افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

بز آلپاین بزرگترین تولید کننده شیر در جهان است که به ده گاو قد بلند و گردن کلفت شیر ​​می دهد.

  • کد خبر : 369253
بز آلپاین بزرگترین تولید کننده شیر در جهان است که به ده گاو قد بلند و گردن کلفت شیر ​​می دهد.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- حیوانات شیردوشی را که تا به حال دیده اید کنار بگذارید و با بزرگترین تولیدکننده شیر دنیا آشنا شوید. بز آلپاین نژادی با جثه متوسط ​​تا بزرگ است که یکی از بزهای اهلی محسوب می شود و به دلیل توانایی قابل توجه در شیردوشی معروف […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- حیوانات شیردوشی را که تا به حال دیده اید کنار بگذارید و با بزرگترین تولیدکننده شیر دنیا آشنا شوید.

بز آلپاین نژادی با جثه متوسط ​​تا بزرگ است که یکی از بزهای اهلی محسوب می شود و به دلیل توانایی قابل توجه در شیردوشی معروف است. بزی مورد نظر ما رنگ و علامت خاصی ندارد و فقط شاخ های نیم رخ مستقیم و گوش های بلند دارد. خاستگاه این نوع بز در کوه های آلپ فرانسه با وزنی در حدود 61 کیلوگرم و قد حدوداً 76 سانتی متری البته تا ناحیه شانه ها یافت می شود. بزهای آلپ از سفید یا خاکستری تا قهوه ای و سیاه متغیر هستند و به عنوان دوشندگان عالی در نظر گرفته می شوند.

شیر بزهای آلپاین را می توان به کره، پنیر، صابون، بستنی یا هر محصول لبنی دیگری که اغلب از گاو تهیه می شود تبدیل کرد. آنها معمولاً برای تولید محصولات لبنی تجاری و شیر خانگی استفاده می شوند.

قد و ظاهر بزهای آلپاین

بزهای آلپ نژادی با جثه متوسط ​​تا بزرگ هستند. قد نرها بیش از 81 سانتی متر و ماده ها بیش از 76 سانتی متر است. موهای کوتاه تا متوسطی دارند که در انواع رنگ ها و ترکیب ها دیده می شود. بزهای آلپ گوش های تیز و چهره ای جدی دارند که به عنوان هوشیار و باوقار تعریف می شود. این بزها به لطف شخصیت سرسخت خود می توانند با هر نوع آب و هوایی سازگار شوند و نکته جالب این است که آنها تنها نژاد گوش بلند هستند و در انواع رنگ ها و ترکیبات رنگی یافت می شوند.

635465465

بلوغ جنسی و فصل جفت گیری.

اما در رابطه با بلوغ جنسی این بزها باید گفت که برای ماده ها بین چهار تا پنج ماهگی و برای نرها بین پنج تا شش ماهگی اتفاق می افتد. البته با تمام این تفاسیر، ماده ها تا وزن حداقل 75 تا 80 پوندی نباید جفت شوند. در واقع بارداری یک گوسفند آلپاین بین 140 تا 155 وزن دارد و تولد دوقلوها در بین بزهای آلپاین بسیار رایج است. اما تک فرزند هم دارند و حتی دیده شده که پنج قلو به دنیا آورده اند.

8748646

این بزهای آلپاین بسیار کنجکاو و بازیگوش هستند، اما از طرف دیگر می توانند بسیار اراده و مستقل باشند. انجمن بز شیری آمریکا، بزهای کاملا سفید یا الگوی بز Togenborg را به عنوان آلپاین نمی شناسد.

863784

تولید شیر بز آلپ و دلیل برتری آن

بز آلپاین به خاطر شیری که تولید می کند شناخته شده است و لبنیات غنی آن نیز بسیار معروف است. این بزها به دلیل خلق و خوی مطیع، تولید شیر باکیفیت و شیردهی طولانی در صنایع لبنی بسیار محبوب هستند. شیر بز آلپاین دارای چربی نسبتاً کمی است و درصد چربی آن بیش از 3.4 درصد نیست و قند بیشتری نسبت به شیر گاو دارد، اما از نظر پروتئین تعادل خود را حفظ می کند. شیر بز آلپ 2.3 گرم پروتئین در 250 میلی لیتر دارد در حالی که شیر گاو 3.4 گرم است. پروتئین بیشتر همیشه خوب نیست و می تواند کالری را با محتوای چربی افزایش دهد. جالب است بدانید که بزهای آلپاین در کنار بزهای Sannen و Togenborg بهترین تولیدکننده شیر هستند و به دلیل درصد چربی کم بر دو نمونه دیگر برتری دارند. این موضوع با وزن حیوان و شرایط محیطی زندگی آن رابطه مستقیم دارد و اوج شیردهی این بزها تقریباً 4 تا 6 هفته پس از زایمان اتفاق می افتد.

42545



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.