افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری برای انقلاب هوش مصنوعی

  • کد خبر : 367863
سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری برای انقلاب هوش مصنوعی

تقاضا برای هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است. از سوی دیگر، آموزش و اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی به انرژی زیادی نیاز دارد که زیرساخت‌های انرژی فعلی آماده پاسخگویی به آن نیستند. به گفته اسمارتک نیوز، بلک راک و مایکروسافت در حال تشکیل یک صندوق 30 میلیارد دلاری برای ایجاد زیرساخت انرژی مورد […]

تقاضا برای هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است. از سوی دیگر، آموزش و اجرای الگوریتم‌های هوش مصنوعی به انرژی زیادی نیاز دارد که زیرساخت‌های انرژی فعلی آماده پاسخگویی به آن نیستند.

به گفته اسمارتک نیوز، بلک راک و مایکروسافت در حال تشکیل یک صندوق 30 میلیارد دلاری برای ایجاد زیرساخت انرژی مورد نیاز بخش هوش مصنوعی هستند.

هوش مصنوعی به برق زیادی نیاز دارد

تقاضای انرژی صنعت هوش مصنوعی (AI) در حال افزایش است. محصولات هوش مصنوعی نسبت به فناوری های قدیمی به انرژی بیشتری نیاز دارند. این موضوع بر سیستم های انرژی فعلی نیز فشار وارد می کند.

برای مقابله با این مشکل، مایکروسافت و بلک راک در حال تشکیل یک صندوق جدید 30 میلیارد دلاری هستند. هدف از ایجاد این صندوق اطمینان از عدم بروز مشکل برای بخش هوش مصنوعی و کاهش سرعت رشد آن است. بخش سرمایه گذاری جدید بلک راک، شرکای زیرساخت جهانی (Global Infrastructure Partners) یا GIP این صندوق را مدیریت می کند.

ویژگی مصرف انرژی هوش مصنوعی

همچنین می‌توانید در مورد پروژه‌های هوش مصنوعی کریپتو که بیشتر از Nvidia در حال رشد هستند را در این مقاله بخوانید. این اولین صندوق GIP خواهد بود. چند ماه پیش، بلک راک با خرید GIP به مبلغ بیش از 12 میلیارد موافقت کرد، اگرچه این معامله هنوز نهایی نشده است.

لری فینک لری فینک، بنیانگذار و مدیر عامل بلک راک، امسال به سرمایه گذاران گفت که در 50 سال فعالیت مالی خود هرگز چنین سطحی از تقاضا برای هوش مصنوعی را ندیده است. سیستم های هوش مصنوعی نیاز به برق زیادی دارند و زیرساخت های انرژی فعلی توانایی تامین این میزان برق را ندارند. این صندوق زیرساخت هوش مصنوعی، استراتژی BlackRock برای سرمایه گذاری بر روی این سطح از تقاضا است.

برد اسمیت (برد اسمیت)، رئیس شرکت مایکروسافتگفت که جهان برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای هوش مصنوعی به سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارد.

مصرف انرژی به شدت در حال افزایش است

با این حال، هوش مصنوعی برق را دیوانه وار مصرف می کند. آژانس بین المللی انرژی (IEA) تخمین می زند که مصرف برق جهانی مرکز داده تا سال 2026 به بیش از 1000 تراوات ساعت خواهد رسید. این مقدار دو برابر میزان مصرف شده در سال 2022 است.

بر اساس استراتژی شبکه، انتظار می رود تقاضای برق ایالات متحده طی پنج سال آینده تقریباً دو برابر شود و از 2.6٪ به 4.7٪ افزایش یابد. مایکروسافت گزارش داد که هزینه سرمایه آنها برای سه ماهه چهارم مالی به 19 میلیارد دلار رسیده است:

بیشتر این سرمایه صرف توسعه زیرساخت ها می شود لاجوردی سرویس ابری عمومی مایکروسافت بوده است.

Azure ارائه دهنده قدرت محاسباتی برای پروژه های هوش مصنوعی است. این بدان معناست که قدرت محاسباتی شرکت هایی مانند OpenAI توسط Azure تامین می شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-18 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.