افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

پیام آیت الله سبحانی به کنفرانس وحدت اسلامی؛ تلاش یهودیان و یهودیان برای ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی/ فقط تقریب گفتن کافی نیست

  • کد خبر : 369094
پیام آیت الله سبحانی به کنفرانس وحدت اسلامی؛ تلاش یهودیان و یهودیان برای ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی/ فقط تقریب گفتن کافی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله جعفر سبحانی در پیامی به سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تاکید کرد: یکی از موضوعات روشنی که همگان بر آن اتفاق نظر دارند بحث وحدت جامعه است. در سایه وحدت در اندیشه و عمل، همه نیروها کنار زده می شوند و در نهایت نتایج عالی حاصل […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله جعفر سبحانی در پیامی به سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تاکید کرد: یکی از موضوعات روشنی که همگان بر آن اتفاق نظر دارند بحث وحدت جامعه است. در سایه وحدت در اندیشه و عمل، همه نیروها کنار زده می شوند و در نهایت نتایج عالی حاصل می شود، اما در تقسیم و تقسیم نیروهای عملی و فکری، اینها پراکنده می شوند و هرگز به ثمر نمی رسند.

به گزارش تسنیم، متن پیام آیت الله سبحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مسائل روشنی که همگان بر آن اتفاق نظر دارند، مسئله وحدت جامعه است، در سایه وحدت فکر و عمل، همه نیروها کنار زده می شوند و در نهایت نتایج بزرگی حاصل می شود، مگر نیروهای عملی و فکری. آنها در تقسیم پراکنده هستند، هرگز ثمر نمی دهد.

بر این اساس، قرآن جامعه اسلامی را موظف می‌کند که به «حبیل الله» چنگ بزند و از تفرقه و تفرقه بپرهیزد آنجا که می‌فرماید:

نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که هابل اصطلاح «اعتصام» را چگونه معرفی می کند در صورتی که می توانست آن را به گونه ای دیگر بیان کند، مانند «واعثم با قرآن» و مانند آن، شاید دلیل آن این باشد که شخصی که افتادن به قعر چاه، راه نجات آن است که طناب به چاه فرستاد تا آن را بگیرد و بلند شود، گویی جامعه متفرق و پراکنده مانند یک انسان است. که در چاهی قرار می گیرد و با چنگ زدن به ریسمان وحدت و یگانگی نجات می یابد (والا تفرقوا).

از روز اول وحدت مسلمانان و پرهیز از تفرقه مورد توجه پیامبر گرامی بود در حالی که گروه منافقین به ویژه یهودیان به فکر ایجاد تفرقه و اختلاف بودند.

در یکی از روزهای پیروزی اسلام در مدینه، یهودی به نام شاس در حال عبور بود و دید که انصار جوان از دو قبیله اوس و خزرج دور هم جمع شده بودند و مشغول آواز خواندن و گوش دادن به موسیقی بودند، در حالی که چند سال پیش تشنه بودند. برای خون آنها برای یکدیگر در نظر گرفته شده بودند – این نوع اتحاد باعث خشم یهودی شد، او برگشت و به یکی از جوانان یهودی آموزش داد که وارد گروه او شود و جنگ های قبل از اسلام را به آنها یادآوری کند که چگونه اوساسی ها در جنگ چنین و چنان کردند. بغات» و از خزرجیان انتقام گرفت. آنها آن را دریافت کردند!

جوانان اوس و خزرج از روی سادگی تحت تأثیر تبلیغات مسموم این جوان قرار گرفتند، آن اتحاد را فراموش کردند و آماده درگیری و جنگ شدند (ای جماعت مسلمین به خدا قسم من مدافع جهلم. و من از شما هستم، پس از آن خداوند مرا در اسلام هدايت كرد و مرا عزّت بخشيد و التزام مرا به امر جاهليت قطع كرد و مرا از كفر و در ميان دلهاي شما نجات داد.

ای مسلمانان، خداوندا، آیا شایسته است آواز جاهلیت را زنده کنیم و من در میان شما هستم، چنانکه خداوند شما را به اسلام هدایت کرد و سرانجام شما را عزیز ساخت و رشته های جاهلیت را برید و از کفر نجات داد و قدر شما را دانست؟

پیام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درسی آموزنده برای جامعه اسلامی است که یهودیان و غیریهودیان پیوسته در صدد ایجاد تفرقه و دشمنی در جامعه اسلامی هستند و وضعیت کنونی غزه گواه روشنی بر چگونگی نسل کشی این عناصر ناپاک و همدستان آنها است. و جنایات

همه جناح های اسلامی با داشتن اشتراکات فراوان باید به آن مشترکات پایبند باشند و مسائل فکری و عقیدتی را در مدارس مطرح کنند به امید رسیدن به ساحل وحدت.

مرحوم شرف الدین که از رهبران وحدت اسلامی بود سخن زیبایی دارد. وی خطاب به همه فرقه های اسلامی گفت: ما با هم هستیم اکثر ما با هم فرق داریم.

بدینوسیله از تمامی علاقه مندان به قربت به ویژه حاضران در این همایش کمال تشکر و قدردانی را دارم و برای همه آنان از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق دارم.

این نوع اجتماع مفید و سودمند است، اما کافی نیست. علاقمندان به این رویکرد باید اقدامات موثری انجام دهند.

مرحوم آیت‌الله شیخ محمدتقی قمی در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه در سال 1328 می‌گوید: به ما اطلاع دادند که برخی ناشران در مصر در صدد اصلاح کتاب تعارض اسلام و کفر هستند.

وی امروز در کتاب اصول مذاهب الشیعه الامامیه «الخمینی عاصم فی الذان» را می نویسد و این کتاب چندین بار به تعداد زیاد چاپ شده است.

نتیجه می گیریم که گفتن تقریب یا تقریب خطی کافی نیست.

2929

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.