افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

ایتالیا درها را به روی اکتشافات جدید نفتی بسته است

  • کد خبر : 367716
ایتالیا درها را به روی اکتشافات جدید نفتی بسته است

به گزارش بازار، در مصوبه جدید تصریح شده است که ممنوعیت اکتشاف و تولید نفت تنها شامل امتیازات جدید می شود نه امتیازاتی که قبلاً به تصویب دولت رسیده است. این ممنوعیت بخشی از اقدامات سبز ایتالیا است که شامل پایان دادن به تولید برق با سوخت زغال سنگ تا پایان سال 2025 و جایگزینی […]

به گزارش بازار، در مصوبه جدید تصریح شده است که ممنوعیت اکتشاف و تولید نفت تنها شامل امتیازات جدید می شود نه امتیازاتی که قبلاً به تصویب دولت رسیده است.

این ممنوعیت بخشی از اقدامات سبز ایتالیا است که شامل پایان دادن به تولید برق با سوخت زغال سنگ تا پایان سال 2025 و جایگزینی آن با نیروگاه های گازی است. در چارچوب این تصمیم، ایتالیا در سال‌های اخیر چهار نیروگاه گازی جدید را تصویب کرده است که ظرفیت تولید ۳۴۰۰ مگاوات برق را دارند و پیش‌بینی می‌شود با نوسازی نیروگاه‌های فعلی، ۷۰۰ مگاوات دیگر به آن اضافه شود. به ظرفیت تولید برق تا سال 2026. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که ایتالیا تلاش می کند وابستگی به واردات گاز طبیعی از روسیه را رها کند.

اکتشاف و تولید نفت در ایتالیا عمدتاً توسط قوانین ایالتی تنظیم می شود و اپراتورها هیچ گونه مالکیتی بر مناطق اکتشاف و تولید ندارند.

با کناره گیری ایتالیا از اکتشاف و تولید نفت و گاز، بانک مرکزی ایتالیا به اقتصادهای توسعه یافته با انتشار سرانه بالاتر فشار می آورد تا به اقتصادهای در حال توسعه کمک کند تا وابستگی خود را به سوخت های فسیلی کاهش دهند و توسعه استفاده از انرژی پاک را تسریع بخشند.

درخواست کمک توسط فابیو پانتا، رئیس بانک مرکزی، در کنفرانس گروه هفت و آژانس بین‌المللی انرژی “تضمین گذار منظم به انرژی پاک” مطرح شد. پانتا گفت: این کمک هزینه کلی انتقال انرژی پاک را کاهش می دهد.

به گزارش اویل پرایس، علی رغم تلاش های دولت ایتالیا، شرکت برق ایتالیایی انی هفته گذشته از طرح خود برای مشارکت در انتقال انرژی ویتنام صرف نظر کرد و تصمیم گرفت از بازارهای بادی و خورشیدی این کشور خارج شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.