افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

مایکروسافت نیروگاه هسته ای خرید – خبرآنلاین

  • کد خبر : 369701
مایکروسافت نیروگاه هسته ای خرید – خبرآنلاین

به گزارش آنلاین، Constellation، مالک جزیره Three Mile، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که با فرض تایید قرارداد توسط رگولاتورها، مایکروسافت نیروگاه هسته ای مورد بحث را در سال 2028 راه اندازی مجدد خواهد کرد. به گفته زومیت، رآکتوری که مایکروسافت در تلاش است دوباره فعال کند در سال ۲۰۱۹ به دلایل اقتصادی بسته […]

به گزارش آنلاین، Constellation، مالک جزیره Three Mile، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که با فرض تایید قرارداد توسط رگولاتورها، مایکروسافت نیروگاه هسته ای مورد بحث را در سال 2028 راه اندازی مجدد خواهد کرد.

به گفته زومیت، رآکتوری که مایکروسافت در تلاش است دوباره فعال کند در سال ۲۰۱۹ به دلایل اقتصادی بسته شد. این راکتور در نزدیکی رآکتوری قرار دارد که باعث بدترین حادثه هسته‌ای در تاریخ ایالات متحده شد و در سال 1979 از رده خارج شد.

این نیروگاه که در سال 2028 بازگشایی خواهد شد، ظرفیت تولید 837 مگاوات انرژی را دارد که برای تامین انرژی مورد نیاز بیش از 800000 خانه کافی است. این شکل به وضوح نشان می دهد که مراکز داده هوش مصنوعی به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارند.

پس از احیای نیروگاه Three Mile Island، مایکروسافت نام آن را به مرکز انرژی پاک جرثقیل تغییر خواهد داد تا یاد و خاطره کریس کرین (مدیر عامل فقید اکسلون) را زنده نگه دارد. طبق مفاد قرارداد، مایکروسافت می تواند به مدت 20 سال از کل ظرفیت نیروگاه استفاده کند. این اولین بار است که ردموندی ها چنین قراردادی را امضا می کنند.

آمارها نشان می دهد که حجم گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های مایکروسافت در حال افزایش است و بخشی از آن به جاه طلبی های مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی مربوط می شود. بلومبرگ گزارش می دهد که مایکروسافت به لطف نیروگاه هسته ای Three Mile Island می تواند مراکز داده خود را با انرژی پاک تامین کند.

Constellation 1.6 میلیارد دلار برای بازگشایی نیروگاه هسته ای هزینه خواهد کرد. مایکروسافت جزیره Three Mile را تصاحب نخواهد کرد. بلکه فرض بر این است که تمام انرژی تولید شده به طور انحصاری استفاده می شود.

5858

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.