افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

اتحادیه اروپا اپل را به جریمه سنگین تهدید کرد

  • کد خبر : 369549
اتحادیه اروپا اپل را به جریمه سنگین تهدید کرد

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا به شرکت آمریکایی اپل هشدار داده است که اگر سیستم عامل آیفون و آیپد خود را باز و قابل اتصال به اشخاص ثالث نسازد، با جریمه های سنگینی روبرو خواهد شد. مقامات ضد انحصار کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اقدامات خاصی را علیه غول فناوری آمریکایی آغاز […]

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا به شرکت آمریکایی اپل هشدار داده است که اگر سیستم عامل آیفون و آیپد خود را باز و قابل اتصال به اشخاص ثالث نسازد، با جریمه های سنگینی روبرو خواهد شد.

مقامات ضد انحصار کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اقدامات خاصی را علیه غول فناوری آمریکایی آغاز کردند.

مقامات از اپل خواستند که قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) را رعایت کند که سیستم عامل ها را ملزم به سازگاری با سایر فناوری ها می کند.

مارگارت وستگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: «امروز، برای اولین بار، ما از تدابیر خاصی تحت قانون بازارهای دیجیتال استفاده می‌کنیم تا اپل را از طریق گفت‌وگوی سازنده به سوی پایبندی مؤثر به تعهدات همکاری‌اش هدایت کنیم».

وی افزود: در این زمینه تعامل موثر به عنوان مثال با گوشی های هوشمند و سیستم عامل آنها نقش بسزایی دارد.

مدیر اجرایی اروپایی تاکید کرد که اولین ابتکار ویژگی ها و قابلیت های اتصال iOS را برای ساعت های هوشمند، هدست ها، هدست های واقعیت مجازی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت هدف قرار می دهد.

وستگر در ادامه توضیح داد که گام دوم به قابلیت همکاری سیستم عامل اپل و نحوه دسترسی توسعه دهندگان شخص ثالث به ویژگی های آیفون و آیپد مانند دستورات صوتی Siri و تراشه پرداخت مربوط می شود.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا امیدوار است که این اقدامات را ظرف شش ماه پایان دهد، در آن زمان انتظار می‌رود اپل با قوانین مطابقت داشته باشد و خدمات خود را بازسازی کند.

بلومبرگ گزارش داد اگر اپل از قوانین DMA پیروی نکند، بروکسل احتمالاً تحقیقات رسمی را آغاز خواهد کرد که می تواند منجر به جریمه تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی این غول فناوری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.