افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

ابرپروژه غول فناوری آمریکایی در آلمان متوقف شد

  • کد خبر : 369602
ابرپروژه غول فناوری آمریکایی در آلمان متوقف شد

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی به دلیل افت فروش و افزایش زیان، ساخت دو کارخانه تولید تراشه در آلمان را متوقف کرده است. به گفته گلسینگر، تکمیل این پروژه در شهر ماگدبورگ در ایالت زاکسن-آنهالت حدود دو سال به تعویق […]

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی به دلیل افت فروش و افزایش زیان، ساخت دو کارخانه تولید تراشه در آلمان را متوقف کرده است.

به گفته گلسینگر، تکمیل این پروژه در شهر ماگدبورگ در ایالت زاکسن-آنهالت حدود دو سال به تعویق خواهد افتاد.

اینتل قصد داشت دو کارخانه تولید تراشه در ماگدبورگ به ارزش بیش از 33 میلیارد دلار بسازد و حدود 3000 شغل ایجاد کند که بخشی از یک برنامه سرمایه گذاری گسترده تر برای اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرگزاری DPA، اینتل همچنین با دولت آلمان در مورد 11 میلیارد دلار یارانه دولتی برای این پروژه به توافق رسید.

با این حال، این برنامه ها به تعویق افتاده است زیرا غول فناوری ایالات متحده تلاش می کند زیان های خود را کاهش دهد و یک برنامه صرفه جویی در هزینه را در اوایل سال جاری اجرا کند.

علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که ساخت یک کارخانه جدید در همسایه لهستان به تعویق خواهد افتاد.

گلسینگر در نامه ای به کارمندان اینتل گفت: ما باید با فوریت برای ایجاد ساختار هزینه رقابتی تر و رسیدن به هدف پس انداز 10 میلیارد دلاری که ماه گذشته اعلام کردیم، عمل کنیم.

کارخانه تولید آلمان قرار بود بزرگترین کارخانه تولید تراشه با حمایت قانون تراشه اتحادیه اروپا باشد که سال گذشته تصویب شد.

تصمیم اینتل برای به تاخیر انداختن این پروژه می تواند ضربه ای به برنامه های اتحادیه اروپا برای تولید یک پنجم تراشه های جهان تا سال 2030 باشد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر کاهش تقاضا، افزایش هزینه های تولید تراشه نیز بر تصمیم اینتل تاثیرگذار بوده است. هزینه های انرژی، مواد اولیه و نیروی کار در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. علاوه بر این، رقابت شدید بین شرکت‌های تولید تراشه و تغییرات سریع فناوری، سرمایه‌گذاری در این صنعت را بسیار پرخطر کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.