افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

روسیه «جنگ ترکیبی علیه لبنان» را محکوم کرد.

  • کد خبر : 369048
روسیه «جنگ ترکیبی علیه لبنان» را محکوم کرد.

بر اساس گزارشی پنجشنبه شب آیرین نبنزیا از آناتولی گفت که ایالات متحده تلاش ها برای رسیدگی به مجازات دسته جمعی فلسطینی ها توسط اسرائیل را مسدود کرده است. وی “حمله سایبری بی سابقه” علیه لبنان را به عنوان نقض جدی حاکمیت لبنان و “یک اقدام دیگر از جنگ ترکیبی علیه لبنان” محکوم کرد. نبنزیا […]

بر اساس گزارشی پنجشنبه شب آیرین نبنزیا از آناتولی گفت که ایالات متحده تلاش ها برای رسیدگی به مجازات دسته جمعی فلسطینی ها توسط اسرائیل را مسدود کرده است.

وی “حمله سایبری بی سابقه” علیه لبنان را به عنوان نقض جدی حاکمیت لبنان و “یک اقدام دیگر از جنگ ترکیبی علیه لبنان” محکوم کرد.

نبنزیا تاکید کرد که افزایش تنش به دلیل حوادث اخیر “در جنوب لبنان و حملات هوایی اسرائیل به وضوح روند خطرناکی را نشان می دهد که درگیری بین اسرائیل و اعراب تشدید شده است.”

واسیلی نبنزیا خاطرنشان کرد که شهرک نشینان اسرائیلی خانه های فلسطینی ها را ویران می کنند و غیرنظامیان را می کشند. او از همکاران غربی خود به دلیل ابراز نگرانی در مورد تلاش برای محو هویت فلسطین انتقاد کرد.

وی بر لزوم واکنش شورای امنیت سازمان ملل متحد به وضعیت به سرعت رو به وخامت در کرانه باختری اشغالی تاکید کرد و از “سیاست های انتخابی و عمدی” اسرائیل برای بدتر کردن اوضاع انتقاد کرد.

به گزارش ایرناروز سه شنبه 6 شهریور 1403، حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود اعلام کرد: حوالی ساعت 15:30 روز سه شنبه، چندین دستگاه دریافت پیام «پیجر» که توسط چندین کارگر واحدها و مؤسسات مختلف حزب الله استفاده می شد «به طور مبهم منفجر شد».

حزب الله افزود: نهادهای مربوطه حزب الله هم اکنون در حال انجام تحقیقات گسترده علمی و امنیتی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در چندین بیمارستان در مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

حزب الله در دومین بیانیه خود درباره انفجارهای لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمامی حقایق، داده ها و اطلاعات موجود در خصوص حمله جنایتکارانه ظهر امروز، دشمن اسرائیل را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه به غیرنظامیان می دانیم.

گزارش ها حاکی از آن است که انفجارها در لبنان 14 شهید (از جمله دو کودک) و حدود 3000 زخمی برجای گذاشته است. وزیر بهداشت لبنان گفته است: ممکن است مجبور شویم تعدادی از مجروحان را برای مداوا در خارج از کشور به بیمارستان های تخصصی منتقل کنیم. این اقدام رژیم اسرائیل منجر به مجروح شدن مجبتی امانی سفیر ایران در بیروت شد که به همراه 95 نفر دیگر از قربانیان انفجار پیجر در لبنان برای مداوا به تهران منتقل شدند.

روز چهارشنبه 28 شهریور ساعت 14:03 دستگاه هایی از نوع “ICOM V 82” در نقاط مختلف لبنان منفجر شد و موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) مانند روش منفجر کردن پیجرهای شهریور ماه از مواد منفجره روی این وسایل استفاده کرد. . 27. برخی منابع خبری نیز از انفجار تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه خبر دادند.

منابع رسانه ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که پس از انفجارهای جدید، آتش سوزی در خانه ها و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است. وب سایت آمریکایی-اسرائیلی اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد: «اسرائیل در موج دوم عملیات اطلاعاتی خود که از روز گذشته (سه شنبه) با انفجار دستگاه های پیجر آغاز شد، هزاران تلفن بی سیم شخصی که توسط اعضا استفاده می شد منفجر کرد. حزب الله لبنان».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.