افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

مقامات سابق SEC در مورد رویکرد سیاسی به ارزهای دیجیتال صحبت می کنند

  • کد خبر : 366710
مقامات سابق SEC در مورد رویکرد سیاسی به ارزهای دیجیتال صحبت می کنند

کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد در 18 سپتامبر (28 شهریور) جلسه استماع با حضور دو تن از اعضای سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را برای بررسی رویکرد سیاسی این نهاد در قبال ارزهای دیجیتال برگزار کند. همچنین قرار است 5 کمیسر فعلی SEC هفته آینده در کمیته خدمات مالی شهادت […]

کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد در 18 سپتامبر (28 شهریور) جلسه استماع با حضور دو تن از اعضای سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را برای بررسی رویکرد سیاسی این نهاد در قبال ارزهای دیجیتال برگزار کند. همچنین قرار است 5 کمیسر فعلی SEC هفته آینده در کمیته خدمات مالی شهادت دهند.

به گفته Blockchain Homeland، جلسه کمیته فرعی با انتقاد از عملکرد رئیس فعلی SEC گری جنسلر به دلیل عدم شفافیت در مورد وضعیت حقوقی دارایی های دیجیتال همراه خواهد بود. در این جلسه، دو کمیسیونر سابق SEC در مورد سیاسی شدن مقررات ارزهای دیجیتال شهادت خواهند داد. در جلسه کمیته خدمات مالی، همه 5 کمیسیونر SEC شهادت خواهند داد. رویدادی که از سال 2019 رخ نداده است. گزارش ها ادعاهایی مبنی بر رفتار غیرقانونی گری جنسلر را نشان می دهد.

انتقاد از موضع جنسلر در مورد دارایی های دیجیتال

در 13 سپتامبر (23 شهریور)، کمیته فرعی مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد دارایی های دیجیتال، فناوری مالی و مشارکت (کمیته فرعی مجلس نمایندگان ایالات متحده در دارایی های دیجیتال، فناوری مالی و گنجاندن) تشکیل جلسه ای با عنوان “سردرگم: بررسی رویکرد سیاسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دارایی های دیجیتال18 سپتامبر (28 شهریور) برگزار می شود. در این جلسه دو عضو سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به نام های دن گالاگر و مایکل لیفتیک شهادت خواهند داد. مایکل لیفتیک در طول نزدیک به ده سال خدمت خود در این کمیسیون به عنوان وکیل، مشاور ارشد و رئیس موقت بخش اجرایی کار کرده است.

رهبران این کمیته فرعی ادعا کردند که گری جنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، در دوران ریاست جمهوری خود «یک دستور کار اجرایی و قانونی را به ضرر اکوسیستم دارایی دیجیتال در اولویت قرار داده و دنبال کرده است.». آنها به تناقضات موجود در موضع جنسلر در مورد دارایی های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار بر اساس آزمون هاوی و تفاوت بین اعضای کمیسیون اشاره کردند.

از دیگر شاهدان این دیدار می توان به تدی فوسارو، رئیس Bitwise، لی راینرز، استاد دانشگاه دوک، و جنیفر شولپ، مدیر مطالعات نظارتی مالی در مرکز جایگزین‌های پولی و مالی. خواهد بود

جنیفر شالپ در شهادت کتبی خود ادعا کرد که رویکرد جنسلر “در واقع منجر به ممنوعیت فعالیت های مرتبط با رمزنگاری در ایالات متحده شد.” او همچنین گفت:

جنسلر ادعا می کند که تقریباً تمام دارایی های دیجیتال به جز بیت کوین تحت صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار دارند. او بارها از ارائه راهنمایی در مورد اینکه آیا اتر یک امنیت در نظر گرفته می شود یا خیر، خودداری کرده است. این موضع باعث سردرگمی شده است، به ویژه به این دلیل کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) اتر را به‌عنوان یک کالا در نظر می‌گیرد و دومین بلاک چین بزرگ جهان را در برزخ نظارتی قرار می‌دهد و سؤالاتی را در مورد اینکه آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار صلاحیت تنظیم آن را دارد یا خیر، ایجاد می‌کند.

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نامه ای را منتشر کردند که در آن مدعی شد SEC افراد را بر اساس وابستگی های سیاسی استخدام می کند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، جنسلر، یک دموکرات را به عنوان نامزد ریاست آژانس در سال 2021 معرفی کرد.

هر پنج کمیسیون SEC هفته آینده در کمیته خدمات مالی شهادت خواهند داد و این احتمال وجود دارد که موضوع امنیت ETH دوباره مطرح شود.

النور ترت، روزنامه‌نگار فاکس بیزینس، اولین کسی بود که گزارش داد کل SEC هفته آینده شهادت خواهند داد، نه فقط رئیس آن. این این اولین بار در پنج سال گذشته از سال 2019 است که هر 5 کمیسر کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان حاضر می شوند.. علاوه بر این، گری جنسلر، رئیس SEC، چهارشنبه آینده به طور جداگانه شهادت خواهد داد.

در طول سه سال ریاست جنسلر به عنوان رئیس SEC، این آژانس اقدامات اجرایی متعددی را علیه شرکت های رمزنگاری به دلیل فروش یا ارائه توکن به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده انجام داده است. از 10 سپتامبر 2024 (20 شهریور 1403)، این نهاد حدود 4.7 میلیارد دلار جریمه علیه شرکت های رمزنگاری و مدیران آنها اعمال کرده است.

آیا گنسلر استعفا می دهد؟

گری جنسلر با تحقیقاتی مبنی بر استخدام غیرقانونی در آژانس مواجه است. همچنین، با بررسی SEC در مورد وضعیت اوراق بهادار شدن ETH در ماه گذشته، تحلیلگران بازار کنجکاو هستند که ببینند آیا این بحث دوباره مطرح خواهد شد یا خیر.

گزارش‌ها هفته گذشته حاکی از آن بود که گری جنسلر قوانین فدرال را زیر پا گذاشته است، در حالی که شیوه‌های استخدام را دستکاری می‌کند و تمایلات سیاسی را در فرآیند استخدام در SEC تامین می‌کند. قانونگذاران مشکوک هستند که آژانس ممکن است از افرادی با وابستگی های سیاسی خاص حمایت کند. برخی گزارش ها همچنین نشان می دهد که جنسلر ممکن است شغل خود را در میان تحقیقات از دست بدهد.

اگرچه دوره ریاست جمهوری گنسلر تا سال 2026 ادامه خواهد داشت، بسیاری از رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواسته اند که پس از روی کار آمدن در ژانویه 2025 از او بخواهد که از سمت خود کناره گیری کند. دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان گفته است که در اولین روز ریاست جمهوری خود گنسلر را برکنار خواهد کرد. – منتخب شد، در حالی که بسیاری از کمک کنندگان دموکرات به کمپین کامالا هریس از او می خواهند که همین کار را انجام دهد.

گفته می شود که طرف هستر پیرس گزینه بهتری برای رئیس SEC است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-17 18:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=366710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.