افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

استقلال کسب و کار تولید تراشه و همکاری با آمازون.

  • کد خبر : 365972
استقلال کسب و کار تولید تراشه و همکاری با آمازون.

به گفته بازار، اینتل تجارت تولید تراشه خود را از شرکت اصلی جدا خواهد کرد تا کاهش قیمت سهام و ضرر میلیاردی را جبران کند. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل در بیانیه ای گفت که اینتل فاندری به یک شرکت تابعه با “استقلال واضح تر” از اینتل تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، اینتل قراردادی […]

به گفته بازار، اینتل تجارت تولید تراشه خود را از شرکت اصلی جدا خواهد کرد تا کاهش قیمت سهام و ضرر میلیاردی را جبران کند. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل در بیانیه ای گفت که اینتل فاندری به یک شرکت تابعه با “استقلال واضح تر” از اینتل تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، اینتل قراردادی را با خدمات وب آمازون (AWS) برای تولید تراشه های سفارشی برای هوش مصنوعی امضا کرد.

سهام اینتل در معاملات روز دوشنبه پس از اینکه اعلام کرد قصد دارد تجارت تراشه خود را به یک واحد مستقل با هیئت مدیره جداگانه تقسیم کند، 8 درصد افزایش یافت. تشکیل هیئت مدیره مجزا نیز پتانسیل جذب سرمایه خارجی را افزایش می دهد. این شرکت به طور کلی در سال 2024 عملکرد خوبی نداشت و تقریباً 60 درصد از ارزش خود را از دست داد.

اینتل فاندری با هیئت مدیره مستقل خود درآمدهای مالی خود را جداگانه از اینتل گزارش خواهد کرد. اینتل همچنین کار در کارخانه های خود در لهستان و آلمان را به مدت دو سال متوقف خواهد کرد. با این حال، این شرکت به تمرکز روی کارخانه های خود در آریزونا، اورگان، نیومکزیکو و اوهایو ادامه خواهد داد.

استقلال بخش تولید تراشه اینتل و همکاری با آمازون

بخش رایانش ابری AWS در حال طراحی چند تراشه برای استفاده در مراکز داده خود است و اینتل حداقل یکی از آنها را تولید می کند. به گفته این شرکت ها، اینتل یک تراشه هوش مصنوعی ویژه برای AWS تولید خواهد کرد و از فرآیند پیشرفته 18A استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، قصد دارد بخشی از سهام خود در Altera را بفروشد. اینتل این شرکت تولید تراشه را در سال 2015 خریداری کرد. در بخشی از اطلاعیه اینتل همچنین آمده است که دولت بایدن تا سقف 3 میلیارد دلار کمک مالی به شرکت برای ساخت تراشه برای ارتش ایالات متحده اعطا کرده است.

این تغییرات احتمالاً برای اینتل برای بازیابی موقعیت خود به عنوان سازنده تراشه پیشرو در بازار بسیار مهم است. این شرکت در سه ماهه دوم سال 2024 انتظارات تحلیلگران را از دست داد و در ماه اوت اعلام کرد که قصد دارد 15000 کارمند خود را اخراج کند. به گفته این شرکت، اخطارهای اخراج در اواسط اکتبر برای کارکنان ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=365972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.