افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

مواد شیمیایی سمی از بسته بندی مواد غذایی وارد بدن انسان می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 367893
مواد شیمیایی سمی از بسته بندی مواد غذایی وارد بدن انسان می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی. در درتیمی از محققان بین المللی آنها گزارش دادند که 79 مورد از این مواد شیمیایی باعث سرطان، جهش ژنتیکی و مشکلات غدد درون ریز و تولید مثل می شوند. کارشناسان از بزرگی یافته ها شگفت زده شدند. مارتین واگنریک استاد زیست شناسی در دانشگاه علم و […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی. در درتیمی از محققان بین المللی آنها گزارش دادند که 79 مورد از این مواد شیمیایی باعث سرطان، جهش ژنتیکی و مشکلات غدد درون ریز و تولید مثل می شوند.

کارشناسان از بزرگی یافته ها شگفت زده شدند.

مارتین واگنریک استاد زیست شناسی در دانشگاه علم و فناوری نروژ در تروندهایم به سی ان ان گفت: «این رقم حیرت آور است و نشان می دهد که مواد در تماس با غذا منبع اصلی مواد شیمیایی در انسان هستند.

واگنر که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: “این اولین مطالعه ای است که به طور سیستماتیک به بررسی مواد شیمیایی که در مواد بسته بندی و بسته بندی استفاده می کنیم می پردازد. درمان غذاهایی که ما می خوریم با قرار گرفتن در معرض انسان در ارتباط هستند.

“جین راهبنویسنده اصلی این مطالعه و مدیر علمی انجمن بسته بندی مواد غذایی گفت: در حالی که مواد بسته بندی مواد غذایی ممکن است مشمول مقررات دولتی باشند، این مطالعه نشان می دهد که این مواد شیمیایی می توانند کاملاً ایمن باشند.

به گفته سی. در دریکی از شناخته شده ترین و در همه جا مواد شیمیایی شناسایی شده در این مطالعه هم در غذا و هم در بدن انسان، بیسفنول A (BPA) که قبلاً در شیشه شیر، فنجان و ظروف شیر خشک نوزاد استفاده می شد.

به گفته محققان، BPA با ناهنجاری های جنین، وزن کم هنگام تولد و اختلالات مغزی و رفتاری در نوزادان و کودکان مرتبط است، در حالی که با دیابت، بیماری قلبی، سرطان و افزایش خطر مرگ زودرس در بزرگسالان مرتبط است.

طبق اعلام فرهنگستان های ملی علوم، مهندسی و پزشکی، پس از آن مواد پرفلوروآلکیل و پلیس فلوروآلکیل (PFAS) در خون تقریباً 98٪ افراد یافت می شود.

ماده شیمیایی دیگری که محققان در بدن انسان کشف کردند، فتالات ها من می بینم با ناهنجاری های تناسلی در نوزادان پسر و کاهش تعداد و سطح اسپرم همراه بود تستوسترون در مردان بالغ مرتبط است. مطالعات دیگر فتالات ها من می بینم با چاقی دوران کودکی، آسممشکلات قلبی عروقی، سرطان و مرگ زودرس مرتبط هستند هستند.

محققان برای رسیدن به نتایج خود، 14000 ماده شیمیایی را که در طی فرآیند بسته بندی با مواد غذایی در تماس هستند با پایگاه های داده مقایسه کردند. بین المللی که قرار گرفتن انسان در معرض سموم شیمیایی را کنترل می کنند

ملانی مشتیکی از محققان گفت: وجود یک ماده شیمیایی در بدن همیشه به معنای مضر بودن آن نیست. مهمترین سوال این است که آیا ما واقعاً می خواهیم؟ درمان آیا در غذا به این مواد شیمیایی نیاز داریم؟ زمانی که مواد شیمیایی در بدن ما وجود دارد که می دانیم پتانسیل آسیب رساندن به ما را دارند، باید هر راهی را که می توانیم در معرض قرار گرفتن در معرض آن حذف کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.