افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

جریمه عدم رعایت مقررات در حمل بار ترافیکی چقدر است؟

  • کد خبر : 369220
جریمه عدم رعایت مقررات در حمل بار ترافیکی چقدر است؟

به گزارش رکنا، آنطور که محمد مخبر سرپرست وقت رئیس جمهور اعلام کرد مبالغ جریمه رانندگی که از سال 96 تغییر نکرده بود، از پایان تیرماه سال جاری افزایش یافت. در بین کدهای جریمه، «عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حمل و نقل بار» یکی از تخلفات مربوط به وسایل نقلیه عمومی، مسافری و باری […]

به گزارش رکنا، آنطور که محمد مخبر سرپرست وقت رئیس جمهور اعلام کرد مبالغ جریمه رانندگی که از سال 96 تغییر نکرده بود، از پایان تیرماه سال جاری افزایش یافت.

در بین کدهای جریمه، «عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حمل و نقل بار» یکی از تخلفات مربوط به وسایل نقلیه عمومی، مسافری و باری است که 600 هزار تومان جریمه در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

بار ترافیکی چیست؟

بار ترافیکی معمولاً باری است که وزن، طول، عرض یا ارتفاع آن از حد تعیین شده بیشتر باشد. این محدودیت به نوع خودرو بستگی دارد. به عنوان مثال اگر بار مورد نظر 14 متر طول داشته باشد و قصد حمل آن را با گاری زمینی داشته باشیم با توجه به اینکه حداکثر طول گاری کفی 13.6 متر است، 40 سانتی متر برآمدگی باعث می شود این بار وارد دسته ترافیک شود. بارها . در هر صورت اگر بار در ایستگاه شارژ بیش از ابعاد خودرو باشد، برای حمل آن باید مجوز وسیله نقلیه گرفته شود.

به طور کلی، حد عرض بارگیری 2.6 متر، ارتفاع 4.5 متر و وزن بارگیری 40 تن است. همچنین در مورد طول کامیون‌های دو محور ۱۰ متر، کامیون‌های دارای تریلر ۱۲ متر، برای تریلرهای ۴ محوره ۱۶.۵ متر، بیش از این مقدار به معنای طبقه‌بندی محموله به عنوان محموله ترافیکی است.

بار ترافیکی از نظر ابعاد و وزن به دو دسته تقسیم می شود. بار ترافیکی ابعادی شامل بار ترافیکی با طول بیش از حد مجاز شامل لوله‌های بلند، جرثقیل، تیرآهن و غیره است و بار ترافیکی با عرض بیش از حد مجاز شامل ماشین‌های کشاورزی، ماشین‌های یخچال و غیره می‌شود. ضمناً تردد بار با ارتفاع بیش از حد مجاز شامل حمل بیل مکانیکی، آسانسور و … می باشد.

محموله های سنگین عمدتاً شامل سنگ های بزرگ، ظروف حجیم و غیره است.

ضوابط و مقررات مربوط به حمل بار ترافیکی به شرکت های حمل و نقل ابلاغ شده است و بسته به نوع محموله، گاهاً لازم است علاوه بر مجوز، اسکورت بار توسط وسیله نقلیه دیگری نیز انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.