افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

اگر من پیروز نشوم، اسرائیل از روی نقشه محو خواهد شد

  • کد خبر : 369644
اگر من پیروز نشوم، اسرائیل از روی نقشه محو خواهد شد

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده او در یک سخنرانی گفت که اگر در انتخابات نوامبر پیروز نشود، اسرائیل ناپدید خواهد شد. ترامپ در مراسمی با عنوان «مبارزه با یهود ستیزی در آمریکا» وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، به اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه […]

به گزارش رکنا، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده او در یک سخنرانی گفت که اگر در انتخابات نوامبر پیروز نشود، اسرائیل ناپدید خواهد شد.

ترامپ در مراسمی با عنوان «مبارزه با یهود ستیزی در آمریکا» وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، به اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه ها رسیدگی کند.

وی همچنین حمله 7 اکتبر به اسرائیل را “بدترین حمله به یهودیان از زمان هولوکاست” توصیف کرد و گفت که اگر او رئیس جمهور بود این حمله اتفاق نمی افتاد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در واکنش به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندانی کردن و شکنجه هزاران نفر، عملیات موسوم به «طوفان اقصی» را در 7 اکتبر (15 مهر) آغاز کرد. از فلسطینی ها

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود.

جنگنده‌های حماس از چند نقطه از حصارهای مرزی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و به روستاها حمله کردند و علاوه بر کشتن تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها، تعدادی از آنها را نیز به اسارت گرفتند.

در پاسخ به این عملیات، رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را به غزه انجام داد و این منطقه را در محاصره کامل قرار داد.

با وجود این، همانطور که تحلیلگران می گویند، عملیات حمله به الاقصی شکست بزرگ سیاسی و امنیتی را بر اسرائیل تحمیل کرده است.

مقامات رژیم اسرائیل هدف نظامی آنها در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده اند.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران از جمله در فلسطین اشغالی امکان دستیابی به این هدف را زیر سوال برده اند. از آغاز جنگ غزه، ارتش اسرائیل مرتکب جنایات جنگی مانند حملات کور به شهروندان در مناطق مسکونی (از جمله بمباران) شده است. ساختمان ها و بیمارستان ها، پناهگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی و مراکز خدمات شهری) به نسل کشی، مهاجرت اجباری، شکنجه و اعدام زندانیان، خشونت جنسی، تخریب آثار فرهنگی، مجازات دسته جمعی و بدرفتاری با اسیران فلسطینی متهم شده است.

چند ماه پیش دادگاه بین المللی دادگستری مستقر در لاهه اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی در غزه متهم کرد.

رژیم صهیونیستی با وجود محکومیت بین المللی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه، همچنان از حمایت متحدان خود به ویژه آمریکا برخوردار است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اکتبر 2023 گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هیچ خط قرمزی برای اقدامات اسرائیل تعیین نکرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.