افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

دریا برای زیردریایی های آمریکایی ناامن شد.

  • کد خبر : 369654
دریا برای زیردریایی های آمریکایی ناامن شد.

به گزارش خبرآنلاین، این دستگاه که بر اساس گزارش ها در اعماق دریای چین جنوبی آزمایش شده است، پتانسیل شناسایی ساکت ترین زیردریایی ها را در برد طولانی نشان داده است، شاهکاری که قبلا غیرممکن تلقی می شد. پیشرفت در تشخیص الکترومغناطیسی به گزارش ایسنا، این فناوری جدید تشخیص تقریباً به اندازه یک پیکاپ است […]

به گزارش خبرآنلاین، این دستگاه که بر اساس گزارش ها در اعماق دریای چین جنوبی آزمایش شده است، پتانسیل شناسایی ساکت ترین زیردریایی ها را در برد طولانی نشان داده است، شاهکاری که قبلا غیرممکن تلقی می شد.

پیشرفت در تشخیص الکترومغناطیسی

به گزارش ایسنا، این فناوری جدید تشخیص تقریباً به اندازه یک پیکاپ است و از آنتن هایی برای تشخیص سیگنال های الکترومغناطیسی بسیار ضعیفی که از ملخ های زیردریایی ساطع می شود، استفاده می کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، آخرین آزمایش شامل یک ملخ چرخان بود و آشکارساز با موفقیت سیگنال های فرکانس پایین آن را در فاصله نزدیک به 20 کیلومتری (12 مایلی) شناسایی کرد.

جیانگ ویکانگ، استاد آزمایشگاه سیستم‌های مکانیکی و ارتعاشی در دانشگاه شانگهای جیائوتنگ، اهمیت این پیشرفت را توضیح داد.

وی بیان کرد: اگرچه برد کشف و موقعیت یابی 3 کیلومتری در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی را نشان می دهد، اما هنوز نتوانسته الزامات شناسایی و مکان یابی اهداف را در دریای آزاد برآورده کند.

وی تاکید کرد که این فناوری جدید می تواند به طور بالقوه برد تشخیص این سیگنال های الکترومغناطیسی را به بیش از 50 کیلومتر (31 مایل) افزایش دهد، فاصله ای که با اژدرهای مدرن قابل مقایسه است.

این دستاورد نسبت به رکوردهای قبلی پیشرفت چشمگیری را نشان می دهد. تا پیش از این، دورترین تشخیص زیر آب با استفاده از فناوری مشابه کمی بیش از 2.5 کیلومتر بود. نقطه عطفی که دانشمندان چینی نیز به آن دست یافته بودند.

تشخیص در بستر دریا

به طور سنتی، تشخیص و تشخیص زیردریایی ها با استفاده از سیگنال های الکترومغناطیسی به دلیل ماهیت آب دریا که تمایل به کاهش امواج الکترومغناطیسی دارد، همیشه یک چالش بوده است. همانطور که ملخ ها از میدان های الکتریکی در اطراف کشتی های نیروی دریایی عبور می کنند، تابش الکترومغناطیسی تولید می کنند، اما این سیگنال ها در آب دریا کوتاه برد هستند.

با این حال، دانشمندان رویکرد متفاوتی در پیش گرفتند. آنها به جای دریافت سیگنال از آب، آنها را از بستر دریا جمع آوری کردند.

همانطور که یک زیردریایی حرکت می کند، ملخ های آن یک بار در ثانیه می چرخند و امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پایین ایجاد می کنند که به کف دریا می روند و در امتداد لایه های سنگ منتشر می شوند. در مقایسه با آب دریا، این امواج با سرعت بسیار کمتری در بستر دریا ضعیف می شوند که دامنه تشخیص را بسیار افزایش می دهد.

به گفته دانشمندان، تضعیف بستر دریا تنها 0.173 دسی بل در هر کیلومتر است.

این دانشمندان خاطرنشان کردند: زمین شناسان دریایی سال ها از این روش برای اکتشاف ذخایر نفت و گاز زیر دریا استفاده کرده اند.

پتانسیل این رویکرد بسیار زیاد است، اما چالش‌های متعددی را نیز به همراه دارد، به ویژه به این دلیل که امواج الکترومغناطیسی ساطع شده توسط ملخ‌ها با رسیدن به کف دریا بسیار ضعیف می‌شوند.

علاوه بر این، بستر دریا مملو از نویزهای الکترومغناطیسی ناشی از منابع طبیعی و غیر نظامی است.

غلبه بر چالش ها با الگوریتم های پیشرفته

تیم تحقیقاتی الگوریتم پیشرفته ای را برای جداسازی سیگنال های بسیار ضعیف در محیط پر سر و صدا و پیچیده بستر دریا توسعه دادند.

موقعیت یابی دقیق مانع دیگری بود. برای تعیین دقیق یک هدف، آشکارساز نیاز به چندین حسگر با دقت بالا دارد که در مساحت یک کیلومتری پخش شده اند.

این مقاله تاکید می‌کند: امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پایین داده‌های فیزیکی محدودی را حمل می‌کنند و محققان همچنان در تلاش هستند تا استفاده از آنها را برای شناسایی دقیق‌تر و موقعیت‌یابی هدف بهبود بخشند.

با وجود این، محققان بر این باورند که این فناوری نویدبخش است، به ویژه در شناسایی زیردریایی هایی که به طور فزاینده ای تشخیص آنها با استفاده از روش های صوتی سنتی دشوار است.

این دستگاه مجهز به ابزار و محفظه باتری برای عملیات طولانی مدت زیر آب بوده و به شناور سطحی متصل می شود.

در حالی که این سیستم اساساً برای شناسایی زیردریایی ها طراحی شده است، می تواند کشتی های سطحی را نیز با تشخیص فرکانس های منتشر شده از پروانه های آنها ردیابی کند.

این مقاله می گوید: ما به شناسایی دقیق هدف در آب های آزاد دست یافته ایم.

پیامدهای جنگ جهانی زیر دریا.

این فناوری جدید در زمان حساسی به دست می آید که جنگ زیر آب به کانون اصلی قدرت های نظامی بزرگ تبدیل شده است. زیردریایی ها مخفی تر می شوند و صداهایی را منتشر می کنند که تقریباً از صدای پس زمینه اقیانوس قابل تشخیص نیستند. این یک چالش بزرگ برای سیستم های تشخیص گفتار سنتی است.

با ادامه افزایش تنش ها در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان، هم چین و هم ایالات متحده سرمایه گذاری زیادی روی قابلیت های جنگ ضد زیردریایی انجام می دهند.

در حالی که ایالات متحده پیشرو در فناوری زیردریایی به حساب می آید، چین در زمینه های مرتبط از جمله آشکارسازها، رادارهای تراهرتز، زیردریایی های بدون سرنشین (UUV) و ماهواره های ضد زیردریایی مجهز به هوش مصنوعی پیشرفت چشمگیری داشته است.

5858

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.