افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

گرم شدن کره زمین، قاتل خاموش کلیه؟!

  • کد خبر : 369125
گرم شدن کره زمین، قاتل خاموش کلیه؟!

آفتاب نیوز: با تشدید بحران آب و هوا و افزایش دماهای شدید، نگرانی در مورد تأثیر این تغییرات بر سلامت انسان نیز افزایش یافته است. یکی از کمتر شناخته شده ترین جنبه های این بحران تاثیر گرمای شدید بر سلامت کلیه است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که افزایش دما نه تنها باعث مشکلات کوتاه […]

آفتاب نیوز:

با تشدید بحران آب و هوا و افزایش دماهای شدید، نگرانی در مورد تأثیر این تغییرات بر سلامت انسان نیز افزایش یافته است. یکی از کمتر شناخته شده ترین جنبه های این بحران تاثیر گرمای شدید بر سلامت کلیه است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که افزایش دما نه تنها باعث مشکلات کوتاه مدت مانند گرمازدگی می شود، بلکه می تواند منجر به مشکلات طولانی مدت مانند بیماری کلیوی شود. این مشکل به ویژه برای کسانی که در محیط های گرم و مرطوب کار می کنند خطرناک است.

آیا گرما باعث بیماری کلیوی می شود؟

لورن کاسپر، پرستار یک مرکز دیالیز آتلانتا، متوجه شده است که بسیاری از بیمارانش در سنین جوانی، بین سنین 20 تا 40 سالگی، دچار مشکلات کلیوی جدی می شوند. همین امر باعث شد تا او سوابق کاری این بیماران را مطالعه کند. در نتیجه، بسیاری از آنها در مشاغلی مانند کشاورزی و ساخت و ساز کار می کردند که آنها را در معرض گرما و رطوبت شدید قرار می داد. این مطالعه نشان داد که کارگران در محیط های گرم و مرطوب ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری کلیوی باشند.

در شرایط گرمای شدید، بدن انسان سخت کار می کند تا دمای مناسب را حفظ کند. این فشار اضافی روی بدن در دراز مدت می تواند منجر به آسیب به اندام هایی مانند قلب و کلیه شود. کارگران فضای باز، مانند کشاورزان و کارگران ساختمانی، بیش از دیگران در معرض این خطرات هستند. کریستی ابی، استاد دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی در میان کارگران بیرون از خانه، به ویژه در هوای گرم، بیشتر است.

کدام کشورها بیشترین بیماران کلیوی را دارند؟

در دهه های اخیر، افزایش تعداد بیماران جوان مبتلا به نارسایی کلیه در کشورهایی مانند سریلانکا، عربستان سعودی، آمریکای مرکزی، هند و ایالات متحده مشاهده شده است. بسیاری از این افراد هیچ گونه بیماری زمینه ای مانند دیابت یا فشار خون بالا ندارند. هنوز مشخص نیست که آیا گرما به تنهایی عامل این بیماری ها است یا عوامل دیگری مانند آفت کش ها و آب های آلوده نیز در این امر نقش دارند. با این حال، کم آبی و قرار گرفتن در معرض گرمای شدید به عنوان عوامل مهم پیشنهاد شده است.

کلیه ها وظیفه تصفیه خون و دفع مواد زائد را بر عهده دارند. اما گرمای شدید و کم آبی می تواند جریان خون را به کلیه ها کاهش دهد و به این اندام ها آسیب برساند. دکتر شوچی از دانشگاه استنفورد می گوید: گرما می تواند آسیب به کلیه ها را تسریع کند و باعث تجمع تدریجی آسیب شود.

بسیاری از کارگران کشاورزی که در معرض این خطرات هستند مهاجرانی هستند که از حمایت قانونی کافی برخوردار نیستند. در یک مطالعه، رکسانا چیکاس، استاد دانشگاه اموری، دریافت که کارگرانی که به جای ساعتی، بر اساس میزان محصول برداشت شده حقوق دریافت می‌کنند، بیشتر در معرض آسیب کلیه هستند. این افراد سخت کار می کنند تا سهمیه خود را برآورده کنند و کمتر استراحت کنند و آب کمتری بنوشند و خطر کم آبی و آسیب کلیوی را افزایش دهند.

به گزارش گاردین، در ماه ژوئیه، دولت بایدن یک استاندارد ملی گرمایش را پیشنهاد کرد که می تواند سال آینده اجرایی شود و بر حدود 36 میلیون کارگر تأثیر بگذارد. کارشناسان می گویند چنین قانونی می تواند به جلوگیری از شیوع بیماری های مرتبط با گرما کمک کند.

گرمای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی نه تنها در کوتاه مدت تهدیدی برای سلامتی افراد است، بلکه می تواند منجر به مشکلات طولانی مدتی مانند نارسایی کلیه شود. کارگران فضای باز، به ویژه در بخش کشاورزی، در خط مقدم این بحران هستند و نیاز به حمایت های قانونی و بهداشتی بیشتری دارند. تحقیقات نشان می دهد که کم آبی و گرمای شدید از عوامل اصلی ایجاد بیماری کلیوی است و این تهدید به این گروه محدود نمی شود. با افزایش دمای جهانی، همه ممکن است در معرض خطر باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.