افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

وام 30 میلیون تومانی مستمری وام گیرندگان روز سه شنبه

  • کد خبر : 365918
وام 30 میلیون تومانی مستمری وام گیرندگان روز سه شنبه

ماجرای وام های نجومی از مدیران بورس گرفته تا کارمندان و مدیران بانک ها تا مدیران ارشد بانک مرکزی به یکی از سوژه های داغ اخبار روزهای اخیر تبدیل شده است. این موضوع در شرایطی مطرح می شود که صندوق های بازنشستگی مدعی هستند منابع مالی آنها تمام شده و نمی توانند بدون قرعه کشی […]

ماجرای وام های نجومی از مدیران بورس گرفته تا کارمندان و مدیران بانک ها تا مدیران ارشد بانک مرکزی به یکی از سوژه های داغ اخبار روزهای اخیر تبدیل شده است. این موضوع در شرایطی مطرح می شود که صندوق های بازنشستگی مدعی هستند منابع مالی آنها تمام شده و نمی توانند بدون قرعه کشی و در نوبت به بازنشستگان وام 30 میلیون تومانی پرداخت کنند.

بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی هستند که دو سال است منتظر برنده شدن در قرعه کشی وام ضروری هستند اما هنوز نوبت آنها نرسیده است. کاظم فرج اللهی فعال صنفی کارگران و بازنشستگان با انتقاد از این وضعیت نابرابر می گوید: امسال وامی که تامین اجتماعی باید به بازنشستگان اعطا کند فقط 30 میلیون تومان است که پارسال 20 میلیون و سال قبل از آن ظاهراً بعد از اعتراضات مکرر بازنشستگان به توزیع وام ها، در سال های اخیر سامانه ای ایجاد شده تا متقاضیان بازنشستگی بتوانند به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند و در زمان نوبت دهی وام دریافت کنند.

و افزود: این سامانه ایجاد شد و عده ای در آن ثبت نام کردند. بازنشستگانی داریم که تعدادشان کم نیست که یک بار برای ثبت نام وام به کافه نت مراجعه کرده و هزینه ثبت نام وام را پرداخت کرده اند و امروز هم رسید ثبت نام در دستانشان است. این بازنشستگان دو سال پیش برای دریافت وام 12 میلیون تومانی اقدام کردند اما هنوز نوبت آنها نرسیده است! حتی فیش ثبت نامی وام زیر 10 میلیون تومانی را هم در دست بازنشستگان دیده ایم! و این یعنی دو سال است که بازنشسته منتظر وام است و خبری نیست!

فرج اللهی با بیان اینکه با وجود اینکه سیستم درست است، اما هنوز کار تمام نشده است، گفت: وی تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی بازنشستگان کارگری شفاف سازی وضعیت اعتبارات و توزیع آن است. چه کسانی این وام ها را دریافت خواهند کرد؟ چرا بازنشستگان پس از سال ها انتظار هنوز به صف نرسیده اند؟ سهمیه بندی آن چگونه است و این سهمیه ها بر چه اساسی توزیع می شود؟

این فعال صنفی بازنشستگان می افزاید: بدون شک در این نظام ناعادلانه افرادی که مستحق آن هستند از دریافت وام محروم می شوند: در این شرایط وام های کلان و نجومی به افراد قدرتمند و صاحب نفوذ از جمله نمایندگان مجلس، مدیران اقتصادی و … اعطا می شود. بانک ها؛ اخیراً اعلام شد که حدود هزار هزار میلیارد وام دبن به کارمندان بانک داده شده است و آقای همتی در دفاع از این موضوع اظهار داشتند که چون کارمندان بانک سخت کوش و پرتلاش هستند پس از دو سال می توانند خانه بزرگی پیدا کنند. وام با سود 4 درصد و بازپرداخت بلند مدت!

وام – بازنشستگان

توهین به کارگران و مستمری بگیران

خرید اقساطی دیسک و پلاک پراید و پژو 405

تبلیغات

خرید اقساطی دیسک و پلاک پراید و پژو 405

خرید آنلاین

آنها

وی در عین حال از این استدلال انتقاد می کند که مصداق یک بام و دو هوا و نوعی توهین به کارگران و بازنشستگان کشور است; وی ادامه می دهد: در این میان سرنوشت تلخ بانک رفاه کارکاران بسیار جالب است. این بانک با سرمایه بین نسلی کارگران و با هدف رفاه آنها تأسیس شد. اکنون کارکنان شاغل در این بانک پس از دو سال وام هنگفتی از سرمایه کارگران دریافت می کنند و خانه می خرند. در حالی که کارمندان و بازنشستگان که اساساً مالک بانک رفاه و منابع آن هستند، از وام ناچیز 20 یا 30 میلیون تومانی محروم هستند.

فرج اللهی با بیان اینکه شبکه اجاره ای گسترده ای در توزیع وام و تسهیلات بانکی در کشور وجود دارد و در آن شبکه گسترده و تودرتو، کارفرمایان کارگران، کارمندان و بازنشستگان همیشه بی کلاه می مانند. وی تصریح می کند: با وجود چنین شبکه ای و در شرایطی که مافیا بر توزیع ثروت ملی و تسهیلات بانکی چنگ انداخته است، نمی توان انتظار تحقق «عدالت اجتماعی» را داشت. در این میدان نابرابر، سهم خیلی کم همه چیز است، اما سهم اکثریت جامعه هیچ است.

این فعال صنفی حقوق بازنشستگان در پایان می گوید: اگر وزیر کار و دولت می خواهند بدانند در توزیع وام های بانکی چقدر فساد و هرج و مرج وجود دارد بهتر است به مراکز مراجعه کنند و ببینند چه تعداد مستمری بگیر هستند. وام دارند مراکز هر روز قبض ثبت نام می فرستند، مراجع بی جواب می ماند و باعث می شود بازنشسته دلشکسته و ناراضی از وضعیت، دست خالی به خانه بازگردد و دوباره بیهوده منتظر بماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=365918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.