افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تخفیف مجازات حدود 3000 محکوم

  • کد خبر : 369318
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تخفیف مجازات حدود 3000 محکوم

آفتاب نیوز: در آستانه ولادت حضرت خاتمی (ص) و حضرت امام صادق (ع) رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محکوم شدند. توسط دادگاه ها محکوم شده است. حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در نامه ای به رهبر انقلاب […]

آفتاب نیوز:

در آستانه ولادت حضرت خاتمی (ص) و حضرت امام صادق (ع) رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محکوم شدند. توسط دادگاه ها محکوم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (علیه السلام) خواستار عفو یا تخفیف و تخفیف شد. جمله . مجازات «دو هزار و هشتصد و هشتاد و هفت» محکومان در دادگاه‌های عمومی و انقلاب به سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان کیفری حکومت تبدیل شده بود.

معاون قضایی قوه قضاییه به تشریح جزییات عفو رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: احکام 59 محکوم به اعدام به حبس و تبدیل شد. 140 زن محکوم و 39 مرد محکوم به دلایل امنیتی مورد عفو قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق رحیمی جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان در دادگاه های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی توسط مقام معظم رهبری را تشریح کرد. به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) در این مرحله اسامی 2887 نفر از مشمولان عفو ​​و تخفیف مجازات که پرونده آنها در کمیسیون عفو ​​و گذشت بررسی شده است. ، با تایید رئیس قوه قضائیه به مقام معظم رهبری ابلاغ شد و در نهایت عفو آنها به تایید ایشان رسید.

وی افزود: از مجموع دو هزار و 887 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله، 2 هزار و 745 نفر در دادگاه های عمومی و انقلاب، 11 نفر از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح و 131 نفر از سوی دولت محکوم شدند. سازمان کیفری

معاون قضایی قوه قضائیه افزود: از ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب که مشمول عفو و تخفیف مجازات هستند، هزار و ۲۹۱ نفر مشمول عفو هستند که منجر به آزادی و مختومه شدن پرونده می شود و مابقی هزار و ۵۹۶ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات هستند. کاهش مجازات

رحیمی درباره محکومان قضات مشمول عفو گفت: 59 نفر از افرادی که در این مدت مشمول عفو شدند، مجازات نهایی آنها اعدام بوده اما با تخفیف، حکم آنها به حبس تغییر کرده است.

وی افزود: هفت نفر فاقد شرایط اولیه عفو در کمیسیون مرکزی عفو بودند و با درخواست رئیس قوه قضائیه مقام معظم رهبری و در اجرای ماده 20 آیین نامه عفو، مشمول عفو شدند.

معاون قضایی قوه قضائیه تصریح کرد: از این تعداد 140 نفر از محکومان مشمول عفو، 40 نفر خارجی، 39 نفر محکوم امنیتی و 6 نفر زیر 18 سال هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.