افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

اخراج عجیب مجری تلویزیون/ عروسی خونین و سر بریدن – خبرگزاری پلاس اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 368891
اخراج عجیب مجری تلویزیون/ عروسی خونین و سر بریدن – خبرگزاری پلاس اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه هنری معین – اهدا; «هفت روز سیما» عنوان بسته تحلیلی خبری است که در پایان هر هفته متن و حواشی اخبار صدا و سیما و شبکه تلویزیونی داخلی را مرور می کند. همچنین در این بسته نگاهی به شایعات و اخبار غیر رسمی می اندازیم و سعی می کنیم در کمترین […]

خبرگزاری مهر – گروه هنری معین – اهدا; «هفت روز سیما» عنوان بسته تحلیلی خبری است که در پایان هر هفته متن و حواشی اخبار صدا و سیما و شبکه تلویزیونی داخلی را مرور می کند. همچنین در این بسته نگاهی به شایعات و اخبار غیر رسمی می اندازیم و سعی می کنیم در کمترین زمان ممکن به بزرگترین اخبار هفته در شبکه های تلویزیونی و نمایش های خانگی پی ببریم.

امروز پنجشنبه 8 شهریورماه می توانید با شماره 166 برنامه خبری «هفت روز سیما» هماهنگ شوید.

چهره هفته؛ هادی حجازی فر

شاید شما هم از آن دسته تماشاگرانی باشید که هنوز «داریوش» را ندیده اید. سریالی که قبل از پخشش مردم برای دیدنش لحظه شماری می کردند. به خصوص که پشت این اثر یک تیم درجه یک از تهیه کننده و کارگردان گرفته تا بازیگران وجود داشت که نام «پیل د لئون» را به عنوان پربیننده ترین سریال شبکه تلویزیونی داخلی در سال های اخیر تداعی می کند ، و بسیاری از مردم هر هفته این سریال را تماشا می کنند و آن را تماشا می کنند و انتقادات، تحلیل ها و نظرات را دریافت می کنند.

«داریوش» کاملا برعکس بود. قسمت اول کمی باعث خوشحالی مردم شد که با علاقه به تیم «پوست شیر» به این مجموعه آمدند. قسمت های بعدی داستان نمی توانست جذابیت زیادی برای مخاطب داشته باشد. شاید مهم ترین دلیل تماشای این سریال برای عموم، حضور بازیگرانی باشد که داستان را از طریق آنها دنبال می کنند. این دومین سریال هادی حجازی فر بعد از «عاشورا» است اما او هیچ اکشنی در این سریال ندارد. هفته گذشته کلیپی از سحر دولتشاهی بازتاب گسترده ای داشت و حکمی که علاوه بر تهیه کنندگان، خود بازیگر را مسئول این ویدئو دانست، واکنش های بسیاری را در پی داشت. علی سرتیپی این هفته به نمایندگی از پلتفرم پخش فیلم نت به گفت و گو پرداخت و در بخشی از صحبت های خود درباره این ویدئو صحبت کرد. با این حال هنوز هیچ واکنشی از حجازی فر ندیده ایم. فعلا سکوت کرده و تا به حال «داریوش» به دلیل حواشی آن بیشتر از داستان مورد توجه قرار گرفته است. البته در بین بازیگران این سریال محسن قصابیان بیشتر دیده شده و هنرمندانه تری ظاهر شده است.

حاشیه های هفته؛ سیاست تلویزیون بر اقتدار ملی

در روزهای اخیر واکنش های مختلفی از سوی رسانه ها، چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و فضای مجازی به تصمیم صدا و سیما در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. تصمیمی که باعث شد سید حسین حسینی مجری برنامه های مطالبه گرانه و سیاسی اجتماعی تلویزیون برای مدتی از برنامه «به اوقف فلسطین» محروم شود.

البته دلیل این تعلیق به قدری عجیب بود که خیلی ها در ابتدا فکر کردند این یک شوخی مجازی است که بر اساس آن یک مجری تلویزیونی به دلیل حمایت از کشورش از برنامه حذف می شود. اما داستان واقعی است و کمدی نیست. سیدحسین حسینی چندی پیش به دلیل واکنش به مجری دیگر کشوری که سخنانش توهین به کشورمان بود، از اجرای نمایش «در افق فلسطین» حذف شد. وی در پاسخ به مجری آذربایجانی که گفته بود ایران برای آنهاست، اینگونه پاسخ داد: “اگر به بعضی ها چیزی نگویید توهم می کنید. مجری از باکو گفت که همه ایران با ماست. می گفتند آذربایجان و اردبیل برای ما هستند، حالا می گویند همه ایران! جمهوری اسلامی ایران!”

این کلمات به این معنی بود که او مدت زیادی در هوا نبود. پیمان جبلی رئیس صداوسیما نیز در توضیح کلی درباره این حادثه به این حادثه پاسخ داد و گفت: صرف نظر از محتوایی که در این زمینه مطرح می شود باید در دفاع از تمامیت ارضی و میهن عزیزمان و در برابر هرگونه نفاق بیان شده باشد. عناصر متخاصم در این کشور سیاست محتوایی در رسانه ملی به صورت متمرکز انجام می شود. با توجه به ابعاد هر موضوع تصمیم گیری می شود و برنامه سازان، تهیه کنندگان و مجریان مشمول این سیاست های متمرکزی هستند که در رسانه ملی ایجاد می شود.

جبلی در ادامه گفت: در خصوص مسائل راهبردی و سیاست خارجی باید تابع این سیاست محوری باشد. همه عزیزان زیردست هستند و اشکالی ندارد.

این سخنان بیش از آنکه دفاع رسانه ملی از تمامیت ارضی و میهن عزیزمان باشد، واکنشی متقابل به برکناری مجری تلویزیون بوده است و عجیب است که هنوز هیچ خبری رسمی از بازگشت این مجری تلویزیونی منتشر نشده است. مجری مجری برنامه!

هشدار هفته؛ عروسی با خون، قتل و سر بریدن

این هفته اولین قسمت از «ال کوئلو» از شبکه های اجتماعی پخش شد. سریالی که در قسمت اول، وسط عروسی، بیشتر از شادی عروسی، دعوای مهمانان، صحنه های خشن و پاشیدن خون، مردم را به کشتن داد و تقریبا هیچ چیز را از نمایش پنهان نمی کرد. از خشونت فیزیکی و دوباره دعواهای نمایشی و مخفیانه گرفته تا تصویر مصرف مواد مخدر و سایر خشونت های آشکار.

اگرچه این سریال با رده سنی 16 سال ارائه شد، اما در کشوری که هنوز رتبه بندی سنی آن چندان فرهنگی نیست، شاید منطقی نباشد که این همه خشونت در سریال نشان داده شود. از بچه های بد سریال انتظار نمی رود که به سادگی چهره ای مخالف سبک شروران سریال تلویزیونی داشته باشند، اما سریال در یک قسمت پر از صحنه هایی بود که می تواند خشونت را در جامعه پرتنش و آتش زا امروز بیشتر ترویج کند. .

عده ای در فضای مجازی به قسمت اول سریال واکنش منفی نشان دادند و در انتظار یک سریال خانوادگی از آزار عاطفی خود نوشتند. حال باید دید این سریال که با قتل، دعوای مخفیانه و حمام خون های نامتعارف آغاز شد، چگونه ادامه خواهد داشت.

بررسی هفتگی رادیو؛ یادداشتی در توضیح رادیو.

چندین بار در این گزارش ها و حتی در گزارش های مستقل به تلاش صداوسیما و معاونت صدا برای راه اندازی شبکه های رادیویی ویژه اشاره کرده ایم. رادیو محرم، رادیو اربعین، رادیو انقلاب و برخی رادیوهای دیگر که ممکن است در مناسبت های ملی و مذهبی به یک موضوع بپردازند. به عنوان مثال، رادیو اربعین هر ساله فعالیت خود را بر روی گزارش پیاده روی اربعین متمرکز می کند تا مخاطبانی که قصد سفر به کربلا را دارند، بتوانند نیازهای خود را بهتر برآورده کنند و برنامه های خاص تری داشته باشند.

رادیو تابعین در 26 شهریور ماه راه اندازی شد، اما شاید فلسفه و ضرورت راه اندازی این شبکه به اندازه سایر رادیوها به مخاطب ارائه نشده باشد. مثلا آیا مخاطب با دیدن این نام انگیزه بیشتری می گیرد و تصمیم می گیرد برنامه های رادیو تباین را بشنوند؟ یا قرار است «جهاد تبایین» به عنوان انگیزه ای برای مدیران تلویزیونی باشد تا بدانند چگونه افکار و ایده هایی را در مورد موضوعات مورد نظر در برنامه های روتین مخاطب قرار دهند؟ قطعا اگر این فضا در همه نمایش ها وجود داشت، درصد بیشتری از مخاطبان در معرض آن قرار می گرفتند.

نکته ای که مطرح شد صرفا طرح مشکلی است که لزوماً نگاه انتقادی ندارد و شاید تجربه راه اندازی رادیو تباین بازخورد بسیار مثبتی داشته است. با این حال، فلسفه جهاد تباین این است که بر روشنگری و آگاهی عمومی تمرکز کند به گونه ای که بتواند با خود جنگ نرم مقابله کند و احتمالاً قصد ندارد به این وضوح برنامه ها را ترسیم کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.