رسید.

مهرآوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا دیگر بازیگر متولد دهه 60 (متولد 8 فروردین 1360) است. شریفی نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرد اما ادامه تحصیل در این رشته را رها کرد. ساز تخصصی او پیانو است. او دستیار ضیاء الدین دری در پروژه «دسته گل برای دبورا» بود. او خواهر بزرگ ملیکا شریفی نیا (بازیگر و نقاش) است.

رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور یکی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد 27 فروردین 1362) است. او از سال ۱۳۹۸ همسر مهدی پاکدل است.

او فعالیت خود را با بازی در سینما در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، 1392) آغاز کرد و پس از یک سال دوری از سینما در سال 1393 با بازی در سه فیلم جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد.رعنا آزادی ور در فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، 1385) برای اولین بار و در کنار نیما شاهرخ شاهی نقش اول را تجربه کرد. او در فیلم الی نقش همسر یکی از زوج های جوان فیلم را بازی می کند که درگیر ماجرای سه روزه سفر این زوج به شمال است و در حین ایفای این نقش با اتفاقاتی روبرو می شود. با دیگر شخصیت های داستان او همچنین در فیلم خانه دختر نقش شخصیت اصلی فیلم (سمیرا) را بازی می کند.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی یکی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد 30 اردیبهشت 1362) در ایران است. او برای بازی در فیلم شنای پروانه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سی و هشتمین جشنواره فجر دریافت کرد.

او با بازی در مجموعه تلویزیونی «میوه ممنوعه» که یکی از نقش های اصلی این سریال بود به شهرت رسید. وی در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار برای فیلم صداها نامزد دریافت سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد. او مهارت های خود را بیشتر در فیلم مرهم نشان داد.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست یکی از بازیگران زن متولد دهه 60 (متولد 16 تیر 1363 در تهران) است.

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در نوزده سالگی بازی در فیلم گل یه به کارگردانی کیومرث پوراحمد را در سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و در کمتر از یک سال در ۴ فیلم بازی کرد.

متین ستایش می شود

متین ستوده متولد 22 اردیبهشت 1364 در تهران، بازیگر، دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی، در خانواده ای فرهنگی 5 نفره به دنیا آمد، پدرش کارمند و مادرش معلم بود. اصالتا خرم آباد است.

نرگس محمدی

نرگس محمدی در 18 فروردین 1364 در تهران به دنیا آمد. ابتدا خود را وقف کار در تئاتر کرد. اولین حضور جدی او در فیلم سینمایی ریسمان باز به کارگردانی مهرشاد کارخانی بود. بازی در فیلم آناهیتا و ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی ستایش باعث شهرت او شد. او دارای مدرک لیسانس پرستاری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.