افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

افزایش عمر بیماران سرطان پوست با داروهای ایمونوتراپی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 366779
افزایش عمر بیماران سرطان پوست با داروهای ایمونوتراپی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو نتو، در سال 2011، تشخیص ملانوما متاستاتیک پیشرفته معمولاً به معنای مرگ در عرض 6.5 ماه است. دکتر جید ویلچوکرئیس تیم تحقیقاتی مرکز سرطان بگو کورنل در نیویورک می گوید: «تا سال 2024، ترکیب نیولوماب و ایپیلیموماب این بقا را 6 سال و احتمالاً بیشتر افزایش خواهد […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو نتو، در سال 2011، تشخیص ملانوما متاستاتیک پیشرفته معمولاً به معنای مرگ در عرض 6.5 ماه است.

دکتر جید ویلچوکرئیس تیم تحقیقاتی مرکز سرطان بگو کورنل در نیویورک می گوید: «تا سال 2024، ترکیب نیولوماب و ایپیلیموماب این بقا را 6 سال و احتمالاً بیشتر افزایش خواهد داد.

ویلچوک وی در ادامه افزود: میانگین بقای این جمعیت در حال حاضر کمی بیش از شش سال است و افرادی که در عرض سه سال از پیشرفت سرطان رهایی یافته اند، احتمال زنده ماندن و رهایی از این بیماری پس از 10 سال زیاد است.

هر دو دارو متعلق به دسته ای از داروهای ضد سرطان به نام سرکوب کننده های ایمنی هستند. این داروها با خاموش کردن مکانیسم سلولی کلیدی که به سلول‌های T سیستم ایمنی می‌گوید به سلول سرطانی حمله نکنند، کار می‌کنند.

به این ترتیب، نیولوماب و ایپلیموماب بار دیگر سلول های سرطانی را در برابر تخریب توسط سیستم ایمنی آسیب پذیر می کنند.

اثربخشی این رویکرد در برابر ملانوما متاستاتیک در آزمایشی جدید مورد آزمایش قرار گرفت. محققان نتایج 10 ساله 945 بیمار مبتلا به ملانوما آنها بیماران پیشرفته ای را که در مراکزی در 21 کشور در سراسر جهان تحت درمان بودند، دنبال کردند.

گزارش جدید داده های نهایی از آزمایش را پس از یک دهه ارائه می دهد.

نتایج نشان داد که استفاده از نیولوماب به تنهایی یا همراه با ایپیلیموماب موثرتر از استفاده از ایپیلیموماب به تنهایی است.

این مطالعه علاوه بر تایید اینکه این داروها سال ها به بقای بیماران اضافه می کند، هیچ افزایشی در هیچ یک از عوارض جانبی آنها در طول آزمایش 10 ساله نشان نداد.

محققان خاطرنشان کردند که این نگران کننده بود، زیرا این داروها باید طولانی مدت مصرف شوند. اما هیچ عارضه طولانی مدت ظاهر نشد.

ویلچوک پس از یک دهه پیگیری، اکنون می‌توانیم با اطمینان به بیماران خود بگوییم که درمان‌هایی با پتانسیل تبدیل ملانوما متاستاتیک یک بیماری قابل کنترل طولانی مدت وجود دارد که اعتماد به آینده را افزایش می دهد.

این خبر باید برای بسیاری از بیماران آرامش بخش باشد. به گفته محققان، بیمارانی که پس از سه یا پنج سال درمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، سرطان را شکست دادند هستندآنها احتمالاً به این کار ادامه خواهند داد و حتی ممکن است ملاقات های بعدی با آنها داشته باشند انکولوژیست می بینم کمتر ضروری می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=366779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.