افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

انتقاد مجارستان از عدم حمایت اتحادیه اروپا در زمینه انرژی

  • کد خبر : 369677
انتقاد مجارستان از عدم حمایت اتحادیه اروپا در زمینه انرژی

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، زابا ماروسواری، رئیس امنیت انرژی مجارستان با انتقاد از اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا به کشورهای کوچک و محصور در خشکی کمک مالی لازم را برای کاهش وابستگی آنها به گاز روسیه ارائه نمی کند. . در کنفرانس GASTEC روز چهارشنبه در هیوستون، ماروسواری گفت که […]

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، زابا ماروسواری، رئیس امنیت انرژی مجارستان با انتقاد از اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا به کشورهای کوچک و محصور در خشکی کمک مالی لازم را برای کاهش وابستگی آنها به گاز روسیه ارائه نمی کند. .

در کنفرانس GASTEC روز چهارشنبه در هیوستون، ماروسواری گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که هنوز برای امنیت انرژی خود به مسکو وابسته هستند، تحت فشار زیادی از سوی بروکسل قرار گرفته اند تا از “سوخت های روسیه” دور شوند، اما بروکسل از ارائه این سوخت ها خودداری کرده است. کشورها از بودجه برای انجام این کار محروم هستند.

مجارستان به خرید گاز از این کشور بر اساس قراردادی 15 ساله که در سال 2021 با غول انرژی روسیه گازپروم امضا شد، ادامه می دهد. کشور عضو اتحادیه اروپا که از تحریم های بروکسل معاف است، نفت روسیه را نیز وارد می کند.

بر اساس گزارش Fitch، بین ژانویه تا آوریل 2024، 41 درصد از نفت مجارستان و 82 درصد از واردات گاز طبیعی آن از روسیه بوده است.

ماروسواری توضیح داد که کشورهای کوچکتر در اتحادیه نمی توانند پروژه هایی را راه اندازی کنند که برای تنوع بخشیدن به واردات انرژی حیاتی است.

وی در ادامه گفت: در منطقه ما کشورهای کوچک، بازارهای کوچک، کم بازیگران بازار و کمبود سرمایه… وجود دارد و از نظر بازار سوخت امکان انجام (پروژه هایی از این دست) وجود ندارد.

این مقام انرژی گفت که کمیسیون اروپا اقداماتی را برای تأمین مالی پروژه های انرژی سبز برای پایان دادن به وابستگی به سوخت های فسیلی انجام داده است، اما برخی از کشورها از این ترکیب کنار گذاشته شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.