افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

آیا می دانید در این روستای عجیب نابینایان وجود دارند/عکس

  • کد خبر : 367402
آیا می دانید در این روستای عجیب نابینایان وجود دارند/عکس

روستای بسیار عجیبی در یمن وجود دارد که اکثر مردم آن نابینا هستند و بینایی ندارند. به گزارش صبح روستای نابینایان یمن; این لقبی است که به روستای «ماهات» در استان لحج داده شده و دلیل آن را از نام آن می توان دریافت، اما اینکه چرا بسیاری از اهالی آن از نعمت بینایی محروم […]







روستای بسیار عجیبی در یمن وجود دارد که اکثر مردم آن نابینا هستند و بینایی ندارند.



به گزارش صبح روستای نابینایان یمن; این لقبی است که به روستای «ماهات» در استان لحج داده شده و دلیل آن را از نام آن می توان دریافت، اما اینکه چرا بسیاری از اهالی آن از نعمت بینایی محروم هستند جای سوال است.

این روستا 200 نفر سکنه دارد که 70 نفر آنها نابینا یا کم بینا هستند.

صالح یکی از اهالی روستا می گوید: برادرم نابینا و بیمار است، او هم نیاز به مراقبت دارد. این وضعیت اوست و وضعیت ما هم همین است که برای کسب درآمد کاری نداریم.

گاهی برای تامین سوخت آتش می رویم هیزم جمع آوری می کنیم وگرنه کار دیگری نداریم، علاوه بر این شش خواهر و برادر دیگرم هم نابینا هستند.

دکتر ناصرعلی ناصر در این باره می گوید: نابینایی اهالی این روستا ژنتیکی و حاصل ازدواج های خانوادگی نسل به نسل است. از طرفی درمان قطعی برای افراد نابینا که در بیشتر موارد حاصل این پیوندهای خانوادگی هستند وجود ندارد.

این مشکل چند ماه پس از تولد به صورت نابینایی کامل یا از دست دادن شدید بینایی خود را نشان می دهد. زمانی که اعصاب چشم دیگر قادر به رشد طبیعی نیستند.

به گزارش یورونیوز، با توجه به بی ثباتی شرایط و بحران های موجود در این کشور، در حال حاضر فرصتی برای فرهنگ سازی در خصوص خطرات ازدواج های خانوادگی در این منطقه وجود ندارد.

مردم فقیر این روستا از راه کشاورزی یا دامداری امرار معاش می کنند. حتی مزارع کوچک نیز در اثر جنگ در معرض خطر سیل قرار گرفته اند.

ناگفته نماند که ساختار بهداشتی درمانی کشور به طور کامل تحت تاثیر جنگ قرار گرفته و کمبود مایحتاج اولیه هر روز بیشتر احساس می شود.

خانه

منبع: مینی بان




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.