افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

محرومیت 150 کارگر بیمارستان علوم پزشکی لار از حمایت قانون کار

  • کد خبر : 369297
محرومیت 150 کارگر بیمارستان علوم پزشکی لار از حمایت قانون کار

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، محمدحسن قوامی گفت: حدود 150 کارگر تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری تامین برق (شرکت سپیدان) به عنوان سرویس، منشی و دستیار هستند. پرستار و سایر ناظران فنی و خدماتی بیمارستان «امام رضا علیه السلام» در شهر لار فعالیت می کنند و از حق اضافه کار، مرخصی و حقوق […]

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، محمدحسن قوامی گفت: حدود 150 کارگر تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری تامین برق (شرکت سپیدان) به عنوان سرویس، منشی و دستیار هستند. پرستار و سایر ناظران فنی و خدماتی بیمارستان «امام رضا علیه السلام» در شهر لار فعالیت می کنند و از حق اضافه کار، مرخصی و حقوق محروم می باشند.

امیدواریم مدیریت بیمارستان «امام رضا علیه السلام» نظارت خود را بر کار پیمانکار بیمارستان افزایش دهد و افزود: مقررات مربوط به پرداخت اضافه کار، پرداخت نیروی کار، پرداخت شیفت، شرایط سخت کاری و کار زیان آور و طبقه بندی مشاغل همراه با پرداخت به موقع دستمزد. به طور کامل اجرا شود.

وی در ادامه با اشاره به سوابق 10 تا 12 ساله کارگران بیمارستان امام رضا (علیه السلام) شهرستان لار تصریح کرد: کارگران و کارگران بیمارستان امام رضا (علیه السلام) ندارند. اعتراضی نیست به دلیل مشکلات کار و ترس از اخراج، پاگیر هیچگونه حقی ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کمبود نیروی جایگزین منجر به لغو مرخصی می شود، گفت: این کارگران باید همه روزه بدون استراحت و بدون وقفه سر کار باشند. اگر می خواهند به هر دلیلی یک روز سر کار حاضر نشوند، باید جایگزینی برایشان بسازند، در واقع جمعه ندارند و تعطیلات برایشان تبدیل به یک رویا شده است.

دبیر خانه کارگر لار همچنین درباره حق اضافه کار و مرخصی کارگران بیمارستان امام رضا (علیه السلام) گفت: متأسفانه پیمانکار حق اضافه کاری کارگران را پرداخت نمی کند. این کارگران در مجموع سه ماه اضافه کاری در سال 1402 به همراه 5 ماهه اول سال جاری (1403) به کارفرما بدهکار هستند.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه کارفرمای شرکت پیمانکاری در پرداخت کمک های اجتماعی به کارگران تحت مسئولیت خود دچار مشکل است، افزود: به عنوان مثال مزایای اجتماعی روز کارمند در کنار حقوق کارکنان غیرپزشکی است. بیمارستان امام رضا (علیه السلام) هنوز پرداخت نشده است.

به گفته وی، دستورالعمل احیای حقوق کارکنان نظام سلامت برای این کارکنان بیمارستان امام رضا (علیه السلام) هنوز اجرایی نشده است، در عین حال آنها می خواهند حق رفاه خود را در بیمارستان تثبیت کنند. قلب از حقوق همکاران شرکتی خود.

وی گفت: امیدواریم مسئولان بیمارستان امام رضا (علیه السلام) و در نهایت علوم پزشکی لار نسبت به یکسان سازی حقوق، قراردادهای کار و مزایای اجتماعی نیروها برای کاهش تبعیض بین شرکتی و غیرشرکتی اقدام کنند. پول نقد

به گفته وی؛ پرسنل پرتلاش این شرکت دوش به دوش سایر کادر درمانی این مرکز بیمارستانی به انجام وظایف خود می پردازند. اما تبعیض به وجود آمده عزت نفس و انگیزه خدمت را از آنها سلب کرده است.

دبیر خانه کارگر لارستان از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست با برکناری پیمانکاران به این تبعیض ها پایان دهند تا بخشی از مشکلات معیشتی آنها حل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.