افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

ترکمنستان 1.5 میلیارد دلار در افغانستان سرمایه گذاری خواهد کرد

  • کد خبر : 369289
ترکمنستان 1.5 میلیارد دلار در افغانستان سرمایه گذاری خواهد کرد

رشید موراتوف وزیر امور خارجه ترکمنستان روز دوشنبه گفت که کشورش بیش از 1.5 میلیارد دلار در پروژه های زیربنایی مشترک با افغانستان سرمایه گذاری خواهد کرد. وی افزود که این سرمایه گذاری ها بخشی از استراتژی کل کشور برای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و ترانسپورتی با افغانستان است. مرادوف در نشست مشترک با نماینده […]

رشید موراتوف وزیر امور خارجه ترکمنستان روز دوشنبه گفت که کشورش بیش از 1.5 میلیارد دلار در پروژه های زیربنایی مشترک با افغانستان سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی افزود که این سرمایه گذاری ها بخشی از استراتژی کل کشور برای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و ترانسپورتی با افغانستان است.

مرادوف در نشست مشترک با نماینده طالبان تحت عنوان توسعه زیرساخت های دوجانبه گفت: هدف ما تقویت روابط تجاری، حمل و نقل و ترانزیتی با افغانستان است.

وی همچنین از شرکای منطقه ای کشور از جمله هند، پاکستان، بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی خواست تا در خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (TAPI) سرمایه گذاری کنند. پروژه بزرگی که برای تقویت همکاری های منطقه ای در زمینه انرژی طراحی شده است.

در این نشست سفرای چین و هند به همراه نمایندگان بانک توسعه آسیایی و سازمان ملل متحد حضور داشتند که از تداوم این پروژه های مشترک حمایت کردند.

اخیراً سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در نشست آسیای مرکزی و آلمان در قزاقستان از جهان خواست تا برای تبدیل افغانستان به یک کشور صلح آمیز و یک شریک اقتصادی ارزشمند همکاری کند.

ترکمنستان یکی از کشورهایی است که روابط نزدیکی با طالبان دارد و چندین قرارداد اقتصادی و ترانزیتی با دولت افغانستان امضا کرده است. اخیراً پروژه تاپی توسط رهبر ملی ترکمنستان و نخست وزیر طالبان افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.