افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

نوع ماده منفجره در پیجر چیست؟

  • کد خبر : 367868
نوع ماده منفجره در پیجر چیست؟

به گزارش مانیبان، نوع ماده منفجره ای که در دستگاه ها جاسازی شده بود، PETN بود که یکی از قوی ترین مواد منفجره شناخته شده در جهان است. این ماده به گرما و اصطکاک حساس است که دلیل انفجار آن را توضیح می دهد. یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر روز چهارشنبه […]


به گزارش مانیبان، نوع ماده منفجره ای که در دستگاه ها جاسازی شده بود، PETN بود که یکی از قوی ترین مواد منفجره شناخته شده در جهان است. این ماده به گرما و اصطکاک حساس است که دلیل انفجار آن را توضیح می دهد.

یک منبع ارشد امنیتی لبنان و یک منبع دیگر روز چهارشنبه به رویترز گفتند که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) مقادیر کمی مواد منفجره را در 5000 پیجر تایوانی که ماه ها پیش توسط حزب الله لبنان درخواست شده بود، قرار داد.

این منبع امنیتی افزود که حزب الله 5000 دستگاه ارتباطی ساخت شرکت تایوانی Gold Apollo را درخواست کرده است و چندین منبع گفتند که آنها در بهار وارد کشور شدند.

این منبع امنیتی ارشد لبنان تصویری از دستگاه مدل AP924 را نشان داد که مانند سایر پیجرها پیام های متنی را به صورت بی سیم دریافت و نمایش می دهد، اما نمی تواند تماس تلفنی برقرار کند.

دو منبع آشنا با عملیات حزب‌الله در سال جاری به رویترز گفتند که جنگنده‌های این حزب از این دستگاه‌ها به‌عنوان وسیله‌ای ارتباطی با فناوری پایین در تلاش برای فرار از سیستم‌های ردیابی موقعیت اسرائیل استفاده می‌کنند.

این منبع ارشد لبنانی فاش کرد که این دستگاه‌ها «در حین تولید» توسط سرویس اطلاعاتی اسرائیل اصلاح شده‌اند و افزود: «موساد صفحه‌ای را به دستگاه‌های حاوی مواد منفجره تزریق می‌کند که کدی را دریافت می‌کند که برای هر رسانه‌ای حتی با استفاده از آن قابل شناسایی است». هر دستگاه یا اسکنر خیلی سخته.

این منبع اشاره کرد که سه هزار پیجر با دریافت پیام رمزگذاری شده منفجر شدند که باعث انفجار همزمان مواد منفجره شد.

یک منبع امنیتی دیگر به رویترز گفت که تا سه گرم مواد منفجره در دستگاه های ارتباطی جدید جاسازی شده بود و چندین ماه است که حزب الله آن را کشف نکرده است.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.