افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟

  • کد خبر : 369099
کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟

آفتاب نیوز: میگرن شایع ترین مشکل عصبی در مراقبت های اولیه است، طبق یافته های آخرین مطالعات، میگرن رتبه دوم را در بین علل ناتوانی در جهان و رتبه اول را در بین زنان جوان دارد. در این بیماری درد معمولا در یک طرف سر ظاهر می شود. بیماران میگرنی به محرک ها و صداهای […]

آفتاب نیوز:

میگرن شایع ترین مشکل عصبی در مراقبت های اولیه است، طبق یافته های آخرین مطالعات، میگرن رتبه دوم را در بین علل ناتوانی در جهان و رتبه اول را در بین زنان جوان دارد. در این بیماری درد معمولا در یک طرف سر ظاهر می شود. بیماران میگرنی به محرک ها و صداهای محیطی حساس هستند و اغلب با علائمی مانند حالت تهوع، استفراغ، فتوفوبیا و صدا هراسی همراه هستند.

سازمان بهداشت جهانی میگرن را به عنوان یکی از 10 بیماری شایع معرفی کرده و توصیه می کند که به طور منظم به افرادی که از آن رنج می برند، مشاوره و نظارت داشته باشند. اگرچه میگرن فوراً تهدید کننده زندگی نیست، اما به طور غیرمستقیم بر کیفیت زندگی بیماران تأثیر می گذارد.

دستورالعمل های درمان میگرن بیان می کند که هدف از پیشگیری از میگرن کاهش دفعات، مدت، شدت، بهبود پاسخ های دارویی و اثربخشی در طول حملات حاد، بهبود عملکرد روزانه و کاهش ناتوانی است. در حال حاضر، حدود 38 درصد از بیماران میگرنی که نیاز به پیشگیری دارند، حملات میگرنی دارند. اما فقط بین 3 تا 13 درصد افراد از آن رنج می برند.

از داروها برای پیشگیری از میگرن در عمل بالینی استفاده می شود. با این حال، استفاده از داروها با عوارض جانبی همراه است که انطباق دارویی بیماران را کاهش می دهد، بنابراین نمی توان به کارایی مطلوب برای پیشگیری از میگرن و بهبود کیفیت زندگی بیماران و کاهش احتمال ناتوانی دست یافت.

شبنم زیدآبادی نژاد، کارشناس تغذیه در این زمینه معتقد است: مصرف روزانه 400 میلی گرم ویتامین B2 می تواند به طور موثری تعداد روزهای میگرنی را به طور متوسط ​​به دو روز در ماه کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ریبوفلاوین یک ویتامین ضروری محلول در آب است که به پیشگیری از بیماری های مختلف مانند سرطان کمک می کند، افزود: اثرات بیولوژیکی ریبوفلاوین از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد پیری، ضد التهابی و ضد درد به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته است.

زیدآبادی نژاد ادامه داد: این ویتامین در برابر حرارت مقاوم است و پختن میزان آن را کاهش نمی دهد، اما قرار گرفتن در معرض نور می تواند آن را از بین ببرد. ریبوفلاوین را می توان در طیف گسترده ای از غذاها، به ویژه شیر، تخم مرغ، ماهی، آجیل، میوه ها و برخی حبوبات یافت. ، قارچ، سبزیجات برگ سبز تیره، مخمر، پنیر.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: حدود 15 درصد از جمعیت جهان در جذب و استفاده از ریبوفلاوین محدودیت ژنتیکی دارند و احتمال کمبود ریبوفلاوین در سراسر جهان وجود دارد. در نتیجه، مهم است که آن را در یک رژیم غذایی سالم بگنجانید. .

به گفته زیدآبادی نژاد، حدود 75 درصد از بیماران میگرنی سابقه خانوادگی دارند و این بیماری می تواند مربوط به ژن ها باشد، میگرن می تواند در اثر محرک های خاصی مانند انواع خاصی از غذاها، استرس، چرخه قاعدگی، تغییر الگوی خواب و عوامل دیگر ایجاد شود. ممکن است با نور، صدا یا حرکت ناگهانی به درد نسبت داده شود یا درد تشدید شود.

وی افزود: اگرچه یک میگرن معمولی بین 30 دقیقه تا 24 ساعت طول می کشد و اغلب پس از خواب از بین می رود، اما برخی از افراد حملات میگرنی را تجربه می کنند که بیش از یک روز طول می کشد و بنابراین داروها نمی توانند درد حین حمله میگرن را تسکین دهند. شما باید از قبل برای درمان در بیمارستان بستری شوید.

این متخصص تصریح کرد: میگرن با اختلال عملکرد میگرن مرتبط است. بیماری های میتوکندری گروهی از بیماری های ارثی هستند که با نقص در فسفوریلاسیون اکسیداتیو مشخص می شوند و در اثر جهش های ژنتیکی در DNA هسته ای و DNA میتوکندری ایجاد می شوند.

به عنوان یک مکمل غذایی غیردارویی، ویتامین B2 یا ریبوفلاوین نقش مهمی در تولید انرژی در میتوکندری ایفا می کند و ویتامین B به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماری های میتوکندریایی که بر متابولیسم انرژی تأثیر می گذارند استفاده می شود.

زیدآبادی نژاد تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد مصرف ویتامین B2 در 80 درصد موارد می تواند به طور موثری طول مدت میگرن را کاهش دهد.

وی در پایان گفت: استفاده از ویتامین B2 به عنوان پیشگیری از میگرن می تواند به طور موثری دفعات، مدت و شدت میگرن را کاهش دهد و در مقایسه با سایر داروهای پیشگیری کننده از میگرن، ویتامین B2 همانند اکثر داروهای پیشگیری کننده دارد و این ویتامین بی خطر است. ارزان است، به خوبی قابل تحمل است و عوارض جانبی کمتری دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.