افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

چه ماشین هایی از تعطیلی پنجشنبه حذف شدند؟

  • کد خبر : 369583
چه ماشین هایی از تعطیلی پنجشنبه حذف شدند؟

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی با اشاره به تصویب تعطیلی پنج شنبه ها در کمیته متبوع خود، گفت: لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به دنبال افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش روز کاری کارکنان دولت با حضور نمایندگان مجلس است. اداره کشور […]

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیموی با اشاره به تصویب تعطیلی پنج شنبه ها در کمیته متبوع خود، گفت: لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به دنبال افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش روز کاری کارکنان دولت با حضور نمایندگان مجلس است. اداره کشور و سازمان استخدامی، معاونت حقوقی شورای اسلامی، مرکز پژوهش های اسلامی قم، مرکز پژوهش های شورای اسلامی در جلسه اخیر کمیسیون مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای نگهبان ایراد شرعی به تعطیلی روز شنبه وارد کرده بود، برای رفع ایراد شورای نگهبان، اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با تعطیلی روز پنجشنبه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون همچنین با کاهش ساعت کار کارکنان دولت به 40 ساعت در هفته موافقت کردند که بر این اساس روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه است.

داداشی با بیان اینکه برخی از موسسات از تعطیلی پنج شنبه مستثنی شدند، گفت: در بحث موسساتی که از مصوبه تعطیلی پنج شنبه مستثنی شدند، تصمیم گیری برای تعیین موسسه به سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری واگذار شد. و امور کار و معاونت های ریاست جمهوری که لزوماً باید احراز شود که روز پنجشنبه برای گمرکات، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و دستگاه های ضروری تعطیل نیست.

نماینده آستارا در مجلس افزود: در گمرک مشکل صادرات و واردات داریم؛ بنابراین گمرک را نمی توان تعطیل کرد؛ زیرا اگر کسب و کار تعطیل شود، ضرر زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند، بنابراین روز پنجشنبه نیست. برای گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و وسایل ضروری بسته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی برای بررسی نمایندگان و تصمیم گیری در جلسه علنی قوه مقننه به شورای استانداران ارائه می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.