افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

نشست اضطراری دولت انگلیس درباره حوادث لبنان

  • کد خبر : 369577
نشست اضطراری دولت انگلیس درباره حوادث لبنان

به گزارش ایرنا به گفته منابع خبرنگاری، این جلسه به ریاست برگزار شد دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس جلسه ای برگزار کرد که در آن احتمال افزایش تنش ها و تخلیه فوری شهروندان این کشور مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی دولت انگلیس به رسانه های انگلیسی گفت لامی او می خواهد مطمئن شود که این […]

به گزارش ایرنا به گفته منابع خبرنگاری، این جلسه به ریاست برگزار شد دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس جلسه ای برگزار کرد که در آن احتمال افزایش تنش ها و تخلیه فوری شهروندان این کشور مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی دولت انگلیس به رسانه های انگلیسی گفت لامی او می خواهد مطمئن شود که این کشور برای رویارویی با هر سناریویی آماده است.

گزارش ها حاکی از آن است که ارتش بریتانیا ماه ها در انتظار تخلیه شهروندان خود در لبنان بوده است. دو ناو جنگی انگلیسی در حال حاضر در منطقه مستقر هستند و تعدادی سرباز اضافی برای تسهیل عملیات تخلیه به پایگاه هوایی این کشور در قبرس اعزام شده اند.

البته گفته می شد که سطح آمادگی ارتش انگلیس در هفته های اخیر اندکی کاهش یافته است زیرا به نظر می رسید خطر تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و لبنان کاهش یافته است. با این حال، ناوهای جنگی انگلیسی برای مقابله با احتمال تشدید تنش در منطقه باقی ماندند.

سخنگوی دولت انگلیس به رسانه ها گفت که اقدامات لندن یک اقدام پیشگیرانه است و نشان دهنده عملیات تخلیه قریب الوقوع نیست. وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در بهترین سطح آمادگی باشیم.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان با انفجار هزاران پیجر و سامانه های بی سیم و ارتباطی دست کم 37 شهروند لبنانی را به شهادت رساند و بیش از 4000 تن دیگر را مجروح کرد.

حزب الله لبنان در تازه ترین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دو چندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر بهای سنگینی را برای این جنایت خواهد پرداخت.

تاکنون بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم کرده و بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرده اند. البته دولت انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی از تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده و طرف های درگیر را به تنش زدایی و آرامش دعوت کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس شب گذشته (پنجشنبه) پیامی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرد و نوشت که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان سخنرانی کرد و از افزایش تنش ها و تلفات غیرنظامیان در لبنان ابراز نگرانی کرد. وی گفت: ما در مورد نیاز به یک راه حل مذاکره برای بازگرداندن ثبات و امنیت در امتداد خط آبی گفتگو کردیم.

لامی وی همچنین از شهروندان بریتانیایی مقیم لبنان خواست تا با ادامه پروازهای تجاری، کشور را ترک کنند. وی هشدار داد: تنش ها بالاست و وضعیت می تواند به سرعت بدتر شود.

سایت وزارت خارجه انگلیس نیز در قسمت مشاوره سفر به لبنان نوشت: تنش ها در این کشور بالاست و اوضاع می تواند بدون هشدار قبلی تشدید شود. این موضوع ممکن است مسیرهای خروج از لبنان را تحت تأثیر قرار دهد یا آن را محدود کند.

وزارت خارجه انگلیس افزود: در صورت وخامت سیاسی یا امنیتی، پروازهای تجاری خارج از لبنان ممکن است در کوتاه مدت مختل یا لغو شوند. جاده های سراسر کشور نیز بسته است. اگر در حال حاضر در لبنان هستید، باید همین الان آنجا را ترک کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.