افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

تا پایان امسال 6 بزرگراه به طول 145 کیلومتر تکمیل می شود

  • کد خبر : 367517
تا پایان امسال 6 بزرگراه به طول 145 کیلومتر تکمیل می شود

به گزارش بازار، محمود ملازینل معاون ساخت و توسعه راهداری این شرکت از تکمیل 145 کیلومتر بزرگراه در برنامه امسال این منطقه خبر داد و اظهار داشت: بزرگراه تبریز – مرند به طول 24 کیلومتر، بزرگراه مراغه – هشترود در صورت تامین اعتبارات لازم، جاده کمربندی شمالی اراک به طول 29 کیلومتر، کمربندی شمالی کرج […]

به گزارش بازار، محمود ملازینل معاون ساخت و توسعه راهداری این شرکت از تکمیل 145 کیلومتر بزرگراه در برنامه امسال این منطقه خبر داد و اظهار داشت: بزرگراه تبریز – مرند به طول 24 کیلومتر، بزرگراه مراغه – هشترود در صورت تامین اعتبارات لازم، جاده کمربندی شمالی اراک به طول 29 کیلومتر، کمربندی شمالی کرج به طول 25 کیلومتر، کمربندی شمالی کرج به طول 19 کیلومتر، کیلومتر 36 تکمیل می شود بزرگراه گرمسار – سمنان به طول کیلومتر و جاده کمربندی غربی قم به طول 12 کیلومتر.

معاون ساخت و توسعه راهداری رئیس جمهور از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی بزرگراه مراغه – هشترود خبر داد و گفت: این بزرگراه یکی از محورهای مهم ارتباطی غرب کشور است که رونق اقتصادی را برای شهرهای جنوب شرق به ارمغان می آورد. آذربايجان و تسهيل تردد در سه استان آذربايجان شرقي و كردستان از جمله مزاياي استفاده از اين طرح بوده و از اولويت هاي اجرايي سال جاري مي باشد.

ملازینل با اشاره به پیشرفت فیزیکی 87 درصدی بزرگراه تبریز – مرند گفت: این بزرگراه به طول 24 کیلومتر بخش مهم کریدور شرق به غرب کشور است که منجر به احیای بخشی از جاده ابریشم و هموارسازی می شود. اتصال کشور به کریدورهای بین المللی و ترانزیت ایمن و سریع و کاهش زمان سفر بین کشورهای همسایه و اروپا در گسترش صادرات و واردات و توسعه اقتصادی از طریق سرمایه گذاری در منطقه موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: بزرگراه تبریز – مرند – بازرگان تکمیل کننده پازل مسیر ترانزیتی تهران – بازرگان و شبکه بزرگراهی آسیا برای تسهیل مبادلات تجاری در کشور است.

معاون ساخت و توسعه راهداری، تکمیل 25 کیلومتری کمربندی شمالی اراک و 36 کیلومتری بزرگراه گرمسار – سمنان را از دیگر برنامه های توسعه شبکه بزرگراهی اعلام کرد و ادامه داد: این دو پروژه بخشی از بزرگراه کشور است. . کریدورهای تکمیل بزرگراه گرمسار سمنان به عنوان بخشی از بزرگراه حرم به حرم و جاده کمربندی شمال اراک با هدف انتقال ترافیک از جنوب کشور و کاهش زمان سفر در مرکز کشور در حال ساخت است. .

ملازینل یکی دیگر از پروژه های بزرگراهی تاثیرگذار بر ترافیک پایتخت و استان البرز را جاده کمربندی شمالی کرج اعلام کرد و ادامه داد: تکمیل این بزرگراه به طول 19 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 63 درصدی با کاهش ترافیک با جدیت دنبال می شود. در بزرگراه تهران – کرج و درون شهر کرج نیز نقش پدافند غیرعامل پایتخت و استان البرز را ایفا می کنند.

وی 12 کیلومتری کمربندی غربی قم با 30 درصد پیشرفت فیزیکی را یکی دیگر از پروژه های بزرگراهی در سال جاری دانست و افزود: این پروژه نیز یکی از مقاطع کریدور بزرگراهی کشور در استان قم است که هدف آن تکمیل قسمت جنوبی است. جاده کمربندی قم و تسهیل دسترسی به مسجد مقدس جمکران و اتصال شبکه بزرگراهی غرب به جنوب کشور.

معاون ساخت و توسعه راهداری مشارکت دولت در تحقق این پروژه ها را 3.5 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز بخش خصوصی را 3.5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این مسیرها، تاکنون 2.3 میلیارد تومان بوده است. سازمان برنامه و بودجه کشور یک میلیارد اعتبار برای تکمیل این پروژه ها در کمترین زمان ممکن اختصاص داده است.

وی همچنین از ابلاغ قرارداد مشارکت برای ساخت آزادراه کنارگذر شمال همدان خبر داد و گفت: این بزرگراه به طول 38 کیلومتر با 50 درصد سرمایه گذار و 50 درصد مشارکت دولت ساخته می شود و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز می شود.

ملازینل مشارکت بخش خصوصی در تکمیل شبکه بزرگراهی کشور را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه به دنبال استفاده از توانمندی های جدید برای جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه شبکه بزرگراهی کشور است که یکی از این مشوق هاست. استفاده از ظرفیت زمین اطراف پروژه است. علاوه بر اخذ عوارض، اصرار داریم که در مصوبه احداث بزرگراه پردیس – هراز لحاظ شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.