افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

حجت الاسلام ابوترابی فرد: لبنان امروز نماد وحدت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369454
حجت الاسلام ابوترابی فرد: لبنان امروز نماد وحدت است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز (۳۰ شهریور) نماز عبادی – سیاسی جمعه تهران به امامت حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد اقامه شد. حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: جامعه بشری مکتب پیامبر اعظم، مکتب قلم و کتاب و تولید علم و دانش است. یعنی سلاح پیامبر اکرم (ص) قلم […]

به گزارش خبرنگار مهر، امروز (۳۰ شهریور) نماز عبادی – سیاسی جمعه تهران به امامت حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد اقامه شد.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: جامعه بشری مکتب پیامبر اعظم، مکتب قلم و کتاب و تولید علم و دانش است. یعنی سلاح پیامبر اکرم (ص) قلم است. برخلاف آنچه دشمنان اسلام و مسلمین به اشتباه نوشته اند، همه جنگ های پیامبر دفاعی بوده است. با حمله دشمن مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه قلم، علم و دانش قلب بشریت را تسخیر کرده است، گفت: مردم به قلم احترام می گذارند. به همین دلیل است که مکتب فیضیه به عنوان نماد اسلامی مطرح می شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز دنیا مشاهده می کند که این قرآن است که در برابر قدرت شیطانی آمریکا و متحدان اروپایی آن در منطقه حجت است.

ابوترابی فرد افزود: ملت مقتدر لبنان وحدت جهان اسلام و مسیحیت و وحدت پیروان حضرت موسی را به نمایش گذاشته است. لبنان امروز نماد وحدت پیروان ادیان الهی و آسمانی است. آنها در مقابل تمام دنیا فقط یک کلمه دارند. صفوف آنها قوی و پایدار است.

وی گفت: پیش بینی می کنند تا ربع قرن دیگر جمعیت مسلمانان جهان از جمعیت سایر ادیان الهی پیشی بگیرد. یعنی برتری از نظر کمیت، علم و قدرت.

وی ادامه داد: قلم و کتاب راه را برای تعالی انسان هموار کرده است و به قلم و کتاب قسم. من رسول اکرم شما از نظر فضایل اخلاقی بر قله ای بلند و رفیع هستید و خداوند بزرگ شخصیت شما را بزرگ یاد کرده است. اگر شخصیت انسان نیکو شود و به فضایل صبر و شجاعت و فروتنی و ادب و علم آراسته شود، اعمالش عادلانه خواهد بود. فضایل اخلاقی در اعمال و رفتار ما نمود پیدا می کند. پیامبر نجیب مقتدای ما در بالاترین قله فضایل اخلاقی است.

ابوترابی فرد گفت: پیامبر اسلام به قلم و علم سوگند یاد می کند که شما مظهر علم هستید و بر قله های بلند علم هستید. کسانی که این شخصیت استثنایی تاریخ را با کلمات پوچ و پوچ متهم می کنند، به خوبی می دانند که او همینطور است. مظهر و نماد علم و دانش، کلیدی ترین و محوری ترین آیه قرآن همین کلمه نورانی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جامعه بشری نباید حرکتی بدون علم و معرفت داشته باشد، اگر انسان به این قله عقلانیت رسید، شناخت خدا و پیامبر رو می کند و در محضر قرآن کریم ظاهر می شود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: باید رابطه خود را با یکدیگر درست کنیم. پیامبر اکرم (ص) در راس این روابط قرار دارد.

وقتی از خود می پرسیم چقدر دغدغه آن بانویی داریم که در عمل از ارزش های اسلامی دور است؟ گفت: همه ما چقدر تلاش می کنیم که در صراط مستقیم حرکت کنیم؟ تا چه اندازه نگران این هستیم که هیچکس از قافله اسلامی عقب نماند؟ این رفتار رسول خدا نیست! پیامبر اسلام به اندازه ای که قرآن می گوید مردم را دوست دارد من پیامبر دلت پر از عشق به مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: «عشق» پیوندهای اجتماعی را تقویت می کند. محبت به همسر، برادر و خواهر، فرزند، اقوام، همسایگان و امت اسلامی باید باشد. خوشا به حال کسانی که دلشان با مردم مظلوم غزه و لبنان و عراق است. حشدالشعبی و یمن گره خورده است.

ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه همه مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند، افزود: همه ما در یک جبهه حرکت می کنیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم و رهبری انقلاب و امام (ره) را که منادی وحدت هستند، قرار دهیم. مقتدی ما باش و از هر کلمه ای که صفوف متحد ما را برهم می زند دوری کنیم.

وی گفت: جامعه اسلامی باید اعتراضی یکپارچه و یکپارچه به کتاب خدا داشته باشد. ما در قبال یکدیگر مسئولیم.

ابوترابی فرد گفت: در سال های 12 و 13 هجری، بسیاری از کشورهای قدرتمند اسلامی در اثر جنگ های قدرت های استعماری قدرتمند غربی سقوط کردند. بیش از 51 درصد ایران ما تقسیم شد. امپراتوری عثمانی فروپاشید. حاکمیت سیاسی کشورهای اسلامی از بین رفت. در همین دوران پس از جنگ جهانی اول بود که رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب جهان اسلام و در سرزمین مقدس فلسطین با حمایت قدرت های پیروز شکل گرفت. صدها هزار فلسطینی آواره و شهید شدند. اگرچه در طول قرن 19 و 20، قدرت‌های استعماری اروپایی برای غارت ثروت جهان اسلام با یکدیگر درگیر شدند، اما توافق کردند که جهان اسلام و جهان اسلام را ضعیف نگه دارند.

وی گفت: یکی از بزرگترین فجایع تاریخ اسلام در این برهه اتفاق افتاد. آثار شوم این فاجعه بعد از 200 سال در شئون فرهنگی، فکری و اقتصادی امت اسلامی مشهود است. بسیاری از این مزدوران خارجی حاصل این جنایات هستند و در این میان علمای بزرگ اهل سنت و شیعه جهان اسلام در افغانستان، مصر، مراکش، لیبی و ایران بر ضد متجاوزان قیام کردند و شهدای بسیاری را به بار آوردند.

وی خطاب به مسلمانان افزود: اگر با زیاده خواهی های غرب مخالفت نکنید، همه ناموس شما را زیر پا می گذارند. قدرت های بزرگ سعی کردند از تحکیم پیوندهای دینی و فرهنگی و بازگشت اقتدار امت اسلامی جلوگیری کنند. روشنفکران خودخوانده به کمک آنها شتافتند.

ابوترابی فرد گفت: امام خمینی (ره) بیش از نیم قرن پیش نهضت اسلامی خود را علیه استکبار و استعمار آغاز کرد. او پرچمدار امت سلامی در قرون اخیر است.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی به رهبری خلف صالح امام، حضرت آیت الله خامنه ای، شاهد شکل گیریدریافت کنید محور مقاومت و احیای امت اسلامی زیر چتر قرآن، پیامبر اسلام، خاندان پیامبر و یاران برجسته ایشان است.

سخنران نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیسم قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، تصریح کرد: موشک محتاط از تهران، حزب الله و یمن، جایگاه ملت قهرمان غزه جهان را شگفت زده کرده و شاهد بحران های سیاسی، اقتصادی و امنیتی رژیم بوده است. صهیونیسم هستند

ابوترابی فرد با اشاره به مطالبی که پس از حمله موشکی یمن به سرزمین های اشغالی در رسانه ها منتشر شد، خاطرنشان کرد: پس از حمله موشکی رزمندگان یمنی به اسرائیل، خبرنگاران نوشتند که اسرائیل توانایی مقابله با محور مقاومت را از دست داده است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز جهان اسلام و ایران در کنار محور مقاومت غزه، یمن و عراق قرار دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.