افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

تبادلات فرهنگی تهران و مسکو افزایش یافت/ معرفی جاذبه های گردشگری تهران به گردشگران روسی

  • کد خبر : 369411
تبادلات فرهنگی تهران و مسکو افزایش یافت/ معرفی جاذبه های گردشگری تهران به گردشگران روسی

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس و حضور هیئتی از شهرداری تهران در این اجلاس تصریح کرد: رویداد بریکس ابتکار خوبی از سوی روسیه و رئیس جمهور این کشور است و می تواند داشته باشد. پیامدهای ارزشمند در توسعه روابط بین کشورها. به گزارش ایسنا، محمدامین توکلی زاده در حاشیه دیدار با […]

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس و حضور هیئتی از شهرداری تهران در این اجلاس تصریح کرد: رویداد بریکس ابتکار خوبی از سوی روسیه و رئیس جمهور این کشور است و می تواند داشته باشد. پیامدهای ارزشمند در توسعه روابط بین کشورها.

به گزارش ایسنا، محمدامین توکلی زاده در حاشیه دیدار با معاون شهردار مسکو و رئیس کمیته گردشگری بریکس در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه افزود: برجام نشان داده است که توانمندی ها در تعاملات و دیپلماسی جهانی فراتر از بحث است. هر کسی می تواند تحریم یا محدود کند. با ابتکار سایر کشورها می توان موضوعاتی را ایجاد کرد که دیگران معتقدند می توانند محدود کنند.

وی دستاوردهای سفر هیئت ایرانی به اجلاس بریکس را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی با گروه های روسی در مذاکرات داشت و بیش از پیش با نقاط مشترک و تعامل یکدیگر آشنا شده ایم.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: یافتن زمینه های مشترک و بسترسازی برای تعاملات آتی برای برنامه ریزی های آینده به نفع هر دو کشور در آینده خواهد بود.

توکلی زاده تصریح کرد: نشست ویژه ای در حوزه گردشگری برگزار و مقرر شد شرکت های مسافرتی ایران و روسیه هماهنگی و ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند و با شناخت توانمندی های گردشگری دو کشور زمینه را فراهم کنند. حضور گردشگران در مناطق گردشگری ایران و روسیه. در همین راستا کتابی با موضوع معرفی توانمندی های گردشگری تهران به روسیه در ایران تدوین و منتشر شد که در اختیار طرف روسی قرار گرفت. امیدواریم با این اطلاعات گردشگران روسی بیش از پیش از مناطق گردشگری پایتخت ایران دیدن کنند. قرار است یک هیئت روسی به تهران سفر کند و با مقامات شهری و دیگر مقامات ایرانی دیدارهای مشترکی داشته باشد.

وی به پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت: ایران کشوری متمدن با تاریخ و آثار تاریخی غنی، طبیعت بکر و چهار فصل و همچنین فرهنگ های بومی و هویت ارزشمند است که در صورت ارائه مناسب به روس ها مورد استقبال قرار خواهد گرفت. مردم . مردم و نخبگان این کشور قرار خواهند گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اهمیت تبادلات فرهنگی ایران و روسیه افزود: برگزاری هفته های فرهنگی بین دو کشور از جمله برگزاری هفته فرهنگی تهران در مسکو و همچنین برگزاری مراسم فرهنگی مسکو. هفته در تهران ، علاوه بر نصب و معرفی المان ها و نشان ها و مشاهیر دو کشور در تهران و مسکو نیز مورد توجه قرار گرفت که با استقبال خوب طرفین مواجه شد و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی افزود: رویکردهایی که در این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است معطوف به خانواده بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.