افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

زیبایی های مازندران; روستای فیلبند نقاشی بی نظیری از طبیعت در ارتفاعات سرسبز است.

  • کد خبر : 367494
زیبایی های مازندران; روستای فیلبند نقاشی بی نظیری از طبیعت در ارتفاعات سرسبز است.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- جاهایی هستند که به نظر با بقیه فرق دارند. آنها طبیعتی منحصر به فرد، آب و هوای عالی و مردمی گرم و صمیمی دارند که آنها را از سایر مکان های طبیعی متمایز می کند. در کشور ما جاهای زیادی وجود دارند که این ویژگی […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- جاهایی هستند که به نظر با بقیه فرق دارند. آنها طبیعتی منحصر به فرد، آب و هوای عالی و مردمی گرم و صمیمی دارند که آنها را از سایر مکان های طبیعی متمایز می کند. در کشور ما جاهای زیادی وجود دارند که این ویژگی ها را دارند. چالوس و رامسر در استان مازندران، بزرگراه اسلام به خلخال در استان های گیلان و اردبیل، بزرگراه ساحلی هرمزگان، قشم و هرمز در همین استان و …. شهر فیلبند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری است که چشم اندازهای فوق العاده ای دارد. دوستداران طبیعت در این مقاله با شهر زیبای فیلبند و تمام جاذبه های آن آشنا می شویم. تا انتها با ما همراه باشید.

شهر فیلبند کجاست؟

شهرک تفریحی فیلبند که بخشی از شهرستان بابل محسوب می شود در استان مازندران قرار دارد. این روستا در 57 کیلومتری جنوب شهرستان آمل قرار دارد و آخرین روستای جنگل چلاو است.

روستای فیلبند با شهر تهران حدود 175 کیلومتر فاصله دارد که به دلیل پیچ در پیچ جاده ها می توان این مسافت را در 4 تا 5 ساعت طی کرد. اگر ساکن تهران هستید برای رفتن به فیلبند باید از خروجی های شمال شرقی تهران وارد بزرگراه تهران پردیس شوید و پس از عبور از شهر رودهن به خروجی بزرگراه هراز برسید. جاده هراز را به سمت جنگل الیمستان ادامه دهید و وارد جاده فیلبند روبروی شهر پرن شوید.

8

اگر از شمال شرق کشور قصد سفر به شهر فیلبند را دارید، باید از شهرهای ساری، بابل و آمل عبور کنید و مسیر خود را به سمت فیلبند ادامه دهید و اگر از شمال غرب کشور به این منطقه سفر کردید. پس از عبور از شهرها از رشت، رامسر و نور خود را به آمل بیاورید.

جاذبه های اطراف روستای فیلبند

روستای سنگچال

در نزدیکی شهر فیلبند جاذبه های زیادی وجود دارد که سفر شما به این منطقه را جذاب تر و خاطره انگیزتر می کند. در مسیر شهر فیلبند، شهر توریستی و زیبای سنگچال قرار دارد و اولین چیزی که در این شهر توجه شما را به خود جلب می کند، منظره کلبه های چوبی، تپه های سر سبز و صدای دلنشین چرای احشام است. روی این تپه ها

7

جنگل چالاو

جنگل چلاو یکی دیگر از جاذبه های اطراف روستای فیلبنده است. با قدم زدن در این جنگل درختان سرخدار، بلوط، راش، راش و آنجلو را خواهید دید. در این زمان از سال فصل جفت گیری آهو است و در جنگل چلاو می توان صدای غرش گوزن های نر را برای جلب توجه ماده ها شنید.

6

بهار طولانی

در نزدیکی روستای فیلبند چشمه ای جوشان از آب زلال وجود دارد که به چشمه لار معروف است. گفته می شود آب این چشمه برای درمان برخی بیماری ها مانند بیماری های کلیوی و استخوان درد مفید است.

جنگل الیمستان

بعد از روستای رستم چال در نزدیکی روستای فیلبند، جاده ای تمیز شما را به جنگل معروف الیمستان می رساند. پیاده روی با هوای مطبوع و طبیعت زیبای این جنگل قطعا لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد.

3

بهترین زمان برای سفر به شهر فیلبند.

بهترین زمان سفر به روستای فیلبند از اوایل بهار تا اوایل پاییز است. در این زمان هوای شهر مطبوع است و هنوز سرد نشده است و شما فرصت دارید پدیده اقیانوس ابر را بر فراز شهرک فیلبند ببینید.

امکانات اقامتی در روستای فیلبند

روستای فیلبند مانند بسیاری از روستاهای کشور امکانات اقامتی خاصی ندارد و بهترین گزینه برای شما اجاره کلبه و خانه از روستاییان است. همچنین در صورت داشتن وسایل کمپینگ کافی و هوای صاف و آفتابی، کمپینگ در طبیعت زیبای اطراف روستا تجربه خوبی خواهد بود.

5



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.