افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

ایران پیگیر حمله به سفیر خود در لبنان است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 367956
ایران پیگیر حمله به سفیر خود در لبنان است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی به آنتونیو نامه نوشت. گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران حمله به سفیر خود در لبنان را که منجر به جراحت […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی به آنتونیو نامه نوشت. گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رؤسای شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران حمله به سفیر خود در لبنان را که منجر به جراحت سفیر خود در لبنان شد، با جدیت پیگیری خواهد کرد و بر اساس قوانین بین المللی حقوق خود را استیفا خواهد کرد. قانون این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم را برای پاسخگویی به این جنایت شنیع و نقض قوانین انجام دهد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: این جنایت هولناک که به صورت گسترده، سیستماتیک و با هدف کشتار، کشتار و ایجاد رنج و صدمات جدی به مردم غیرنظامی انجام شد، جنایت محسوب می شود. . علیه بشریت این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی فراتر از ارتکاب جنایات وحشیانه از جمله جنایات جنگی و نسل کشی علیه فلسطینیان، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است. نیاز مبرمی به رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی وجود دارد و جامعه جهانی باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت مقامات صهیونیستی اقدام کند.

ایروانی تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت باید اقدامات تروریستی و جنایات هولناک اسرائیل علیه رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین نقض حاکمیت و ارضی را به شدت محکوم کنند. یکپارچگی لبنان و حملات و حملات علیه غیرنظامیان لبنانی.

متن کامل نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان به آنتونیو گوترش،

ساموئل، دبیر کل سازمان ملل متحد فرهنگ نویس رئیس شورای امنیت و فیلیمون یانگ رئیس هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین است

جناب عالی،

این مکاتبه جهت جلب توجه شما به حملات تروریستی بزدلانه و وحشیانه علیه غیرنظامیان لبنانی و اقدام تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان توسط رژیم اسرائیل و همچنین متوجه سفیر جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است. در لبنان

به گفته مقامات لبنانی، بعدازظهر روز سه شنبه 17 سپتامبر 2024، حدود ساعت 15:30 (به وقت محلی)، رژیم اسرائیل در اقدامی از پیش برنامه ریزی شده و تحریک آمیز با هدف کشتار دسته جمعی و کشتار غیرنظامیان لبنانی، این رژیم را بازداشت کرد. وسایل ارتباطی در بیروت منفجر شد.

این حملات جنایی و حملات تروریستی دست کم 11 غیرنظامی کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند، از جمله سفیر ایران در لبنان که مجروح شد.

جمهوری اسلامی ایران اقدام خرابکارانه و تروریستی رژیم یاغی اسرائیل را به شدت محکوم می کند. در این راستا توجه اعضای شورای امنیت را به نکات زیر جلب می کنم

اقدامات بین المللی غیرقانونی رژیم صهیونیستی ماهیت تروریستی دارد و هدف آن افزایش تنش در منطقه و تهدید بیشتر صلح و امنیت منطقه است. بدون شک، رژیم اسرائیل مسئولیت کامل ارتکاب چنین جنایات هولناکی را بر عهده دارد.

این اقدامات تروریستی نقض آشکار اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی و حقوق بین الملل حقوق بشر و همچنین مفاد کنوانسیون وین 1961 است. در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایات علیه شخص 1973. از حمایت بین المللی از جمله نمایندگان دیپلماتیک برخوردار است.

ادامه اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و نقض قوانین بین المللی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود. کشورهای غربی به ویژه آمریکا به عنوان متحد استراتژیک رژیم اسرائیل با حمایت بی قید و شرط خود که به حمایت آهنین از این رژیم موسوم است، مسئولیت بین المللی تمامی اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر را بر عهده دارند.

جمهوری اسلامی ایران حمله به سفیر خود در لبنان را که منجر به مجروح شدن وی شد، با جدیت پیگیری خواهد کرد و بر اساس قوانین بین المللی این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات لازم را برای پاسخگویی به این جنایت شنیع و نقض قوانین انجام دهد.

این جنایت هولناک، گسترده، سیستماتیک و با هدف کشتار، کشتار و ایجاد مصائب بزرگ و صدمات جدی به مردم غیرنظامی، جنایت علیه بشریت تلقی می شود. این نشان می دهد که رژیم صهیونیستی فراتر از ارتکاب جنایات وحشیانه از جمله جنایات جنگی و نسل کشی علیه فلسطینیان، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و بین المللی است. نیاز فوری به رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی وجود دارد و جامعه بین المللی باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت مقامات صهیونیستی اقدام کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت اقدامات تروریستی و جنایات هولناک اسرائیل علیه رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همچنین نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و امنیت ارضی لبنان را به شدت محکوم می کند. حملات و حملات علیه غیرنظامیان لبنانی. شوراي امنيت بايد رژيم اسرائيل را به‌خاطر فعاليت‌هاي شيطاني‌اش در منطقه به شدت محكوم كند و با اتخاذ تدابير قاطع، اين رژيم تروريستي را مجبور به توقف همه اقدامات تجاوزگرانه و تروريستي عليه لبنان، سوريه و فلسطين و پايان دادن به ادامه جنگ نسل‌كشي عليه مردم فلسطين كند. کند

اگر مکاتبات حاضر سندی از شورای امنیت و مجمع عمومی تحت دستور کار 82 با عنوان «بررسی اقدامات مؤثر برای تقویت حفاظت و امنیت نمایندگان و نمایندگان دیپلماتیک و کنسولی» و 110 با عنوان «اقدامات حذف بین‌المللی» باشد، قدردانی می‌کنم. تروریسم»» ثبت و منتشر شود.

با استفاده از فرصت، احترام مافوق خود را تجدید می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.