افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

روش های درمان سوزش سر دل.

  • کد خبر : 369488
روش های درمان سوزش سر دل.

آفتاب نیوز: وقتی دلشکستگی شروع می شود، خلاص شدن از شر آن مهمترین هدف شماست. درمان سوزش سر دل لزوماً به این معنا نیست که باید به پزشک مراجعه کنید. در بسیاری از موارد می توانید سوزش سر دل را با درمان های خانگی درمان کنید. سوزش سر دل آنقدر شایع است که همه افراد […]

آفتاب نیوز:

وقتی دلشکستگی شروع می شود، خلاص شدن از شر آن مهمترین هدف شماست. درمان سوزش سر دل لزوماً به این معنا نیست که باید به پزشک مراجعه کنید. در بسیاری از موارد می توانید سوزش سر دل را با درمان های خانگی درمان کنید.

سوزش سر دل آنقدر شایع است که همه افراد یک یا چند بار آن را تجربه کرده اند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است سردرد را تجربه کنید. بیشتر این علل نه جدی و نه موقتی هستند. بنابراین، احتمالاً می توانید از داروهای خانگی برای درمان سوزش سر دل و درد معده استفاده کنید. در آینده با ما همراه باشید.

آب برنج می تواند به عنوان یک عامل آرام بخش عمل کند. یعنی با ایجاد یک لایه تسکین دهنده، ماده ضد التهابی در معده تشکیل می شود که درد را تسکین می دهد.

برای درمان درد قلب می توانید از پد حرارتی استفاده کنید یا چای بابونه و نعنا را امتحان کنید. در هر صورت، باید مطمئن شوید که مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.

توصیه های کلی زیر برای درمان سوزش سر دل به شما کمک می کند:

به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ، سه وعده غذایی کوچک بخورید.

غذا را به آرامی و کامل بجوید.

از غذاهایی که شما را آزار می دهد اجتناب کنید. (مانند غذاهای تند یا سرخ شده)

استرس را با ورزش، مدیتیشن یا یوگا کاهش دهید.

1- استفاده از پد حرارتی

وقتی احساس بدی می‌کنید، می‌توانید برای آرام کردن خود به یک پد گرمکن یا بطری آب گرم برسید. شما همچنین می توانید خود را در پتوی برقی خود بپیچید تا آرام باشید تا زمانی که علائم سوزش سر دل شما برطرف شود.

گرمای معده شما گرفتگی و درد را تسکین می دهد و همچنین می تواند عضلات شما را شل کند و حالت تهوع را کاهش دهد. با این حال، استفاده طولانی مدت از آن می تواند به پوست شما آسیب برساند.

۲- از آب برنج استفاده کنید

آب برنج دقیقا همان آبی است که بعد از پختن برنج به آن اضافه می شود و می تواند به عنوان یک عامل تسکین دهنده عمل کند. یعنی با ایجاد یک لایه تسکین دهنده، ماده ضدالتهابی در معده تشکیل می شود که درد را تسکین می دهد.

3- آب لیموترش گرم

اگر مشکل شما سوء هاضمه است، آب لیمو به درمان درد قلب کمک می کند. سطوح اسیدی بالا اسید هیدروکلریک تولید می کند که مواد غذایی را تجزیه می کند. افزایش تولید HCL به هضم شما با سرعت طبیعی کمک می کند. بعلاوه، از آبرسانی نیز بهره می برید که دفع و دفع ادرار را بهبود می بخشد.

درمان گیاهی سوزش سر دل

برخی از گیاهان می توانند به درمان سوزش سر دل به صورت چای یا بدون چای کمک کنند.

الف- ریشه زنجبیل

از زمان های قدیم، زنجبیل به عنوان یک درمان برای همه چیز از درد گرفته تا حالت تهوع شناخته شده است. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند یک درمان بسیار موثر برای برخی از اختلالات معده باشد.

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که به اشکال مختلف وجود دارد و می تواند به همه کمک کند. جویدن و استفاده به عنوان مکمل آسان است. با این حال، برخی افراد ترجیح می دهند از آن به عنوان نوشیدنی استفاده کنند. برای درمان سوزش سر دل، زنجبیل طبیعی را امتحان کنید یا ریشه تازه آن را آسیاب کنید و همراه با چای بنوشید.

B-بابونه

یک فنجان چای بابونه می تواند به کاهش درد ناشی از ناراحتی معده به عنوان یک ضد التهاب کمک کند. این خواص ضد التهابی به شل شدن عضلات شکم کمک می کند، که می تواند درد، گرفتگی و اسپاسم را کاهش دهد و به درمان سوزش سر دل در مدت کوتاهی کمک کند.

P-دانه های رازیانه

اگر درد قلب شما ناشی از سوء هاضمه است، جویدن دانه های رازیانه ممکن است کمک کننده باشد. این دانه ها حاوی آنتول هستند، روغن فراری که می تواند ترشح شیره های گوارشی را تحریک کند تا غذا بتواند در طول دستگاه گوارش حرکت کند.

همچنین می تواند باعث التهاب و کاهش درد ناشی از آن شود. اگر از گاستریت، التهاب معده رنج می برید، استفاده از رازیانه می تواند تا حدودی ناراحتی را از بین ببرد. دانه های رازیانه تا حدودی در درمان و درمان سوزش معده موثر است.

تی نانا

چای نعناع تازه می تواند به شل شدن عضلات شکم کمک کند. همچنین به بهبود ترشح صفرا کمک می کند که باعث هضم بهتر می شود. اگر از سوء هاضمه یا نفخ رنج می برید، استفاده از نعناع می تواند مفید باشد.

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است. برای درمان سوزش سر دل، زنجبیل طبیعی را امتحان کنید یا ریشه تازه آن را آسیاب کنید و همراه با چای بنوشید.

درمان نارسایی قلبی در کودکان

برای درمان قولنج در کودکان، علاوه بر استفاده از عناصر ذکر شده در بالا، می توانید از موارد زیر نیز استفاده کنید.

1- ماست

ماست خنثی کننده خوبی برای گرفتگی معده و اسهال است. اگر درد معده کودک شما با اسهال همراه باشد، باکتری های خوبی که به تعادل دریافت مواد مغذی در معده کمک می کنند با حرکات روده از بین می روند. این ماده در درمان قولنج و اسهال کودکان موثر است.

ماست حاوی باکتری های مفید و سالمی است که می توانند جایگزین باکتری های از دست رفته شوند. این باکتری ها به بدن کمک می کنند تا از مواد مغذی به جای از دست دادن آنها استفاده کند.

2-عسل

عسل ترکیبی ملایم از آنتی اکسیدان ها، قندها و کربوهیدرات ها است. اما برای کودکان زیر 1 سال به دلیل خطر بوتولیسم توصیه نمی شود. می توانید به همراه مقداری چای یا آب گرم به کودک عسل بدهید یا می توانید یک قاشق عسل به او بدهید که در دمای اتاق باشد، این ترکیب ملایم می تواند در درمان قولنج موثر باشد.

موارد زیر نیز به عنوان توصیه های کلی به شما کمک خواهد کرد.

کودک را بخوابانید تا استراحت کند.

اگر فکر می کنید فرزندتان ممکن است یبوست داشته باشد، او را به دستشویی ببرید. مدفوع می تواند درد را کاهش دهد. علاوه بر این، قرار دادن کودک در وان آب گرم می تواند به بیرون راندن او کمک کند.

از دادن ایبوپروفن، مسکن ها یا ملین ها خودداری کنید.

داروها و قرص ها برای درمان سوزش سر دل.

برای درد ناشی از تورم، داروهای حاوی Citricone مانند Mylanta، Gas-X ممکن است کمک کنند.

برای سوزش سر دل ناشی از بیماری ریفلاکس، آنتی اسیدهایی مانند (Pepcid AC، Zantac 75) را امتحان کنید.

برای یبوست، یک ملین یا ملین خفیف ممکن است کمک کند.

برای سایر انواع درد، استامینوفن (Liquiprin، Panadol، Tylenol) ممکن است مفید باشد. اما از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، میدول، موترین) یا ناپروکسن (ناپروسین، آلو، آناپروکس، ناپرلان) خودداری کنید زیرا می توانند معده را تحریک کنند.

منبع: نبض ما

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.