افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

ظرفیت صادرات آب نبات و شکلات ایران 2 میلیارد دلار است

  • کد خبر : 367647
ظرفیت صادرات آب نبات و شکلات ایران 2 میلیارد دلار است

به گزارش بازار، «جمشید مخه ای» امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران افزود: صادرات صنعت شیرینی و شکلات ایران در سال گذشته بالغ بر 350 میلیون دلار بوده است که تقریباً یک عدد است. سوم نسبت به سال های گذشته مدیر اجرایی بیست و سومین […]

به گزارش بازار، «جمشید مخه ای» امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران افزود: صادرات صنعت شیرینی و شکلات ایران در سال گذشته بالغ بر 350 میلیون دلار بوده است که تقریباً یک عدد است. سوم نسبت به سال های گذشته

مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات تصریح کرد: در سال های 95 تا 96 صادرات این صنعت حدود یک میلیارد دلار بوده است و تحلیل بازار کشورهای منطقه نشان داد که ظرفیت صادرات را داریم. به 2 میلیارد دلار به شرط تامین منابع آن

وی گفت: البته محصولات شیرینی و شکلات ایران همچنان به کشورهای اروپایی در شرق اروپا صادر می شود.

یک فروشگاه ادامه می دهد: در حال حاضر ظرفیت تولید صنعت شیرینی و شکلات ایران 3.4 میلیون تن در سال است اما بیشتر این ظرفیت خالی است و تنها با 2 میلیون تن ظرفیت فعالیت می کند.

مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران تصریح کرد: در حال حاضر دلیل اصلی کاهش صادرات این صنعت تحریم ها علیه ایران است که مشکلاتی از جمله تامین مواد اولیه، نرخ ارز را به همراه داشته است. نوسانات، تامین کالاهای اساسی مانند شکر، روغن، آرد، سوخت و انرژی و همچنین انتقال ارز.

40 درصد آدامس های مصرفی در کشور قاچاق است

وی یکی دیگر از مشکلات این صنعت را قاچاق کلوچه، آدامس و شکلات دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد بازار داخلی ایران تحت پوشش محصولات قاچاق از جمله آدامس و کلوچه است.

وی ادامه داد: آدامس یک محصول کم حجم و با قیمت بالا است که روزانه 20 میلیارد تومان گردش مالی در ایران دارد.

یک تاجر افزود: با پیگیری از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانسته ایم جلوی بخشی از قاچاق این کالاها را به کشور بگیریم که اکنون کاهش یافته است.

وی بیان کرد: اکنون بخشی از مواد اولیه مانند کره، کاکائو، پودر کاکائو و اسیدهای خوراکی وارد کشور می شود.

مدیر اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران با وجود انتقاد از عرضه و قیمت اجناس، گفت: اکنون با بحران عرضه و نوسانات قیمتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به قیمت بیش از 20 هزار تومانی هر کیلو گندم در کشور گفت: این موضوع بر قیمت نهایی محصولات این صنعت تاثیرگذار است، به طوری که هر کیلوگرم آرد این صنعت بین 25 تا 26 هزار تومان خریداری می شود.

فروشگاهی گفت: نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت 48 هزار متر مربع برپا شده که 45 هزار متر مربع آن در سالن و 3200 متر مربع در فضای باز است.

وی گفت: در این نمایشگاه 420 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند که از این تعداد 390 شرکت ملی و حدود 30 شرکت خارجی از 11 کشور از جمله فرانسه، هلند، ترکیه، مالزی و چین هستند. امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 20 درصدی حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه مواجه بودیم و اکثر این شرکت ها مواد اولیه و ماشین آلات را به نمایش گذاشتند.

به گزارش بازار، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت شیرینی و شکلات ایران از امروز (چهارشنبه) به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا 10 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.