افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

ذخایر نفت چین با کاهش مصرف به رکورد بالایی رسید

  • کد خبر : 366067
ذخایر نفت چین با کاهش مصرف به رکورد بالایی رسید

بر اساس گزارش های بازار، چین در ماه اوت ذخایر نفت خام خود را به بالاترین سطح در 14 ماه گذشته رساند و اعلام کرد که واردات افزایش یافته این کشور برای ذخیره سازی بوده و بهبودی در مصرف سوخت حاصل نشده است. بر اساس محاسبات و داده های رسمی روزانه در مجموع یک میلیون […]

بر اساس گزارش های بازار، چین در ماه اوت ذخایر نفت خام خود را به بالاترین سطح در 14 ماه گذشته رساند و اعلام کرد که واردات افزایش یافته این کشور برای ذخیره سازی بوده و بهبودی در مصرف سوخت حاصل نشده است.

بر اساس محاسبات و داده های رسمی روزانه در مجموع یک میلیون و 850 هزار بشکه به انبارهای تجاری و استراتژیک افزوده شد.

این رقم نشان دهنده بزرگترین افزایش ذخیره سازی نفت از ژوئن 2023 (2.1 میلیون بشکه) در مقایسه با افزایش روزانه 280 هزار بشکه ای در ماه جولای است.

چین حجم نفت خام ورودی یا خروجی از ذخایر استراتژیک و تجاری را فاش نمی کند، اما می توان آن را با کم کردن مقدار نفت خام فرآوری شده از کل نفت خام موجود از واردات و تولید داخلی تخمین زد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در 14 سپتامبر (شنبه، 24 سپتامبر) توسط اداره ملی آمار، پالایشگاه های چین در ماه جولای 59 میلیون و 70 هزار تن نفت خام معادل حدود 13 میلیون و 910 هزار بشکه در روز فرآوری کردند.

این میزان در مقایسه با 13.908 میلیون بشکه در روز در ژوئیه که ضعیف‌ترین ماه برای تولید پالایشگاه‌ها از اکتبر 2022 بود، اندکی افزایش داشت.

این رقم در مدت مشابه سال 2023 معادل 15 میلیون و 230 هزار بشکه در روز بوده است.

بزرگترین واردکننده نفت خام جهان در ماه اوت 11.56 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد، در حالی که تولید داخلی این کشور 4.2 میلیون بشکه در روز بود که در مجموع 15.76 میلیون بشکه در روز برای پالایشگاه ها موجود بود.

بنابراین با کاهش حجم پالایش روزانه 13 میلیون و 910 هزار بشکه از رقم روزانه 15 میلیون و 760 هزار بشکه، یک میلیون و 850 هزار بشکه در روز مازاد ایجاد می شود.

در هشت ماه اول سال جاری، چین 1.11 میلیون بشکه در روز به ذخایر خود اضافه کرد که حدود 300 هزار بشکه در روز بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و سرعت بیشتری نسبت به ذخیره 800 هزار بشکه ای در روز داشت هفت ماه اول

از آنجایی که استفاده از ظرفیت پالایشگاه های چین کم است، این سوال مطرح می شود که چرا پالایشگاه های چینی مازاد نفت خام را برای تحویل در ماه آگوست خریداری کردند و پاسخ احتمالاً روند نزولی قیمت ها در زمان برنامه ریزی است. خرید محموله های دریافتی در ماه اوت.

اثر قیمت

محموله هایی که در ماه اوت وارد شدند احتمالاً برای ماه های می و ژوئن برنامه ریزی شده بودند، زمانی که قیمت جهانی نفت خام در یک روند نزولی قرار داشت.

نفت خام برنت در 12 آوریل به بالاترین سطح خود در سال جاری با 92.18 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که این رقم از 5 آگوست روند نزولی خود را آغاز کرد و به 75.5 دلار در هر بشکه رسید.

این بدان معناست که پالایشگاه‌های چینی احتمالاً تشویق خواهند شد تا نفت خام بیشتری در این دوره بخرند، به این معنی که واردات اوت و سپتامبر ممکن است نسبت به ماه‌های اولیه امسال نسبتاً قوی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=366067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.