افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

شیطنت سفارت آلمان در سالگرد اغتشاشات – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 366865
شیطنت سفارت آلمان در سالگرد اغتشاشات – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «آغاز» با انتشار گزارشی به بررسی هوسبازی های سفارت آلمان در سالگرد ناآرامی ها پرداخت و نوشت: سفارت آلمان در تهران وارد عمل می شود هنجارشکنی و برخلاف اصول دیپلماتیک در سالگرد اغتشاشات پاییز 1401 با انتشار ویدئویی به نوعی همبستگیشما این شورش ها را به یاد آورده اید و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «آغاز» با انتشار گزارشی به بررسی هوسبازی های سفارت آلمان در سالگرد ناآرامی ها پرداخت و نوشت:

سفارت آلمان در تهران وارد عمل می شود هنجارشکنی و برخلاف اصول دیپلماتیک در سالگرد اغتشاشات پاییز 1401 با انتشار ویدئویی به نوعی همبستگیشما این شورش ها را به یاد آورده اید و گرامی داشته اید! سفارت آلمان یکی از سفارتخانه هایی بود که در شورش های پاییز 1401 فعالیت های مشکوکی علیه امنیت کشورمان ترتیب داد.

بدون شک شورش های پاییز 1401 طرحی چندلایه بود که در اتاق فکر سرویس های اطلاعاتی دشمن تدوین شد. هدف اصلی و آخرین از جمله این ناآرامی ها سرنگونی نظام و تهدید تمامیت ارضی ایران اسلامی بود. در این ناآرامی ها، سفارتخانه های غربی نقش آفرینی کردند. نشست سفرای اروپایی مقیم تهران در نیمه مهرماه 1401 به میزبانی سفارتخانه ای برای حمایت از ناآرامی ها از جمله تحرکات مشکوک سفارتخانه های اروپا در ناآرامی های پاییزی 1401 برگزار شد. سردار محمد کاظمی، رئیس اداره سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نشست سفرای 28 کشور اروپایی در سفارت یک کشور اروپایی در نیمه مهر ماه 1401 برای بررسی پیشنهاد خروج سفرا از اعضا گزارش داد. کشورهای اتحادیه اروپا و بستن سفارت های اروپایی که مرکز آنها در آلمان است.

به گفته سعدالله زارعی، کارشناس سیاسی، در جریان اغتشاشات دو سال پیش، تحرکاتی که برخی سفارتخانه ها در قهوه خانه ها، گالری ها و برخی اماکن ورزشی ایجاد کردند به یکدیگر متصل شدند و در اغتشاشات به منصه ظهور رسیدند. سفارت فرانسه در تهران بیشتر گالری ها را به هم متصل کرد و به آنها آموزش داد. علاوه بر این، کسانی را که در فرانسه تحصیل کرده بودند، در سفارتشان در تهران جمع کردند، به آنها پول دادند و با همدیگر در ارتباط بودند. سفارتخانه های آلمان و انگلیس نیز اقدامات مشابهی انجام دادند.

سفارت آلمان علاوه بر ایفای نقش در تحرکات مشکوک در شورش های 1401، در ترویج امور ضد فرهنگی در کشورمان نیز با واسطه های خود نقش داشت. بر اساس بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه تهران تایمز، “موسسه آموزش زبان آلمانی” (DSIT) که دفاتر آن توسط پلیس در ماه اوت گذشته در تهران پلمب شد، به عنوان مرکز پوشش دولت آلمان عمل می کرد. فعالیت های این مرکز زبان که مستقیماً زیر نظر مؤسسه گوته آلمان بود، شامل حمایت مالی از گروه های موسیقی، رقص و فیلم زیرزمینی بود. محتوای تولیدی این گروه ها خلاف عرف و موازین قانونی و اخلاقی کشور بود. در اسناد مالی مختلف این مرکز زبان که هم توسط مدیر DSIT و هم توسط سفارت آلمان در ایران امضا و تایید شده است، پرداخت های متعدد به افراد مختلف به چشم می خورد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، دولت آلمان سالانه به گروه های مذکور کمک مالی تقریبی نیم میلیون یورویی برای این موسسه زبان اعطا می کند.

این موسسه همچنین با شناسایی افراد مستعد به دولت آلمان در ایجاد شبکه های نفوذ گسترده در داخل ایران کمک کرد. این مرکز همچنین افراد نخبه را شناسایی کرده و به طور غیرقانونی به آنها کمک می کند تا در آلمان بورسیه بگیرند. همچنین تعدادی از زبان آموزان خود را به صورت غیرقانونی به اردوهای مختلف داخل و خارج از کشور اعزام کرده است. این زمینه ها مختلط است و ملاحظات قانونی، عرفی و فرهنگی کشور نادیده گرفته شده است.

گردش مالی سالانه موسسه DSIT حدود 400 میلیارد تومان است. اما به دلیل نداشتن مجوزهای لازم برای فعالیت، این مرکز تقریباً هیچ مالیاتی بابت درآمدی که سالانه از محل پرداخت حداقل 10000 زبان آموز به دست می آورد، پرداخت نکرده است.

چندی پیش در راستای سلسله اقدامات مشکوک سفارتخانه های غربی در داخل کشور، “یان ضد آب کنویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران در اقدامی گستاخانه و برخلاف اخلاق انسانی، پستی را در صفحه اینستاگرام سفارت استرالیا در حمایت از همجنس گرایان منتشر کردند. این نشریه گفت: بنفش بپوشید؛ ما این روز را با استفاده از رنگ بنفش در گوشه های مختلف و کاپ کیک های خوشمزه با عشق جشن می گیریم. ظاهرا روز بنفش روزی در تقویم استرالیا برای حمایت از همجنس‌گرایان است. این اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی سفیر و سفارت استرالیا با واکنش های بسیاری همراه بود و همگان بر لزوم برخورد وزارت امور خارجه کشورمان با این رفتار خلاف اصول اخلاقی که گاه در محدوده سفرای غربی رخ می دهد تاکید کردند. .

انحراف جنسی معروف به “LGBTQIA+” در حال تبدیل شدن به یک ایدئولوژی در بلوک غرب است. اعتراضات به این موضوع تاثیری در روند این جریان نداشته است. در همین چارچوب عملکرد سفیر استرالیا در مجموعه اقدامات بلوک غرب برای ترویج همجنس گرایی در کشورهای اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=366865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.