افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

انگلیس اسرائیل را ضعیف کرده است

  • کد خبر : 368779
انگلیس اسرائیل را ضعیف کرده است

به گزارش بازار، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل مدعی شد که دولت جدید انگلیس با توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل و پس گرفتن درخواست خود برای جلوگیری از دستگیری بین المللی خود، اسرائیل را تضعیف کرده است. نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل، دولت «کیر استارمر» را […]

به گزارش بازار، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل مدعی شد که دولت جدید انگلیس با توقف صادرات تسلیحات به اسرائیل و پس گرفتن درخواست خود برای جلوگیری از دستگیری بین المللی خود، اسرائیل را تضعیف کرده است.

نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل، دولت «کیر استارمر» را «اشتباه» خواند و لندن را به «ارسال پیامی وحشتناک به حماس» متهم کرد.

نتانیاهو گفت: پس از کشتار 7 اکتبر، دولت قبلی انگلیس آشکارا حمایت خود را از ما اعلام کرد، متاسفانه دولت جدید پیام های متناقضی می دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی معمولاً کوچکترین انتقاد از این رژیم را شدیدترین حمله می داند و با لحنی تند پاسخ می دهد.

در بیش از 11 ماه از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، انگلیس صحنه اعتراضات گسترده علیه اقدامات این رژیم علیه فلسطینیان بوده است. تاکنون بیش از 41 هزار فلسطینی در این جنگ جان خود را از دست داده اند.

یکی از خواسته های اکثریت معترضان در تظاهرات انگلیس، توقف ارسال سلاح به رژیم اسرائیل بر اساس قوانین داخلی لندن بود.

چند هفته پیش بریتانیا تحت فشار عمومی 30 مجوز ارسال سلاح به اسرائیل را لغو کرد. دولت استارمر گفت که استفاده از تسلیحات بر خلاف قوانین بین المللی حقوق بشر، “خطر واقعی” دارد.

نتانیاهو گفت: دولت جدید بریتانیا تنها چند روز پس از اعدام شش گروگان اسرائیلی توسط حماس، 30 مجوز برای ارسال سلاح به اسرائیل را لغو کرد و این پیام بسیار وحشتناکی را برای حماس ارسال کرد.

وی افزود: این تصمیمات اشتباه تلاش اسرائیل برای شکست حماس را مختل نمی کند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات موسوم به «طوفان اقصی» در 7 اکتبر جنگ غزه را آغاز کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در واکنش به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندانی شدن و شکنجه هزاران فلسطینی، این عملیات را در 7 اکتبر (15 مهر) آغاز کرد. .

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. جنگنده‌های حماس از چند نقطه از حصارهای مرزی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و به روستاها حمله کردند و علاوه بر کشتن تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها، تعدادی از آنها را نیز به اسارت گرفتند.

در پاسخ به این عملیات، رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را به غزه انجام داد و این منطقه را در محاصره کامل قرار داد. با وجود این، همانطور که تحلیلگران می گویند، عملیات حمله به الاقصی شکست بزرگ سیاسی و امنیتی را بر اسرائیل تحمیل کرده است.

مقامات رژیم اسرائیل هدف نظامی آنها در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده اند. در این میان بسیاری از تحلیلگران امکان دستیابی به این هدف را حتی در فلسطین اشغالی زیر سوال برده اند.

از آغاز جنگ غزه، ارتش اسرائیل مرتکب جنایات جنگی مانند حملات کور به شهروندان در مناطق مسکونی (شامل بمباران ساختمان ها و بیمارستان ها، پناهگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی و مراکز خدمات شهری)، نسل کشی، آوارگی اجباری، شکنجه شده است. و اعدام زندانیان، خشونت جنسی. وی به تخریب آثار فرهنگی، مجازات دسته جمعی و بدرفتاری با اسرای فلسطینی متهم شده است.

چند ماه پیش دادگاه بین المللی دادگستری مستقر در لاهه اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی در غزه متهم کرد.

رژیم صهیونیستی با وجود محکومیت بین المللی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه، همچنان از حمایت متحدان خود به ویژه آمریکا برخوردار است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اکتبر 2023 گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هیچ خط قرمزی برای اقدامات اسرائیل تعیین نکرده است.

نتانیاهو در جای دیگری در مصاحبه خود با دیلی میل مدعی شد که ادعای بریتانیا مبنی بر حمایت از “حق اسرائیل برای دفاع از خود” با اقدام دولت این کشور که مخالفت خود را با صدور بازداشت های بین المللی علیه مقامات اسرائیلی در اینترنشنال جنایتکار عقب نشینی کرده است، تضعیف شده است دادگاه دادگاه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.