افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

80 درصد رفع تداخل از اراضی کشاورزی کشور اجرا شد

  • کد خبر : 366542
80 درصد رفع تداخل از اراضی کشاورزی کشور اجرا شد

به گزارش بازار وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی» در شصتمین جلسه ستاد مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: زمین اساس و موتور محرکه است. توسعه کشور و سازمان امور اراضی متولی آمایش سرزمین در کشور است.» رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه آمایش اراضی در این سازمان بر دو […]

به گزارش بازار وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی» در شصتمین جلسه ستاد مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: زمین اساس و موتور محرکه است. توسعه کشور و سازمان امور اراضی متولی آمایش سرزمین در کشور است.»

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه آمایش اراضی در این سازمان بر دو محور تثبیت املاک و حفاظت از اراضی کشاورزی استوار است، گفت: اولین گام در حوزه تثبیت املاک، رفع تعارض است. ، برای رفع اختلافات بین مردم و دولت و گام دوم صدور اسناد زمین های کشاورزی است.

این مسئول تصریح کرد: تلاش کرده ایم مشارکت مردمی در آمایش سرزمینی را افزایش دهیم و برای این کار تفاهم نامه ای مبنی بر برون سپاری وظایف غیر حاکمیتی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و این سازمان منعقد شد. وظیفه نظارت بر مجوزهای واگذاری و تغییرات کاربری زمین را بر عهده داشت.

به گفته وی یکی از اهداف سازمان امور اراضی کشور از اجرای طرح مرزبندی این است که آمار دقیقی از زمین های کشاورزی به دست آورد تا بتوانیم برنامه ریزی و مدیریت جامع اراضی را اجرا کنیم.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در حوزه حفاظت از اراضی و توسعه کشاورزی، اجرای طرح بهسازی اراضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر انجام شده در سال گذشته، مبنا قرار دادن تمامی فعالیت های سازمان امور اراضی کشور بر اساس مکان یابی است و تمامی مجوزهای صادر شده، تغییر کاربری های مجاز، واگذاری زمین و حتی تغییر کاربری های غیرمجاز در مکان محور ثبت می شود. سیستم ها

رئیس سازمان امور سرزمینی کشور گفت: اقدامات اطلاعاتی در سازمان به خوبی اجرا شده و در حال حاضر تمامی فعالیت های سازمان در چارچوب نظام انجام می شود، ضمن اینکه همه سامانه های سازمان «به سامانه متصل هستند». پنجره واحد آمایش سرزمینی.”

وی افزود: تلاش های زیادی در ساماندهی امور سرزمینی کشور برای تسهیل صدور مجوز در همه زمینه ها به ویژه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر انجام شده است.

افلاطونی بیان کرد: سازمان امور اراضی کشور در جشنواره شهید رجایی سال 1402 در بین تمامی سازمان ها و زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی رتبه اول را کسب کرد. از این نظر کسب رتبه اول اطلاعات و دولت الکترونیک و بهترین یگان حفاظت کشور در سال 1403 قابل توجه است.

شصتمین جلسه ستاد مرکزی صدور اسناد و حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد. رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، روسای جهاد کشاورزی استان ها و… به صورت حضوری و وبینار برگزار شد وزارت جهاد کشاورزی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=366542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.