افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

اندیشه معاصر – بازنشستگان بخوانند/ خبر جدید یکسان سازی حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 369111
اندیشه معاصر – بازنشستگان بخوانند/ خبر جدید یکسان سازی حقوق بازنشستگان

آنچه دیگران می خوانند: فال انبیاء را فردا جمعه 9 شهریور 1403 در اینجا بخوانید بازنشستگان بخوانند/ اخبار جدید یکسان سازی حقوق بازنشستگان فال حافظ جمعه 9 شهریور 1403 را اینجا بخوانید طالبان به ایران آب نمی دهد/ درخواست مهم طالبان از مسعود مزکیان وقتی ترامپ فریب میلش برای پیروزی در انتخابات را می خورد/ […]

آنچه دیگران می خوانند:

  • فال انبیاء را فردا جمعه 9 شهریور 1403 در اینجا بخوانید

  • بازنشستگان بخوانند/ اخبار جدید یکسان سازی حقوق بازنشستگان

  • فال حافظ جمعه 9 شهریور 1403 را اینجا بخوانید

  • طالبان به ایران آب نمی دهد/ درخواست مهم طالبان از مسعود مزکیان

  • وقتی ترامپ فریب میلش برای پیروزی در انتخابات را می خورد/ ایران اطلاعات من را به هریس+فیلم داد

به گزارش شمانیوز: یکسان سازی حقوق مستمری بگیران به معنای یکسان سازی حقوق این افراد با شرایط اقتصادی و نیازهای معیشتی است. یکسان سازی حقوق بازنشستگان به ویژه در کشورهای در حال توسعه اهمیت دارد، زیرا بازنشستگان اغلب با چالش های مالی جدی مواجه هستند. یکسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند به بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان و تقویت احساس عدالت اجتماعی کمک کند. در نهایت، یکسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند منجر به افزایش رفاه اجتماعی و کاهش نارضایتی عمومی در جامعه شود.

آخرین خبر یکسان سازی حقوق بازنشستگان.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: آقای میدری این بار خبری تحت عنوان تخلف میلیاردی شستا در رسانه ها منتشر شد که جامعه کارگری و بازنشستگان کشور را در شوک فرو برده است. اکنون ما خواستار رسیدن به سرمایه بازنشستگان خود هستیم.

حسن صادقی در نشست جمعی از اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: دارایی های تامین اجتماعی متعلق به صاحبان اصلی آن و متعلق به کارگران و بازنشستگان است و بر اساس ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری. ، در مورد دارایی هایی که متعلق به مردم است، باید قابل اعتماد رعایت شود.

وی گفت: اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگران و بازنشستگان است. جامعه کارگران و بازنشستگان کشور باید با مفهوم نامگذاری هفته وحدت انسجام و اتحاد خود را تقویت کنند تا از تضییع حقوق و اموال سازمان تامین اجتماعی جلوگیری شود.

صادقی در ادامه گفت: تامین اجتماعی یک صندوق غیردولتی است و بودجه دولتی ندارد. دارایی های تامین اجتماعی متعلق به افرادی است که بیمه می پردازند و بر اساس ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری، در مورد دارایی های متعلق به مردم باید اتکاپذیری رعایت شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تعرض به اموال سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران و بازنشستگان است، تعرض به حقوق مردم و خلاف اعلام مدیریت است. حال سوال ما از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که چرا فریاد بازنشستگان گهگاه به گوش مسئولانشان می رسد؟

و افزود: چرا عملکرد مسئولان اجرایی به گونه ای است که باید به میدان برویم؟ آیا بازنشستگی زمان استراحت و آرامش ما نیست؟ جناب آقای میدری این بار خبری تحت عنوان تخلف میلیونی شستا در رسانه ها منتشر شد که جامعه کارگری و بازنشستگی کشور را در شوک فرو برده است. اکنون ما خواستار رسیدن به سرمایه بازنشستگان خود هستیم.

صادقی ادامه داد: رئیس شستا که پس از گذشت حدود یک سال هنوز صلاحیت شخصی خود را برای مدیرعاملی قانونی کسب نکرده است، در پایان دوره ریاست شهید رئیسی تفاهم نامه ای امضا کرد که به گفته وی (پاسخ شستا) ارزشش را دارد. 3 میلیارد دلار! با چه مجوزی؟ آیا نهادهای تصمیم گیری سازمان مانند هیات مدیره و هیات مدیره هستند؟ آیا موافقت کرده اید؟ در مطلبی که در یکی از روزنامه ها منتشر شده، به صراحت به مخالفت کتبی و رسمی سازمان تامین اجتماعی اشاره شده است. آیا ممکن است این گفته صحت داشته باشد؟ یعنی مالک 90 درصد شستا با این معامله مخالفت کرده ولی نماینده واقعی مالک که همچنان ناظر است خودسرانه این کار را کرده است؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تقاضا داریم شخصاً در این موضوع دخالت کنید. ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد. آیا واقعاً این فقط یک توافق بود؟ آیا واقعاً یک میلیارد تومان پرداخت شده است؟ آیا واقعا سازمان به دلایل کارشناسی با این خرید مخالفت کرده است؟ آیا این معامله که ظاهرا در سامانه بورس افشا شده است به نفع ما بازنشستگان است؟ از شما تقاضا داریم که سریعا به این موضوع مهم و حیاتی رسیدگی کنید.

صادقی در پایان گفت: امروز این مشکلات را پشت تریبون و در فضای بسته مطرح کردیم. متذکر می شویم که در صورت تعرض به اموال سازمان تامین اجتماعی، آستانه تحمل این قشر زحمتکش به مرز هشدار خواهد رسید. ما باید از اموال خود دفاع کنیم. کارگران و بازنشستگانی که نیمی از عمر شرافتمندانه خود را بدون هیچ چشمداشتی در عرصه تولید و خدمت به کشور سپری کرده اند، تلاش برای دفاع از اموال خود و حفظ حقوق طبیعی خود در خیابان دور از انصاف است.

صندوق بازنشستگی لشگری اعلام کرده است که «در اعمال ماده 7 تصویب نامه شماره 68969/ت62770 هـ مورخ 05/01/1403 هیأت محترم وزیران مبلغ 10.000.000 ریال بابت حساب تناسب 1403 مورخ 15 تیرماه 1396. /27/1403 به حساب مشترکینی که تا پایان سال 1402 بازنشسته/شاغل/ فوت شده بودند واریز و در مورد مستمری بگیران این مبلغ بر تعداد مستمری بگیران هر خانواده تقسیم شد.

این مبلغ به دلیل تعدیل متناسب مرداد 1403 است که به حساب بازنشستگان لشکری ​​واریز شده است. بر اساس بند (1) بند (ر) ماده 28 قانون برنامه هفتم توسعه، فقط مشترکینی که خدمت آنها در پایان سال 1402 به پایان رسیده است مشمول تعدیل متناسب می شوند.

تکلیف حساب مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی چه می شود؟

به استناد ماده 7 آیین نامه اجرایی تناسب حقوق مستمری بگیران موضوع تصویب نامه شماره 68969/ت62770ه 1/5/1403 مبلغ پرداختی ماهانه هیأت وزیران به مبلغ ده میلیون. (10.000.000) ریال موضوع تصویب نامه شماره 56306/ت62770 هـ مورخ 4/1403 4. به حساب بازنشستگان کشوری، ارتش و صندوق فولاد که در پایان سال 1402 بازنشسته شده اند واریز می شود. وجوه لازم است پس از صدور نهایی احکام تناسب نسبت به اعمال حساب و تسویه مبلغ بدهی به حساب اقدام کنند. مبالغ مذکور توسط وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تامین و به صندوق مربوطه ابلاغ می شود. صورت اعمال حساب به افرادی که به موجب مصوبات کمتر از مبلغ مذکور اعطا می شود به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیأت وزیران می رسد. . .

بنابراین هفته آینده حساب مرداد ماه بازنشستگان کشوری و صندوق فولاد نیز واریز می شود، اما از آنجایی که مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول این آیین نامه نیستند، فعلا تا زمانی که دولت بدهی آنها را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت نکند. ، خبری از پرداخت به مستمری بگیران نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.